УКР РУС  


 Головна > Публікації > Інтерв'ю  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 293 відвідувачів

Теги
Митрополит Володимир (Сабодан) конфлікти монастирі та храми України церква та політика Католицька Церква українська християнська культура краєзнавство автокефалія УПЦ КП Археологія та реставрація Патріарх Алексій II молодь забобони секти розкол в Україні Мазепа Києво-Печерська Лавра Священний Синод УПЦ діаспора Ющенко Доброчинність Приїзд Патріарха Кирила в Україну Церква і медицина церковна журналістика Церква і влада шляхи єднання Вселенський Патріархат комуністи та Церква іконопис Голодомор вибори педагогіка УГКЦ Церква і політика милосердя Предстоятелі Помісних Церков Президент Віктор Ющенко церква і суспільство 1020-річчя Хрещення Русі постать у Церкві






Рейтинг@Mail.ru






«Проти введення «Християнської етики» не виступив ніхто з батьків»

  21 лютого 2007



Антон Зікора, УНІАН

Вперше в історії незалежної України підготовлено підручник з християнської етики для першокласників, а Київський міський педагогічний університет імені Грінченка вже готує підручники для 2-4-х класів. З Еллою Бєлкіною, проректором з наукової роботи Київського педуніверситету, одним з укладачів цих посібників, ми і поведемо розмову.

- Які нормативні документи сьогодні є основою для процесу, в якому ви берете активну участь?

- По-перше, існує безліч міжнародних нормативно-правових актів, підписаних Україною. Це Конвенція по боротьбі з дискримінацією у сфері освіти Організації Об`єднаних Націй, ряд рекомендацій ПАРЄ. По-друге, існують нормативно-правові акти України: Закон України про свободу совісті та релігійні організації, Указ Президента «Про остаточне подолання негативних наслідків тоталітарної політики колишнього Союзу РСР у сфері релігії». Ну і, по-третє, існують спеціальні нормативно-правові документи для столиці. Всі ці документи передбачають введення подібного курсу.

- З якого класу краще починати християнське виховання?

- Існує думка, що заняття з християнського виховання необхідно починати з п`ятого класу. А якщо з п`ятого класу вже пізно? Якщо у п`ятому дитина курить, випиває і лається матом?.. На мій погляд, викладання потрібно починати з першого класу.

- Чому саме Ваш університет став розробником і програми, і підручника з предмету «Християнська етика»?

- Ми отримали розпорядження забезпечити супровід, підготовку кадрів і видання підручника для першокласників відповідно до наказу головного управління освіти КМДА про організацію експерименту з вивчення курсу «Християнська етика в українській культурі». І це не випадково.

Справа в тому, що в нас є значний досвід у розробці підручників з найрізноманітніших дисциплін. Ми одержали «Гран-прі» на форумі «Світ книги-2004» за кращий підручник 2004 року, наші підручники знають у Європі. Один з них представили Єврокомісії з освіти, так там не повірили, що в Україні можуть створювати такі підручники.

- Чи є ті, хто виступає проти «християнської етики»?

- Ми проводили анкетування в одному з районів Києва. І отримали дивовижні результати. З 112 опитаних батьків 97% виявилися готовими «активно підтримати» вивчення християнської етики, 3% ставляться до цього предмету позитивно. Жоден не висловився проти.

- Християнську етику викладатимуть священики?

- Ні, це повинні робити викладачі. У молодших класах, як відомо, більшість занять веде один педагог. У 5-6 класах викладається предмет етика, цей же вчитель, після відповідної підготовки, може викладати і предмет «Християнська етика». І таку підготовку проводимо ми у вигляді щомісячних семінарів.

- На Ваш погляд, скільки років має тривати християнське виховання?

- Це має бути постійний курс. Не можна почати виховний процес з першого класу і кинути, скажімо, в п`ятому або шостому. Тільки системне навчання дає результат.

- Яка ситуація з християнським вихованням загалом у країні?

- У Києві КМДА підтримує і фінансує наш проект. У багатьох областях - Львівській, Донецькій, Тернопільській, Закарпатській - у школах також викладають подібні курси. Правда, викладають без підручників і програм. Минулого року таких шкіл було близько тисячі. Сьогодні це десятки тисяч шкіл. Процес незвортній і розвивається сам собою.