УКР РУС  


 Главная > Публикации > Мониторинг СМИ  
Опросы



Наш баннер

 Посмотреть варианты
 баннеров и получить код

Электронная почта редакции: info@orthodoxy.org.ua



Сейчас на сайте 119 посетителей

Теги
конфлікти Президент Віктор Ющенко вибори 1020-річчя Хрещення Русі Приїзд Патріарха Кирила в Україну церква і суспільство краєзнавство церква та політика церковна журналістика Мазепа УПЦ КП автокефалія Патріарх Алексій II Церква і медицина Ющенко Католицька Церква Вселенський Патріархат педагогіка шляхи єднання розкол в Україні секти милосердя Голодомор іконопис українська християнська культура Митрополит Володимир (Сабодан) Церква і політика комуністи та Церква Церква і влада Археологія та реставрація Києво-Печерська Лавра монастирі та храми України постать у Церкві забобони Доброчинність УГКЦ Священний Синод УПЦ молодь Предстоятелі Помісних Церков діаспора






Рейтинг@Mail.ru






«Закарпаття OnLine»: Чому горять церкви. Погляд із Закарпаття



«Закарпаття OnLine», Центр пропаганди ГУ МНС у Закарпатській області, 29.03.2007

Незабаром Великдень. У храмах проводимуться численні богослужіння, адже кожен вірний християнин у ці дні навідається до церкви. На жаль, такі світлі дні у протипожежному плані не завжди закінчуються святковим настроєм. Приміром, за останні п'ятнадцять років в Україні вогнем знищені понад 70 церков.

І моніторинг останніх років не дає підстав для оптимізму: якщо у 2005 році в державі згоріли 19 храмів, то минулого року - вже 29. До слова, мовою тієї ж статистики в основному культові заклади горять під час великих релігійних свят.

І Закарпаття тут не виняток. Тільки за останні два роки на території краю вогонь пошкодив три культові споруди та допоміжну будівлю церковної фари. І йдеться тут не лише про безпеку церковного майна, номінальна вартість якого обчислюється чималими сумами, але не слід забувати й про цінність історичну, адже багато закарпатських храмів є пам'ятками архітектури.

Варто пригадати, коли кілька років тому в селі Нересниця Тячівського району через просту людську безпечність і недбалість вогонь повністю знищив Михайлівську церкву - унікальну дерев'яну будівлю, збудовану ще на початку ХІХ століття.

- Стан дотримання законодавства з питань пожежної безпеки культових споруд Закарпаття викликає серйозне занепокоєння, - наголошує заступник начальника ГУ МНС із питань наглядово-профілактичної діяльності Юрій Лебедєв.

Цьому є підтвердженням результати перевірок храмів, які проводяться органами Держпожнагляду МНС. Основні причини пожеж пов'язані з порушенням правил пожежної безпеки. Передусім - правил експлуатації електромереж. Наприклад, монтаж та експлуатація тимчасових електромереж досить поширені недоліки на релігійних об'єктах.

Багато церков і молитовних будинків не забезпечені достатньою кількістю первинних засобів пожежегасіння, насамперед, вогнегасниками, або ж наявні там уже технічно застаріли чи іноземного виробництва, що, до того ж, не пройшли сертифікацію в Україні. Надалі залишається відкритою проблема забезпечення таких об`єктів автоматичними системами оповіщення про пожежу та їх обслуговування, що дозволяє вчасно виявити стихію, а відтак і ліквідувати з найменшими втратами для релігійної громади.

На жаль, у переважній більшості усунення недоліків священики ставлять на останній план, однак мало хто з них розуміє: такі зволікання можуть призвести до непередбачуваних наслідків, адже дані споруди відносяться до категорії об'єктів із масовим перебуванням людей. Таким чином може статися непоправне...

А храми горять і через просту безпечність парафіян. Коли прийдеш до церкви, то часто можна бачити як щойно погашені свічки, іноді ще з тліючим гнітом, складають до картонного ящика...

А іконостаси оздоблені модерновими гірляндами? Десь перетреться провід, далі коротке замкнення - і церква палахкотить...

   











ВНИМАНИЕ! Публикации раздела "Мониторинг СМИ" не обязательно совпадают с точкой зрения редакции сайта "Православие в Украине", а являются отражением общественных событий и мнений с целью улучшения взаимопонимания и связей между Церковью и обществом. Статьи публикуются в редакции первоисточника.