УКР РУС  


 Главная > Публикации > Мониторинг СМИ  
Опросы



Наш баннер

 Посмотреть варианты
 баннеров и получить код

Электронная почта редакции: info@orthodoxy.org.ua



Сейчас на сайте 244 посетителей

Теги
Вселенський Патріархат Католицька Церква комуністи та Церква Мазепа Приїзд Патріарха Кирила в Україну монастирі та храми України Голодомор Церква і медицина церква і суспільство секти іконопис краєзнавство Ющенко шляхи єднання Доброчинність Предстоятелі Помісних Церков 1020-річчя Хрещення Русі Церква і влада УГКЦ діаспора церковна журналістика Церква і політика Патріарх Алексій II конфлікти Археологія та реставрація Священний Синод УПЦ милосердя Києво-Печерська Лавра українська християнська культура автокефалія розкол в Україні вибори молодь педагогіка Президент Віктор Ющенко забобони церква та політика постать у Церкві УПЦ КП Митрополит Володимир (Сабодан)






Рейтинг@Mail.ru






РІСУ: „Якщо гріх рекламується, то чому ми не можемо рекламувати Бога?!”



РІСУ, Світлана Ярошенко, 25.11.2007

Інтерв'ю з головою правління і виконавчим директором громадської організації м. Києва "Сила змін" Юрієм БАБИНЦЕМ, одним з організаторів акції „Відчуй силу перемін"

"Реклама Бога у півмільйона", "Хто спонсорує рекламу Бога?", "Реклама Бога для мера", "Божественні лайт-бокси" - такими гучними заголовками майорить київська преса з початку листопада. Пристрасті не вщухають на різноманітних Інтернет-форумах і блоґах. Запитання повисли в повітрі і спонукали до журналістських розслідувань.

Такий фурор здійcнила соціальна акція "Відчуй силу змін", що з 1 листопада триває в столиці. Усе місто обчеплене численними біг-бордами (площа деяких з них - 600 м2), метрополітен світиться сіті-лайтами, майже у кожному вагоні постер, плюс рекламні ролики на Нашому радіо та Радіо-Енерджі, а також п'ятнадцятихвилинні фільми по ТБ. І вся ця рекламна продукція закликає "відчути силу змін", як відчули її особи, зображені на рекламі. А це: Міс Україна-2007 Ліка Роман, чемпіон світу з фехтування Володимир Лукашенко, співачки Марина Одольської, в минулому авторитет у кримінальних колах Олег Васюр та інші.

Організатори, члени громадської організації м. Києва "Сила змін", під час прес-конференції напередодні старту кампанії чітко оголосили її мету - привернути увагу киян до гострих проблем нашого суспільства і на життєвих прикладах показати реальність виходу із, здавалося б, безвихідних ситуацій.

Проте громадськість шокував широкий розмах акції, який вказував на об'ємний бюджет у сотні тисяч доларів. А також насторожила заява славнозвісного пастора Сандея Аделаджі про його причетність до "Сили змін". Адже постать цього проповідника одразу асоціюється із нинішнім мером Києва.

Про характер акції, її організацію і перебіг спеціально для РІСУ розповідає голова правління і виконавчий директор громадської організації м. Києва "Сила змін" Юрій Бабинець.

- На початку про початок. Звідки взялася ця організація? 

- Особисто я дізнався про цей проект у квітні нинішнього року. Я отримав запрошення на зустріч з Ханну Хауккою від УХТРК (Українська християнська теле-радіокомпанія, один з її засновників - Ханну Хаукка). То була масштабна зустріч за присутністю багатьох єпископів і пасторів з різних конфесій. Ханну Хаукка є президентом міжнародної організації "Відчуй силу змін". Він презентував нам проект і розповів, що ця кампанія вже відбулася в десятках різних країн світу, серед яких: Канада, Ірландія, Нова Зеландія, Південна Америка, а також Росія, Казахстан та Киргизія. По презентації Ханну запитав, чи зможемо ми зробити цей проект? Звісно, бажання було. Але ще протягом місяця ми обговорювали ряд важливих питань і з'ясовували проблеми співпраці конфесій. Адже тоді зібралися конфесії, які під одним дахом опинилися вперше.

Я не можу сказати, які то були конфесії, бо за домовленністю не афішується жодна окрема конфесія чи церква. Ми не пропагуємо окремі церкви, ми пропагуємо християнський спосіб життя.

Коли узгодили всі суперечливі питання, необхідно було обрати виконавчого керівника цього проекту. Було кілька претендентів, але в процесі роботи при великій завантаженості вони зняли свою кандидатуру, і залишився один я. Мою кандидатуру погодили. Після чого під цей проект ми почали в активному темпі реєструвати громадську організацію "Сила змін". Юристи нам пояснили, що її засновниками можуть стати лише фізичні особи, а не об'єднання. Тому ми обрали кілька кандидатів - засновників і почали реєстрацію. Головне для нас було, щоб ця організація виконала ту функцію, яку на неї покладено - реалізувати даний проект. Таким чином з'явилася організація, потім було проведено прес-конференцію в "Інтерфакс-Україна". На наш подив, репортерів прибуло понад сорок. Ми не очікували такої великої зацікавленості преси і взагалі думали, чи проводити прес-конференцію, чи приїде хтось на неї? Але зал був майже повний. Зрозуміло, хтось прийшов на Ліку Роман, хтось - на Лукашенка. Тобто на тих осіб, які стали обличчям проекту. Але це вже було неважливо, бо проект і ті особи стали одним обличчям.

- Скільки часу зайняла підготовка акції? Яка кількість людей задіяна?

- Підготовка тривала з квітня місяця по перше листопада. Період реалізації акції - з 1 листопада по 9 грудня.

Всього в проекті задіяно близько п'ятнадцяти тисяч осіб. Це в основному волонтери. Є ще резерви: 5-10 тисяч людей, готових допомогти у будь-який момент. Але на разі ці люди теж не є пасивними. Вони постійно пильнують за розвішеними рекламними матеріалами. Щодня ми маємо повідомлення про те, у якому стані сіті-лайти чи плакати. Якщо, наприклад, на сіті-лайті хтось маркером щось написав, то за лічені хвилини ми все це знаємо. І навіть маємо фото, як це відбувалося. Ці волонтери є нашими очима і вухами. Але в рамках цієї кампанії ми принципово ні на кого не хочемо подавати до суду: ні на людей, ні на організації, ні на церкви які ігнорують домовленостями.

Постійно працює гаряча телефонна лінія, де можна безкоштовно замовити книгу "Відчуй силу змін". Ми спеціально підготували людей для такої праці.

- Подейкують, що когось із тих, що затефонували, телефоністи намагалися направити на "путь істинний". А кур'єри при доставці ще й анкету якусь просять заповнити?

- Наші телефоністи не мають права агітувати людей до якоїсь церкви. Їхнім завданням є лише занотувати координати тих, що телефонують, аби доставити кур'єром книгу. Також вони запитують, звідки особа дізналася про акцію і можуть запитати про вік. Останні дані нам потрібні будуть пізніше для аналізу результатів кампанії. Часом просять перетнутися десь у місті, щоб отримати книгу. Але ми дуже рідко на це погоджуємось тільки тому, що це може бути небезпечно. Не погоджуємось і на пропозицію під'їхати до нас. Бо досвід проведення аналогічних акцій в інших країнах показує, що нерідко офіси потерпали від нападів. Траплялися агресивні демарші, що завершувалися розбитими вікнами та інше.

Буду відвертим, ми мали випадки, коли дехто з наших телефоністів брався вести духовні розмови по телефону. Ми це одразу присікли, а ту особу усунули від виконання завдання.

Що стосується анкет, під час доставки книг, то нічого подібного немає у плані кампанії.

- Скільки книг уже замовлено?

- Замовлено понад три тисячі книг. У нас є випадки, коли керівники банків замовляли книгу для всіх працівників, також і футбольні клуби, дитячі і юнацькі, та салони краси. А на днях ми отримали дзвінок від служителя Греко-Католицької Церкви, який замовив велику кількість книг для своєї громади. Я не маю дозволу називати імена цих осіб, але всі вони висловили підтримку нашої акції.

Нам багато телефонує літніх людей, які не замовляють книгу, бо, кажуть, зір уже не той. Але вони висловлюють вдячність за те, що ми робимо цю справу. "Це дуже потрібно нашим дітям і внукам", - говорять старенькі.

- Що міститься у цьому "посібнику щастя" під назвою "Відчуй силу змін"? 

- У книзі описані основи християнства та зібрані реальні історії людей, які беруть участь в проекті. Ці люди розповідають про труднощі, які їм довелось пережити, і як Бог чудесним чином діє в їхньому житті. Так, наприклад, Володимир Лукашенко розповідає про те, як Бог повернув йому батька після семи років розлуки: "Я ненавидів його за пияцтво. Моя мама не витримала його запоїв і розлучилася з ним. Для мене, одинадцятирічного хлопчика, то була важка душевна травма. Після того я вирішив, що в мене батька нема". Але в житті батька стаються дивовижні метаморфози після навернення до Бога. І той повертається в родину. Мало того, вся родина стає віруючою.

У книзі є історія Василя Перегінця, начальника ДПС ДАІ ГУ Київської області. Він розповідає, як йому вдається гідно нести свою службу, не беручи хабарів.

Ліка Роман, Міс Україна - 2007, говорить про те, як трактує свою красу і робить акцент на її внутрішньому аспекті. Впевнений, її свідчення буде важливим для молодих дівчат.

Одним словом, кожне свідоцтво є відповіддю на конкретну суспільну проблему. І кожен з цих людей є знаним у Києві. Знаний у певних колах колишній злочинець Олег Васюр. Знають і колишнього вишуканого крадія машин Петра Кучугурного. Це звичайні люди, життя яких змінилося надзвичайним чином.

- Жінкам - квіти, чоловікам - календарики

- В рамках акції є ще один пункт - трояндовий. Ми його вже двічі проводили. Рано-вранці, з 7.30, на 24-х станціях метро молоді люди, дівчата і хлопці, роздавали календарики та флаєри, а всім жінкам - величезні дорогі троянди. Скажу вам, ефект грандіозний! Уявляєте: ранок, напівсонні і з песимістичним настроєм люди довгим потоком снують до метро. А тут квітковий презент. Реакція жінок була дуже емоційною. Дехто зворушувався до сліз. І за цим страшенно приємно було спостерігати. Я завжди мріяв щось таке зробити, але ніколи не мав можливості.

- Але чому, все ж таки, резонанс має і негативне забарвлення? Громадськості не дає спокою майже півмільйонний бюджет акції? Чи, може, формат дратує українську ментальність?

- Бог - це єдина особа, яку можна рекламувати на всі 100% і навіть більше. На жаль, коштів трохи менше, ніж хотілось. Як би було більше, то ми б розгорнули рекламу ще ширше. Але, гадаю, ми зробимо це наступного разу.

Для українця є звичним питання: "Звідки гроші?". Особливо, звідки гроші в сусіда? Ми ніколи не приховували джерела нашого фінансування - це рахунок фінської телерадіокомпанії IRR-TV. І ця сума - 450 тис. дол. Половина коштів пішла на оплату послуг PR-агенції Mainstream Communication & Consulting, яка допомагає нам в організації і бронювала рекламні площі, а половина надійшла у розпорядження нашої громадської організації.

Що стосується формату реклами, то він відпрацьований вже у десятках міст-мільйонників. І при його розробці свій вклад зробили PR-менеджери, що працюють з найвідомішими світовими брендами, наприклад з такими, як Кока-кола, Макдональдз. Це також піарівці, які супроводжували вибори перших осіб Америки та українських політиків. Одним словом, це профі.

Основна причина, чому дана акція дивує людей - бо це вперше - така кампанія і такого масштабу.

Негативний резонанс викликає, асоціація заходу з персоною Сандеєм Аделаджі. Тому я розумію таке налаштування преси. Але я заявляю, що цей пастор офіційно не бере участі в заході. Він не є членом оргкомітету. Він не був присутнім на жодних зборах. Не приховую, я зустрічався з пастором Аделаджі. Я просив його про те, щоби під час проекту, не провадити таких дій, аби даний проект не асоціювали з "Посольством Божим". Проте, як бачимо, цього не вдалося уникнути. І так як нинішнього мера Києва тісно пов'язують із цією церквою, преса одразу провела паралель між ним та "Силою змін", що є просто нонсенсом!

"Сила змін" - проект, який покликаний повернути людину до першоджерела - до Бога і до церкви. До будь-якої Церкви! Тому жоден з організаторів і учасників акції не має права навіть називати церкву, яку відвідує. Повторюю, ми не рекламуємо окремої Церкви, ми пропагуємо християнський спосіб життя.

- 450 тис. доларів... Чи не ліпше було купити приміщення під консультаційний центр для вагітних жінок, чи для притулку бездомних?

- Я давно співпрацюю з багатьма благодійними організаціями і фондами. В тому числі з міжнародною благодійною фундацією "Отчий дім". Ця фундація займається безпритульними дітьми. При ній діють реабілітаційні центри для алко- та наркозалежних і т.д. Я часто там працюю як волонтер. На недавній зустрічі в "Отчому домі" Президент В. Ющенко сказав: "Якщо спитати, чи не замало коштів виділяється на вирішення проблем з дітьми-сиротами, чи для інших соціальних потреб, то відповідь буде така: коштів навпаки виділяється забагато. Але проблеми не вирішуються. Бо ми беремося за вирішення проблеми тоді, коли вона вже сталася".

Розумієте, це те ж саме, що зривати влітку листя з дерев - воно все одно виросте наступного року. Отож, насамперед, потрібна профілактика. Відомо, що вона не така дорога, як лікування, але має більший ефект. Профілактикою можна зекономити багато державних коштів і коштів усіх громадських організацій і благодійних фондів. Я розумію так, що коли завдяки кампанії "Відчуй силу змін" якась сім'я прийде до Бога, і батьки, які були наркоманами, чи пиячили, не виженуть на вулицю свою дитину, то, гадаю, заради однієї цієї дитини це варто було робити.

- Якого ефекту чекаєте від цього заходу? І що зазвичай відбувалося в тих містах, які вже "відчули" "Силу змін"?

- Характерним є те, що після "Сили змін" в містах, де проходила акція, виростали церкви. Церкви різних християнських конфесій. І ці церкви наповнювались людьми.

Люди, що телефонують нам, часто висловлюють свою підтримку і позитивну оцінку. Видно, як вони вболівають за втрачені нашим суспільством моральні цінності. І я з ними цілком згідний. Бо часами дивлюсь на Київ і складається враження, що живемо в Голландії, де поняття свободи давно дійшло до абсурдного її трактування.

- Чи плануються такі акції в інших містах України?

Ми плануємо проводити схожі заходи. Але протягом наступних півроку подібних акцій в Україні не буде. Реалізувати таку кампанію не просто. Кожне місто має свою сцецифіку. І методи, що діють в одному місті, зовсім не працюють в іншому. В процесі реалізації кампанії нам довелось багато запланованого змінити. Україна - це взагалі цікава країна. Тут ніяка статистика не діє. І її, як і Росію, розумом не осягнути. Тут просто треба вирости і жити.

- То be continued (далі буде)?

- Якою буде наша діяльність після цієї акції? Дуже цікавою і, можливо, дуже скандальною. Ми будемо моніторити ЗМІ і стежити за відповідністю їх діяльності до законодавства України. Це буде свого роду допомога Національній раді з питань телебачення та радіомовлення. Ми будемо фільтрувати рекламу алкоголю, цигарок, порнографії. І будемо відстоювати мораль та етику міста Києва в суді. Ми будемо подавати сотні, тисячі позовів на ті компанії, що транслюють чи розміщують таку рекламу всупереч законодавству.

Ми боремось проти нечистоти гріха і рекламуємо Бога. Якщо гріх рекламується, то чому ми не можемо рекламувати Бога?!

   











ВНИМАНИЕ! Публикации раздела "Мониторинг СМИ" не обязательно совпадают с точкой зрения редакции сайта "Православие в Украине", а являются отражением общественных событий и мнений с целью улучшения взаимопонимания и связей между Церковью и обществом. Статьи публикуются в редакции первоисточника.