УКР РУС  


 Главная > Публикации > Мониторинг СМИ  
Опросы



Наш баннер

 Посмотреть варианты
 баннеров и получить код

Электронная почта редакции: info@orthodoxy.org.ua



Сейчас на сайте 146 посетителей

Теги
розкол в Україні забобони Католицька Церква УГКЦ шляхи єднання вибори українська християнська культура Церква і влада краєзнавство Церква і медицина Мазепа Археологія та реставрація Патріарх Алексій II конфлікти комуністи та Церква діаспора церковна журналістика Голодомор монастирі та храми України постать у Церкві Митрополит Володимир (Сабодан) Доброчинність Священний Синод УПЦ Церква і політика молодь Президент Віктор Ющенко секти Приїзд Патріарха Кирила в Україну Вселенський Патріархат Києво-Печерська Лавра автокефалія церква та політика Ющенко педагогіка 1020-річчя Хрещення Русі милосердя УПЦ КП Предстоятелі Помісних Церков церква і суспільство іконопис






Рейтинг@Mail.ru






«Газета.ua» (Україна): Біля церкви виганяли бісів



«Газета.ua» (Україна), Наталія Бондар, 11.06.2009

 

У православній Миколаївській церкві села Веприк Гадяцького району одночасно служать священики Київського та Московського патріархатів. Обидві релігійні громади заявляють права на цей храм. Від кожної в церкві призначено свого настоятеля.

Миколаївську церкву у Веприку почали відбудовувати цієї весни. До цього храм стояв пусткою. Остання служба тут відбулася ще в 1930-х. Відбудовувати церкву почали представники Київського патріархату. Гроші на її ремонт дав гендиректор підприємства "Полтаванафтогазгеологія" Геннадій Сікало.

Кілька тижнів тому в храмі почав служити священик Київського патріархату Ростислав Степанюк. Він тимчасово призначений настоятелем храму. Це обурило громаду Успенської церкви Московського патріархату, яка також перебуває в селі.

4 червня біля церкви провели службу 10 священиків Київського патріархату. Прибув на богослужіння і владика Федір. Він пропонував провести спільні служби біля обох церков, аби помирити громади.

- Увечері отець Олександр з Успенської церкви приходив, аби я дав ключі від храму, - переказує прораб будівництва Олександр Стороженко. - За ним прийшов їхній староста з монтировкою, щоб двері відчинити. Але ми його прогнали.

Відтоді служби в Миколаївській церкві служать два патріархати. Київський у церкві, а Московський - на церковному дворі.

- Нам, аби помирилися та було в селі дві церкви, - каже жителька Веприка, не називається. - То понятно, що в них між собою конкуренція. Тепер на похорони, хрестини та вінчання стануть наймати не тільки з Московського патріархату священика.

У неділю, на Трійцю, близько 8.00 отець Ростислав служить у храмі. На службу прийшли приблизно сотня парафіян. Коли служба закінчується, зачиняє храм та їде. Близько 11.00 до церкви під'їжджають автівки. Виходять парафіяни громади Московського патріархату. За кілька хвилин під'їжджає священик із Комсомольська - отець Григорій. Із ним іще два батюшки. Місцевих вірян близько 15, решту привезли з Гадяча.

- Отець Григорій сильний батюшка, має велику благодать. До нього їдуть з усієї Полтавської області, - каже літня жінка. - Тому ми й приїхали з Гадяча.

Отець Григорій каже, що на службі є чоловік, з якого він виганятиме біса. Звати його Микола.

Люди обертаються на чорнявого чоловіка з вусами. Він стоїть позаду натовпу. Коли отець Григорій починає читати молитву, той голосно кричить. Щойно бачить націлені на нього фотоапарати чи відеокамеру, припиняє кричати та ховається в натовп.

Коли служба закінчується, сам сідає в автівку та їде.

- Цирк устроїли, показуху, - говорить жінка, яка стоїть навпроти церковного подвір'я. - Нащо так людей обманювати?

Місцевий сільський голова Олексій Коваль каже, дві громади офіційно зареєстровані. У лютому цього року рішенням сільської ради Миколаївську церкву передали громаді Київського патріархату.

 

   











ВНИМАНИЕ! Публикации раздела "Мониторинг СМИ" не обязательно совпадают с точкой зрения редакции сайта "Православие в Украине", а являются отражением общественных событий и мнений с целью улучшения взаимопонимания и связей между Церковью и обществом. Статьи публикуются в редакции первоисточника.