КИЇВ. Київська Митрополія застерігає від спроб політизувати Звернення Священного Синоду УПЦ та тлумачити його не відповідно до змісту
22 ноября 2008
Вчора на офіційному сайті УПЦ з благословення Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Володимира оприлюднено заяву канцелярії Київської Митрополії "у зв'язку зі спробами політизувати Звернення Священного Синоду УПЦ та намаганнями тлумачити його не відповідно до змісту". Заяву підписав Секретар Предстоятеля УПЦ єпископ Переяслав-Хмельницький Олександр.
Мова йдеться про Звернення Священного Синоду з приводу 75-х роковин Голодомору в Україні, де, зокрема, жахливу трагедію українського народу названо геноцидом. Єпископ Олександр зазначив, що "доскіпуватися до використаних у Зверненні слів є цинічним і аморальним, «танцями на кістках»".
Єпископ Олександр наголосив на тому, що, по-перше, Українська Православна Церква "ніколи не заперечувала факту існування Голодомору". Вона "завжди молилася, молиться і буде молитися за упокій «душ усопших рабів Божих від глада і пагуби безбожною властію уморених»".
По-друге, відповідно до рішень Архієрейського собору 21 грудня 2007 року, УПЦ "знаходиться поза політикою, не втручається в політичні процеси і не приймає політичних заяв", і тому Звернення Священного Синоду УПЦ від 11 листопада 2008 року "не є і не може бути політичною заявою, як це намагаються тлумачити політично заангажовані діячі як правого, так і лівого табору".
За своєю суттю Звернення Священного Синоду є "пастирським посланням, метою якого є заклик до молитви та вшанування наших співвітчизників, насильницької смерті яких ніхто не в змозі заперечувати".
За словами Секретаря Предстоятеля УПЦ, Українська Православна Церква "вважає Голодомор великою трагедією, ідеологічним, а не національним геноцидом, тобто наміренним винищенням богоборчим більшовицьким режимом нашого боголюбивого народу, до якого належать як українці, так і росіяни, так і євреї та інші національності, що населяють територію України".
"Голодомор є постом від диявола. Саме про це йдеться у Зверненні Священного Синоду УПЦ", - наголосив владика Олександр.
Він також додав, що Українська Православна Церква "закликає до відмови від екстремізму, етнофілетизму, національної нетерпимості, помсти, братоненависництва, розділення на своїх і чужих".
Тлумачення єпископа Олександра нагадує мені розповідь книги Буття про гріхопадіння. Бог допитує Адама - Адам скидає вину на Єву - а Єві вже нікуди і скидає вину на змію. Подібно ж і завершує Владик Олександер: "Голодомор є ПОСТОМ ВІД ДИЯВОЛА". Чудовий приклад механізму за яким ми люди "втікаємо" від відповідальності за власні (негативні) вчинки. Як важко признаватися до цього бездонного зла, що криється у людському серці! Але Владика правий у тому, що "щадить" призвідників. Правду про свою душу мусять вони відкрити самі для себе - при допомозі Христа !
Валерий
2008, ноября 25 - 12:56
Спаси Вас Господи! Я принадлежу Русской Православной Церкви, будучи чадом Украинской Православной Церкви. Я говорю о том, что клятву (см. выше)никто не упразднял, Бог был свидетелем между народом и Царем. И эта клятва над нами, как потомками, довлеет. И, я думаю, чему-то обязывает. Я не ищу земного царя, но считаю, что православный народ должен видеть в Царе-Мученике своего молитвенника и предстателя перед Богом за нас и наших недостойных предков. И тогда все вопросы о расколах отойдут в прошлое. О. Сергию. Из того же Ветхого Завета : Гиезий, будучи слугою пророка, позарился на дары Неемана-сириянина, которые не взял пророк Елисей. И проказа перешла на него и его детей. Да и из житий святых я знаю много случаев, когда дети несли ответственность за грехи родителей. Я думаю, для Вас это не новость. Даже чисто по-человечески : разве справедливо, чтобы человек совершил ужасное преступление, не раскаялся, а его дети жили счастливо и долго, и удивляли всех своим целомудрием и кротостию. В жизни так не бывает. И у всех на глазах разворачиваются трагедии- дети, мужья тех, кто торговал самогонкой, спиваются, погибают от болезней. Мы должны осознать, пропустить через сердце ту Жертву, которую принес за нас Царь Николай и его Царственная семья. Он мог бы уехать, а остался со своим народом. Мы говорим о преподобных святых. Подобных Кому? Кому они уподобились? Так и Жертва Царя Николая подобна Жертве Христа. Так я думаю. И Вы задумайтесь. Уважаемый отец Андрей. Можно поконкретней выразиться? Насчет крикунов. Я серьезно.
о. Сергий
2008, ноября 23 - 21:38
Валерий. А как по поводу других слов с Ветхого Завета о том, что не будет такого, что отцы ели виноград а оскомина на зубах у детей?