УКР РУС  


 Главная > Новости > Церковь и культура  
Опросы



Наш баннер

 Посмотреть варианты
 баннеров и получить код

Электронная почта редакции: info@orthodoxy.org.ua



Сейчас на сайте 215 посетителей

Теги
секти церковна журналістика Церква і влада 1020-річчя Хрещення Русі молодь Предстоятелі Помісних Церков Священний Синод УПЦ Ющенко Приїзд Патріарха Кирила в Україну Президент Віктор Ющенко Католицька Церква вибори краєзнавство Доброчинність комуністи та Церква УГКЦ Археологія та реставрація педагогіка постать у Церкві Києво-Печерська Лавра УПЦ КП іконопис забобони церква та політика українська християнська культура Митрополит Володимир (Сабодан) милосердя діаспора автокефалія конфлікти Мазепа монастирі та храми України шляхи єднання Вселенський Патріархат Голодомор Патріарх Алексій II розкол в Україні Церква і медицина церква і суспільство Церква і політика






Рейтинг@Mail.ru






ЛЬВОВ. В Национальном музее экспонируется выставка сакральных произведений молодого художника Даниила Мовчана



Роботи Данила Мовчана виставлялися на поважних виставках як крайового (Львівщина), так і міжнародного масштабів. Під час всеукраїнського проекту «Світ левкасу та емалі» (лютий 2006 року) майстер вперше був відзначений мистецькою критикою.

Перше знайомство з іконою в дитинстві, обсервація як таїнство, заклали у митця фундамент правдивого відчуття сакрального мистецтва. Творчий поступ Д.Мовчана відбувався скоріше як зростання зацікавленого давнім мистецтвом, аніж художника. Він зростав у сім'ї відомого львівського реставратора Ярослава Мовчана, а звідси - не поверхневе, а глибоке розуміння матеріалу, давніх іконописних технологій та технік. Роблячи перші фахові кроки в реставрації, копіюванні ікон, Данило вже тоді відчув, наскільки відповідальним може бути виконання найдрібніших елементів образу. Можна навіть сказати, що реставрація сформувала його малярську культуру.

Данило Мовчан здобув професійну освіту реставратора та сакрального живописця. Під час виконання навчальних завдань у мистецькій академії стала помітною характерна стильова єдність його композицій. Далася взнаки практика реставраційних робіт - разом з батьком 2001 року Данило виконав реконструкцію славетної «Попелівської» ікони Богородиці (XVI ст.).

На відміну від більшості молодих митців Данило не поринув у вир радикальних концепцій сучасного світу. Він розширив діапазон символів та неканонічних образів, відтак з'явилися самодостатні ікони-образи українських храмів та українських сподвижників. Експериментує Данило як у площині змісту, так і малярської форми. Змінює напругу лінії, пластичну вагу тону та кольору - тим самим оперує значущістю елементів образу. Навіть у діапазоні найрадикальніших експериментів з фактурою малярської поверхні мистецтво Д.Мовчана залишається правдивим іконописом, бо витримане за логікою Літургійного мистецтва.

«Український музейний простір»