УКР РУС  


 Главная > Новости > > По регионам > СНГ  
Опросы



Наш баннер

 Посмотреть варианты
 баннеров и получить код

Электронная почта редакции: info@orthodoxy.org.ua



Сейчас на сайте 118 посетителей

Теги
Митрополит Володимир (Сабодан) Священний Синод УПЦ автокефалія УПЦ КП Предстоятелі Помісних Церков Церква і політика Доброчинність церква та політика милосердя комуністи та Церква постать у Церкві Патріарх Алексій II Вселенський Патріархат Голодомор церква і суспільство Археологія та реставрація діаспора Мазепа конфлікти молодь Приїзд Патріарха Кирила в Україну розкол в Україні шляхи єднання секти Церква і влада монастирі та храми України іконопис забобони вибори Католицька Церква 1020-річчя Хрещення Русі українська християнська культура Ющенко педагогіка церковна журналістика Церква і медицина Києво-Печерська Лавра Президент Віктор Ющенко УГКЦ краєзнавство






Рейтинг@Mail.ru






РОССИЯ. В Третьяковской галерее проходит выставка фотографий фресок Ферапонтова монастыря



У державній Третьяковській галереї відкрилася виставка «Фрески Русі. Діонісій. Золоте століття іконопису, XIV-XV ст.».

Нещодавно Росія відзначила 500-річчя фресок великого Діонісія. Відбулося багато виставок, з'явилося друком чимало наукових видань. Проте монументальні розписи собору Різдва Богородиці Ферапонтового монастиря, що дивом збереглися до нашого часу, настільки унікальні, що інтерес до них не зникає з часом.

Як довели вчені-реставратори, Діонісій «з синами та артіллю» виконав розпис цього храму за 34 дні. Нашому сучасникові фотохудожнику Юрію Холдину знадобилося довгих 10 років, аби адекватно відобразити безцінний скарб. Методи й обладнання при цьому використовувалися, звичайно ж, найсучасніші.

Юрій Холдин - не просто людина з фотоапаратом. Протягом десятиліть він розробляв особливу техніку передачі світла й кольору, і впевнений, що зробив усе, аби на знімках ожила фактура фрескового живопису.
У потоці світла народжується форма й кольори фресок. Саме тому Юрій Холдин багато років їздив у Ферапонтів монастир, щоб в одну пору року й дня робити знімки, здатні передати настрій цього місця.
Про свою роботу Холдин може говорити годинами. На його думку, справжній фотограф має бути водночас режисером і мистецтвознавцем.
Працюючи над фотографіями, Юрій Холдин постійно перечитував Євангеліє - це допомагало йому знаходити нові нюанси в образах, створених Діонісієм. Імовірно тому знімки, зроблені у Ферапонтовому монастирі, видаються настільки об'ємними й живими.

І ось плід довголітніх старань представлений мешканцям Москви у залах Третьяковки: близько 300 фотографій фресок Діонісія у Ферапонтовому монастирі. Кожна по-своєму унікальна - занадто багато має збігтися в часі й просторі, щоб вийшло задумане.

Автор уперше відмовився від звичної для мистецтвознавців практики знімати вночі, а спробував використати природне висвітлення разом з кількома відбиваючими екранами, що дали змогу зробити зображення більш насиченим і відтворити унікальні кольори середньовічного майстра.

Виставка відбувається у рамках найбільшого просвітницького проекту «Світло фресок Діонісія - світу». Ініціатором виступив Фонд «Фрески Русі», одним із засновників й одночасно президентом якого є Ю.Холдин.

Побачив світ і каталог виставки разом з альбомом «Юрій Холдин. Крізь завісу п'яти століть: таємна зустріч з фресками Діонісія Мудрого», де видатні творіння представлені на найвищому поліграфічному рівні. Візуальний ряд супроводжується детальною науковою статтею і коментарями Катерини Данилової.

Виставка відбудеться і в інших російських містах. Після Третьяковської галереї виставка демонструватиметься в Кремлі Великого Новгорода та галереї імені А.Дейнеки в Курську. У Москві експозиція Юрія Холдина «Фрески Русі. Діонісій. Золоте століття іконопису, XIV-XV ст.» відкрита в Інженерному корпусі ДТГ до 19 березня.

Світ історії