УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 80 відвідувачів

Теги
Патріарх Алексій II Католицька Церква діаспора Мазепа Священний Синод УПЦ церква і суспільство Митрополит Володимир (Сабодан) постать у Церкві автокефалія Голодомор Доброчинність УГКЦ шляхи єднання монастирі та храми України Церква і політика молодь українська християнська культура педагогіка іконопис комуністи та Церква 1020-річчя Хрещення Русі милосердя УПЦ КП вибори конфлікти Президент Віктор Ющенко Предстоятелі Помісних Церков розкол в Україні Києво-Печерська Лавра церква та політика Ющенко Приїзд Патріарха Кирила в Україну секти церковна журналістика Церква і медицина забобони Вселенський Патріархат Археологія та реставрація краєзнавство Церква і влада






Рейтинг@Mail.ru






«Україна молода»: Київ поміняє архангела?



«Україна молода», Інна Степанчук, 01.08.07

Через шість років з'ясувалося, що скульптура архістратига Михаїла на Печерських воротах не відповідає церковним канонам

Ніяк не щастить Києву зі скульптурами архістратига Михаїла. Першого, що свого часу був встановлений біля Головпоштамту (зараз на його місці височіє глобус), зняли у 2001 році під час реконструкції майдану Незалежності. Міському начальству, бачте,  скульптура чомусь здалася недостойною, хоча люди того архістратига, прозваного в народі «Бетменом», дуже любили. Зрештою, пам'ятник потім подарували Донецьку «від міста-побратима Києва». Для себе ж Київ вирішив створити новий образ архангела Михаїла. Місце для охоронця Києва теж обрали інше - на відновлених Печерських воротах. Скульптуру виліпили за проектом художника Анатолія Куща розкішну і блискучу - сусального золота на неї не пошкодували. Та й цей Михаїл стояв і виблискував на сонці недовго. Новій владі тепер знову видалося, що скульптура «якась не така».

      «Вигляд цієї скульптури суперечить і загальному вигляду майдану Незалежності, і  православним канонам, - цитує прес-служба мерії заступника голови КМДА Віталія Журавського. - Архістратиг Михаїл повинен бути виконаний у світлих тонах і збагачувати душу кожного киянина. За пропозицією архієпископа Вишгородського, намісника Києво-Печерської лаври Павла, ми розглянемо можливість заміни цієї скульптури. Необхідно буде оголосити конкурс на виконання скульптури архангела Михаїла, провести публічні обговорення. Лише після схвалення киянами та благословення православною церквою ми зможемо замінити скульптуру на Печерських воротах».

      Сам архієпископ Павло, який і є ініціатором заміни пам'ятника, вважає: «Образ захисника нашого міста має бути світлим та милувати людське око. Необхідно поставити таку скульптуру, яка б відповідала канонічним образам архістратига Михаїла, які вживаються в православному іконописному, а також у скульптурно-зображальних рядах».

      «Як на мою думку, ця скульптура не настільки не відповідає церковним канонам, щоб займатися її заміною саме зараз, - вважає отець Андрій Власенко (УПЦ КП). - За найдавнішими і найпоширенішими в Україні канонічними уявленнями архангел Михаїл зображувався зі спокійним обличчям і обов'язково - піднятим догори мечем. Цим вимогам архангел з Майдану відповідає. До речі, в традиціях російської церкви - зображувати архістратига з опущеним мечем і саме з подачі московських священиків свого часу ми мали таке зображення Михаїла на гербі Києва. Окрім того, скульптура з майдану Незалежності створювалася за образом горельєфа з Михайлівського Золотоверхого собору, який і нині там височіє... А те, що вона має чорний колір, вважаю не настільки важливо...»

      Нагадаємо, що кілька років тому дискусія про канони розгорнулася і довкола зображення крилатого воїна на гербі Києва: столичні депутати ніяк не могли дійти згоди, як має бути вдягнений Михаїл (у довгу чи коротку туніку) і який меч тримати в руці... 

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.