УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 69 відвідувачів

Теги
Археологія та реставрація краєзнавство Предстоятелі Помісних Церков автокефалія Священний Синод УПЦ монастирі та храми України Церква і влада Церква і медицина церква та політика церква і суспільство шляхи єднання Патріарх Алексій II 1020-річчя Хрещення Русі постать у Церкві українська християнська культура милосердя Митрополит Володимир (Сабодан) Церква і політика Києво-Печерська Лавра іконопис УГКЦ конфлікти комуністи та Церква Вселенський Патріархат Ющенко секти церковна журналістика Доброчинність Мазепа Приїзд Патріарха Кирила в Україну забобони розкол в Україні діаспора вибори педагогіка УПЦ КП Президент Віктор Ющенко Католицька Церква Голодомор молодь






Рейтинг@Mail.ru






«Сеть экстренного оповещения» (Харьков): В Харьковской области сохранилось целое село русских старообрядцев Гурьевых



«Сеть экстренного оповещения» (Харьков), Інна Саріогло, Дмитро Ніконов, 2007.06.22

В селе Гурьев-Казачок Золочевского района половина жителей носит фамилию Гурьев. Здесь живут староверы, которые придерживаются обрядов, отличных от принятых в православной церкви. В селе никогда не было священников, все службы организовывались наставниками, которых избирали из членов сообщества, - сообщили 22 июня ОТБ-новости /г.Харьков/.                        
     Полный текст.                        
     «Дикторский текст: У селі Гур'єв-Казачок, що у Золочівскому районі, більш як половина мешканців носить однакове прізвище Гур'єви. Селу 300 років, і увесь цей час там живуть старовіри. Релігійні та історичні традиції мешканці села зберігають до сьогодні.                        
     Хата-мазанка, земляна підлога і вишня, яка виросла прямо у хаті, а у кутку - ікона. Зовсім не така, як ми звикли бачити в православних храмах. Господарці подвір'я, Матрені Гур'євій, 75 років. Вона називає себе старовіркою. До середини 17 століття її пращури належали до Російської православної церкви, а коли патріарх Нікон вирішив реформувати церковні обряди відповідно до канонів грецької православної церкви, старообрядці збунтувалися, і, щоб зберегти свої традиції, тікали у найвіддаленіші куточки Російської імперії. Матрена Гур'єва говорить, що церковні обряди, яких дотримується вона та її одновірці, не такі, як у православній церкві.                        
     Гурьева Матрена, жительница села Гурьев-Казачок: «У староверов складывается вот так крест /выпрямленные и сложенные вместе указательный и средний пальцы правой руки - ред./, а православных - вот так /большой, указательный и средний пальцы сложены вместе - ред./. И когда кланяются староверы - на руки кланяются /руки сложении вместе перед собой - ред./, а православные - вот так /руки перед собой на ширине плеч - ред./».                        
     Дикторский текст: Гур'євських старовірів називають безпопівцями - у них ніколи не було священиків. Служби організовували наставники, яких обирали серед членів громади. І молитви старовіри читають інакше.                        
     Гурьева Матрена /поет/: «Христос воскресе из мертвых, смертию на смерть наступи и гробным живот дарова». Вот это такой мотив был. А сейчас у православних другой».                        
     Дикторский текст: Хоча Матрена Іванівна не приховує - її віра не така строга, як у батьків і дідів. Заміж вона вийшла за православного, що колись для старовірів було недопустимим.                        
     У селі Гур'єв-Казачок як сімейні реліквії бережуть все, що стосується давнини - столітні комори та отакі ось колодязі. Кажуть, що йому уже 200 років. Воду з колодязя в селі беруть і досі. Вона справді дуже смачна. А от молильний дім старовірів у Гур'єві-Казачку було зруйновано ще в 20-х роках минулого століття, хоча православна церков також не прижилася, - розповідає дослідник історії села Василь Гур'єв.                        
     Гурьев Василий, житель села Гурьев-Казачок: «...казачане окружили - представьте, около 500 или 600 человек с детьми, с женщинами, не пускали. Приезжали там батюшки, чтоб же открыть церкву. Так урядника вызывали, чтоб разогнать староверов. И сколько прослужила та церква - 30 лет - и никто в эту церкву из староверов не зашел».                        
     Дикторский текст: Кафтани до землі та довгі бороди, які традиційно носили старовіри, сьогодні залишилися лише на фотографіях. Останній бородач - 90-річний наставник Яків Гур'єв, помер наприкінці минулого століття.                         
     Гурьев Василий: «С тех пор у нас эти бороды отошли. Раньше их называли - кто брился - бритоусыми, ну а сейчас уже все бритоусцами стали. Староверы уже, короче говоря, на закате. Как и село».                        
     Дикторский текст: Голоси старовірів, яких уже немає, на бобінних касетах. Старовинні речі та фотографії, що віддали односельчани, Василь Гур'єв, якого у Гур'євому-Казачку називають хранителем, намагається зберегти історію села старовірів. А чи матиме вона продовження - не знає. Молодь у селі старообрядних традицій не дотримується.   

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.