УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 238 відвідувачів

Теги
Києво-Печерська Лавра розкол в Україні педагогіка молодь Ющенко Мазепа УПЦ КП 1020-річчя Хрещення Русі автокефалія конфлікти Голодомор краєзнавство українська християнська культура Церква і влада церква і суспільство Католицька Церква забобони діаспора церковна журналістика Вселенський Патріархат Археологія та реставрація іконопис Церква і політика монастирі та храми України комуністи та Церква Патріарх Алексій II милосердя Священний Синод УПЦ секти УГКЦ Предстоятелі Помісних Церков шляхи єднання Митрополит Володимир (Сабодан) церква та політика Президент Віктор Ющенко Доброчинність вибори Церква і медицина постать у Церкві Приїзд Патріарха Кирила в Україну






Рейтинг@Mail.ru






«Україна молода»: Духовність через поліграфію



«Україна молода», Валентина Клименко, 27.02.08

Ольга Богомолець видає книги-оповідання про Пантелеймона, Миколая та інших святих на основі своєї колекції домашніх ікон

У понеділок в УНІАНі депутат Київради, доктор медицини, співачка Ольга Богомолець презентувала свою серію книжок «Вікна в позапростір»(так називається одна із збірок Василя Стуса), зроблену на основі колекції домашніх ікон. Заручившись підтримкою Патріарха Київського і всієї України-Русі Філарета, пані Богомолець узялася оприлюднювати ті понад 5000 ікон, які вона зібрала за 15 років. Перша книжка «Історія створення колекції» - це альбом, який супроводжує максимально проста і сердечна розповідь про історію зібрання. Дизайнер книжки - відомий у широких колах як хороший бард, а у вузьких - як професійний комп'ютерний графік, Ігор Жук. Цю книжку можна розцінювати як каталог до виставки «Українська домашня ікона XVII-XX століть із колекції Ольги Богомолець», яка відкривається 29 березня в Київському музеї російського мистецтва. А 1-го і 2-го березня Ольга Вадимівна сама проведе три екскурсії по виставці.

Специфіка ікон із колекції Ольги Богомолець у тому, що вони - не канонічні, ніколи не висіли у церквах, лише в домівках людей. З огляду на це одразу ж відпадає досить дражливе питання щодо походження «колекційних» ікон, адже в кожного колекціонера дорогих ікон - в сенсі коштовності окладу, і в сенсі художньої цінності - хочеться запитати: яку церкву обідрали іконокради і через які нечисті руки вони дійшли до такого духовного чоловіка, як Ви. Питання, на яке всі намагаються інтелігентно закривати очі: тут ідеться про духовність, а ви, журналісти, вічно все псуєте. Ольга Богомолець у книзі «Вікна в позапростір» розповідає, що першу ікону купила на Сінному ринку - бо не змогла переступити через «дощечку з ликом Ісуса Христа» під ногами, у місиві снігу і багнюки. Таким же чином купувала інші, за «руб», за безцінь, аби хтось узяв - понівечені, поточені шашелем, добрі наївні образи, які колись були родинними реліквіями. Тепер це надбання вона хоче показати людям - через виставку, через книжки. Серія «Вікна в позапростір», крім «Історії створення колекції», представлена книгами-оповіданнями «Святий Пантелеймон Цілитель», «Святий архістратиг Михаїл», призначеними для родинного, домашнього читання. В цій же серії згодом будуть видані книги про Богородицю-Троєручицю, Миколая Чудотворця, Юрія Змієборця та інших улюблених українських святих.

Другий проект, який задумала співачка і лікар з аристократичного роду, - «Українські домашні ікони», це серія книг, які містять етнографічний, культурологічний та історичний аналіз такого явища, як українська домашня ікона. Уже готові «Домашні ікони центральної України», «Обрядові образи України», у процесі - «Подорожні образи України», «Образи Богородиці в українській домашній іконі», «Домашні ікони різних регіонів України». Якщо перша серія - проста, просвітницька, популяризаторська, друга є спробою на науковому рівні осмислити феномен домашніх ікон. Консультант обох проектів - найкращий фахівець із цього питання в Україні Людмила Міляєва. Вона, наприклад, повністю «зарубала» книгу про архістратига Михаїла, але Ольга Богомолець каже, що вдячна їй за безцінні поради, науку і витрачений час. Водночас Людмила Міляєва вважає, що Ольга Богомолець «фактично відкрила нову сторінку в етнології, яку ще до неї не зачіпала наука».

Історія колекції, яка почалася в 1992 році, це фактично й історія перетворення палкої комсомолки Ольги Богомолець, яка в дитинстві знала тільки покровителя лікарів святого Пантелеймона, на людину, яка звіряє іконі ранкові клопоти і вечірні тривоги. До речі, святого із Пантелеймона зробили самі лікарі, піддавши його мукам. «Зараз навіть дворічна Софійка може показати, де Ірод, де апостоли, де інші святі», - каже мати чотирьох дітей Ольга Богомолець. Між іншим вона зізналася, що реалізація цього проекту великою мірою зумовлена тим, що в політиці, зокрема в сфері реформування медичної галузі, принаймні в столиці, їй реалізуватися не вдається.

Наступним кроком на цій стежці не гламурної віри в Бога Ольга Богомолець обіцяє виставку сучасної домашньої ікони. До речі, усю свою колекцію лікарка невдовзі передасть у приватний родинний музей - етнопарк у Радомишлі, над будівництвом-реконструкцією якого зараз трудиться сімейство Богомольців-Шереметьєвих.

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.