УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 65 відвідувачів

Теги
Католицька Церква церква та політика Патріарх Алексій II комуністи та Церква Голодомор Предстоятелі Помісних Церков Археологія та реставрація Києво-Печерська Лавра автокефалія секти шляхи єднання Вселенський Патріархат монастирі та храми України Доброчинність Ющенко українська християнська культура Мазепа милосердя конфлікти педагогіка молодь церковна журналістика Церква і влада краєзнавство іконопис забобони Приїзд Патріарха Кирила в Україну УГКЦ діаспора вибори Церква і медицина розкол в Україні Священний Синод УПЦ постать у Церкві Президент Віктор Ющенко 1020-річчя Хрещення Русі церква і суспільство Церква і політика Митрополит Володимир (Сабодан) УПЦ КП






Рейтинг@Mail.ru






«Український тиждень»: Варфоломіївські дні



«Український тиждень», Антон Зікора, 01.08.2008

Візит Патріарха. Політикам і священослужителям вдалося і рибку з'їсти і не подавитися

Якби сам не побачив, то, певно, й не повірив би. Веселка з'явилася в ясному сонячному небі близько сьомої вечора й висіла в ньому десь хвилин з 15. Найдивовижніше те, що вона була перевернутою, і виглядала, як усмішка. Люди проходили поблизу Софійського собору, де йшла служба за участю Вселенського Патріарха Варфоломія, і вражені, милувалися небом. Навіть циніки, які говорили про те, що це результат роботи американських або російських спецслужб, осяяли себе хрещенням. Тут же відбулося ще одне невелике диво: на Володимирській дмухнув вітерець, приборкавши спеку. Це було 25 липня, в перший день візиту Варфоломія в Україну, через 1020 років після хрещення Київської Русі.  

Служба тривала недовго. Незабаром політики вийшли з собору й розсілися по машинах, що стояли біля самої Софії, а високі чини православних церков зі всього світу попрямували до своїх автобусів. Поки священики всідалися, Вселенський Патріарх знічев'я стояв на вулиці Володимирській. Повз нього проходив одягнений у національну сорочку Валентин Наливайченко. Кореспондент Тижня провів шефа СБУ до місця його роботи. Дорогою трохи побалакали:  

- Пане Наливайченко, як проходила зустріч Патріарха?  

- Світло й радісно.  

 - Як вам служба, з якої ви зараз ідете?  

- Дуже дивна. Я давно такої не бачив. А ви бачили веселку?  

- Так. Якби хто сказав, не повірив би.  

- Я вражений. Простий запорізький хлопець, я не думав, що колись побачу таке. Вселенський Патріарх справляє дуже позитивне враження. Він володіє різними мовами, в нього гарний голос. Водночас ми могли насолоджуватися тим, як чудово співав грецький хор.  

- А ось ми сперечалися, чи це нова грецька, чи давня?  

- Знаєте, мені здається, що це давньогрецька. Дуже красиво.  

- Диво. А ось говорили, що вжиті безпрецедентні заходи безпеки. Та я щось не бачу купи охоронців, де вони?  

- А навіщо нам охоронці? У вільній країні охоронці не потрібні, якщо служба безпеки працює нормально.    

ЗНОВУ ДВА МАЙДАНИ?  

Втім, охороняли Патріарха іноді навіть дуже завзято, й деколи це себе виправдовувало. Під час служби Варфоломія в Києво-Печерській лаврі дві жінки намагалися прорватися до нього з плакатом «Варфоломію, не порушуй канонів!» Їх тут же відтіснили міліціонери в цивільному. Жінки, представниці Всеукраїнського православного братства Александра Невського, сказали, що прийшли сюди, аби виступити проти автокефалії, а на них накинулися «пси Ющенка».  

А взагалі людей, котрі прийшли 25 липня «на Патріарха», в Лаврі було небагато. Значно більше їх зібралося наступного дня - зустрічали Алексія II. Судячи з реакції парафіян, можна було зробити висновок, що медична служба в Києві працює дуже погано. «Автокефалія - дорога в пекло!» «Вимагаємо відновлення Українського екзархату!» - тримали плакати віряни. Алексія, шлях якого від головної брами Лаври встелили квітами, чекали кілька годин: літак із Патріархом запізнювався. За цей час на спеці в людей почали здавати нерви. Одна жінка впала на коліна з іконою й почала молитися, обливаючись слізьми. Люди вигукували антиавтокефальні гасла.  

Й ось кульмінація очікування: в брамі Лаври з'явився Віктор Янукович у супроводі Блаженнійшого Митрополита Володимира та єпископа Одеського й Ізмаїлcького Агафангела, відомого «фофудиста» |див. словничок|. Так і зустріли Алексія: головний регіонал стояв у центрі, ліворуч - голова УПЦ, праворуч - Агафангел, нагороджений, до речі, нещодавно орденом Пошани російським президентом. Прикметно, що за кілька годин до цього на Софійській площі, де був присутній і Віктор Ющенко, службу провів Варфоломій. Туди прийшли багато вірян, які приїхали з західних областей України. А прихильники автокефалії стояли з гаслами: «Україна окупована московською церквою. Правда». Символічно, що тут був присутній Леонід Кравчук, перший президент України, з подачі якого й заснований Київський патріархат. На якусь мить Києвом знову промайнув дух протистояння двох майданів. Виходило, що начебто в одному місці зібралися «біло-блакитні» православні, а в іншому - «помаранчеві».  

У Лаврі на Алексія чекав неймовірних розмірів коровай. Патріарх з'явився - віряни одразу кинулися до нього. Місцеві козаки (теж «фофудисти») й охорона ледве стримували натовп. Алексій немов плив Лаврою, повз людей ішов і Янукович. Якийсь чоловік сів на шию священику й почав знімати любительською відеокамерою. Позаду Алексія крокував гламурний заступник київського мера Віталій Журавський.  

«ПРОКИНЬСЯ, НЕО!»  

А ось на Хрещатику ввечері цього ж дня боролися з гламуром і попсою. Багатообіцяючий рок-концерт, присвячений усе тій же річниці хрещення Київської Русі, почався з натужних і мудрованих речитативів групи С.К.А.Й. Потім були «Брати Карамазови». Слухачі вимахували російськими триколорами й червоно-зеленими білоруськими прапорами.  

Виступ професора Московської духовної академії й одного з ідеологів Російської православної церкви диякона Андрєя Кураєва спочатку сприйняли без ентузіазму. «Навіщо тут потрібний цей піп?» - чулося поміж слухачів. Але Кураєв почав говорити мовою пастви: він засудив поп-культуру від Поплавського, після чого сказав, що найголовніша SMS, яку може отримати у своєму житті людина, це SMS, яка попереджає: «Прокинься, Нео: матриця має тебе». Ця фраза, яку священик сьогодні повторює скрізь, викликала такий напад ейфорії, що у православної молоді ледь бульбулятори |див. словничок| з рук не повипадали. Оскільки більшість слухачів були так званими нефорами, коноплю на концерті вживали вільно.  

Не так давно хтось писав про Юрія Шевчука, що в нього такий багатозначний вираз обличчя, ніби він знає щось особливе. На концерті, присвяченому річниці хрещення Русі, можна було зрозуміти: він знає все. «Татарін на ліцо, но с фамілієй хохляцкой» заспівав свої хіти, як старі, так і нові. За давньою доброю традицією після концерту на Хрещатику залишилися купи сміття. Святкування тривало й наступного дня. В неділю вранці на Володимирській гірці Варфоломій І зустрівся з Алексієм ІІ, щоб разом провести святкову божественну літургію. В цілому все було чинно й благородно, тільки багато простих прочан не змогли побачити цього. Ті, кому не вдалося пройти крізь міліцейські кордони, матюкали президента.   Слід визнати, що візит Вселенського Патріарха пройшов вдало. Україні вдалося уникнути загострення внутрішніх суперечностей. Крики радикально налаштованих вірян з різних сторін залишилися непоміченими, а патріархи й політики втрималися від різких випадів. Ще одне диво?

СЛОВНИЧОК

Бульбулятор - саморобний пристрій для куріння анаші.   Фофудья - інтернет-спільнота, http:// community.livejournal.com/fofudja, яка виникла після того, як Петрові Симоненкові в чаті поставили запитання: «Здравствуйте, я из Херсонской области, русский по национальности. Моей дочери в школе запретили носить такой атрибут русской культуры, как фофудья. Аргументировав это тем, что государственный язык - украинский. Хочу спросить, Петр Николаевич: ДОКОЛЕ?»

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.