УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 69 відвідувачів

Теги
Церква і медицина Вселенський Патріархат Києво-Печерська Лавра краєзнавство постать у Церкві вибори шляхи єднання 1020-річчя Хрещення Русі УГКЦ Доброчинність Митрополит Володимир (Сабодан) автокефалія Мазепа Католицька Церква молодь комуністи та Церква монастирі та храми України секти Археологія та реставрація педагогіка розкол в Україні Приїзд Патріарха Кирила в Україну діаспора Предстоятелі Помісних Церков українська християнська культура Патріарх Алексій II церква і суспільство конфлікти забобони іконопис церква та політика церковна журналістика Священний Синод УПЦ Ющенко Церква і влада Президент Віктор Ющенко Голодомор милосердя Церква і політика УПЦ КП






Рейтинг@Mail.ru






«Ужгород» (Закарпаття): Любомир Баник: “Неможливе — можливо!”



«Ужгород» (Закарпаття), Надія Вишневська, № 37 (503) 2008

Якщо добре придивитися, то все довкола складається з маленьких цяток, кольорових плям, ліній, штрихів, різноманітних геометричних фігур. А випускник Ужгородського коледжу мистецтв ім. А. Ерделі, Львівської національної академії мистецтв і студент Українського католицького університету Любомир Баник знає й уміє зібрати та змонтувати з частинок одне ціле - колаж. Крім того, юнак працює з технікою вітражу, живопису, мозаїки, знімає короткометражні фільми, бере участь у виставках Ужгорода, Львова, Києва. Йому всього 25, а його роботи вже є у приватних колекціях у США, Норвегії, Італії, Фінляндії, Словаччині, Угорщині, Чехії, Італії, Сербії, Росії, Німеччині та Китаї.

- Любомире, що необхідно, аби змонтувати колаж?

- Потрібен певний образ (зазвичай це людина, яка репрезентує якусь позитивну рису), колір, лінії, плями, блиск, фактура поверхні - матова, глянцева, шершава, об'ємна, прозора тощо.

- От Марк Ернст каже, що техніка колажу - це систематична експлуатація випадкової або штучно спровокованої зустрічі двох чи більше чужорідних реальностей на одній, явно для цього не підходящій площині, й іскра поезії, яка пробігає при зближенні цих реальностей. Що для тебе колаж?

- Це улюблений спосіб самовираження, адже тільки в цій техніці можна робити мікси з будь-чим і будь-як. Колажі почав створювати близько 10 років тому. Найчастіше на якусь певну тему. До прикладу, остання моя виставка "Jesus Forever" присвячена християнству, християнським цінностям, мотивам боротьби добра і зла.

- Як гадаєш, чи доцільно з етичного погляду використовувати фотографії інших авторів у своїх роботах без їхнього відома?

- Вважаю, це досить правильно, оскільки зображення вже видозмінюється.

- Що чи хто надихає тебе творити?

- Наш непередбачуваний світ і жага зробити щось позитивне, наштовхнути глядачів на добрі вчинки. Якийсь внутрішній голос. Бувало, ще у Львові вночі з'являлась ідея, і я з великими труднощами, але вставав із теплого ліжка, робив ескіз або ж писав кілька слів про майбутню роботу.

- А як щодо власних вітражів?

- Перший вітраж - моя дипломна робота "Архангел Михаїл", котра сьогодні зберігається в монастирі Сестер Василіянок неподалік від Львова. Інші мої вітражі можна знайти у двох ужгородських церквах, а наразі працюю ще над одним.

- А тепер - до твоїх короткометражних фільмів. Про що вони?

- Знімати короткометражні фільми, працювати з монтажними відеопрограмами мене навчив друг Петро Біров. В одному з них - "10"ten"2Dream" - ідеться про 10 героїв з арт-середовища, в яких я беру інтерв'ю. Вони повинні дати відповідь на запитання: як витрачатимуть 10 млн. доларів. За ідеєю, вони повинні вкласти гроші в будь-що, але не мати з цього ніякої користі, жодної вигоди. Крім того, ці люди мають позбутися чогось у світі. Наприклад, ніколи не палити тютюн чи втратити якусь погану рису тощо. На сьогодні розпочинаю зйомку нового фільму "Дим". У ньому палії розповідають про непаліїв, про те, що втрачають ті, хто не палить, і навпаки, непалії вказують на те, що втрачають споживачі тютюнових виробів.

- Любомире, ти б не міг розповісти, як працюєш? Як з'являються нові ідеї і як ти їх втілюєш у життя?

- Нерідко ідеї приходять уночі, коли залишаюся сам на сам із собою. Як творю? Інколи спонтанно, часто записую назви робіт чи саму роботу, як я їх собі уявляю готовими. Усі роботи "народжуються" на столі. Будь-якому.

- Розкажи, будь ласка, про "солодкий" проект "MarmelaD". Знаю, це була твоя перша авторська виставка...

- "MarmelaD" - це весняний проект. Саме слово "мармелад" французького походження, і виникло воно разом із колажем у 1912 році у Франції (засновники Жорж Брак і Пабло Пікассо). Колаж як мармеладне життя: кольорове і солодке...

На виставці було репрезентовано 70 робіт, виконаних мною за останні 6 років. Так, це дійсно моя перша персональна виставка, котра пройшла у львівській мистецькій галереї "Музей Ідей" у березні 2007-го. Крім того, представлено проект "7 UP" - 7 співпраць із різними художниками з Криму, Ізяслава, Луцька, Тернополя, Черкас, Івано-Франківська, Дрогобича. До слова, після виставки зняв короткий 10-хвилинний фільм про виставку.

- Розповідають, що ти купив 50 кг мармеладу і 40 кг кольорового поролону, котрим вистелив підлогу одного із залів галереї... Мармелад увесь з'їли?

- Так, дійсно придбав 50 кг, причому аж 10 видів... І мармелад увесь з'їли! (сміється - авт.).

- Ти вже згадував про мистецький проект "Jesus Forever". Це твоя друга персональна виставка?

- Так. Вона проходила у Львові в приміщенні Українського католицького університету, де я навчаюсь, із 15 травня по 15 червня 2008-го. Усього було представлено 33 роботи (символічне число Ісуса). Крім того, на виставці репрезентувався проект "7 ЧЕСНОТ" у співпраці з іншими художниками. Я починав роботу, а вони мали її завершити, вносили корективи тощо. Основна ідея - популяризувати християнську культуру, цінності, чесноти за допомогою змішаних технік колажу (так званих mixed media). Усього моїх авторських робіт було 26, а також 7, виконаних у співпраці з іншими митцями.

- Колажі, вітражі, короткометражні фільми... Чим іще захоплюється Любомир Баник?

- Полюбляю сноубординг. Із самого дитинства граю у футбольній команді с. Баранинці, котра виступає в чемпіонаті Ужгородського району. Шість років займався кікбоксингом, а під час навчання у ЛНАМ трошки - техвондо.

- Як вважаєш, чи необхідна професійна художня освіта, аби досягти високих результатів?

- Думаю, потрібні знання композиції, кольорознавства, анатомії, історії мистецтв. Так, освітня база, своєрідна опора повинна бути.

- Як часто "твориш" на замовлення?

- Нерідко на замовлення виконую вітражі, мозаїки, пейзажний живопис. Не без цього.

- Яку зі своїх робіт вважаєш найбільш вдалою? І взагалі, як ставишся до власних робіт?

- Звісно, є улюблені роботи, утім назвати одну важко. Буває, інколи не хочеться ні дарувати роботу, ні продавати її, але ловлю себе на думці, що це неправильно, її потрібно випускати у світ, для глядачів, для вас. Думаю, улюблений колаж - "10 Божих заповідей". Чому? Гадаю, сьогодні, у час падіння моральності, глядач потребує якоїсь нової форми, аби донести вічні цінності, які він почав би наслідувати. У мене є серія таких робіт, однак хочу зробити одну й великого розміру. Крім того, із попередньої виставки люблю колаж "Щедрість". Цю роботу, гадаю, вдало ілюструють слова Брюса Лі: "Якщо навіть на певну мить можеш зробити когось щасливим, чому б це не зробити".

- У мистецтві існує полеміка: що важливіше - форма чи зміст... А що важливо для тебе у творчості?

- Для мене основне - це зміст. Гадаю, у всіх видах і жанрах має домінувати змістовне начало перед формою, яка є другорядною. Зміст завжди йде попереду, за допомогою нього можна донести до глядача певну світову ідею. Форма є завжди другорядною, це як обгортка шоколаду: головне те, що всередині. Форма є тільки зв'язкою для цілісності картини. Завдяки часу з'являються нові технології, матеріали, медіа, технічний і науковий прогрес наклав на це відбиток. Художники використовують тільки те, що для них саме в цей момент потрібно для самовираження! Це моя концепція. Мистецтво взагалі має великий вплив, хоч пересічний житель бачить спочатку форму - і лише згодом зміст (і то не всі). Утім мистецтво використовують для пропаганди певних цінностей; є різні вияви змісту і форми творів мистецтва! Я намагаюся своєю творчістю донести до глядача певні світлі й позитивні ідеї.

- А в житті?

- Ціную людей, котрі 9 разів впали і 10 разів піднялися!!! Людей, Бога, доброту і безкорисливість! А ще дружбу...

- Рецепт твого успіху - який він?

- Мені імпонують слова Брюса Лі: "Ціна успіху: людина, котра хоче досягнути успіху, повинна навчитися боротися, прагнути і страждати. Можна багато чого досягти в житті, якщо готовий від багато чого відмовитися заради цього". Філософія життя Брюса Лі близька мені. Потрібно в окремі періоди життя знайти, чим пожертвувати заради тієї чи іншої цілі, якщо хочеш зробити щось суттєве.

- Любомире, то що ж таке у твоєму розумінні творчість? Як оцінюєш власні роботи?

- Творчість притаманна кожному. Але не всі про це знають. Гадаю, у людей однакові можливості (здібності, таланти), і кожен використовує, трактує їх по-своєму (наприклад, я реалізовую себе через візуальне мистецтво і спорт). Кожна людина повинна до всього підходити з творчою ідеєю, це є дуже важливо для людського існування загалом.

Мені важко оцінювати власну творчість, адже це повинні робити самі глядачі! У мене також бувають слабенькі роботи, в цілому ще потрібно багато чому вчитися.

- Ти вже маєш певний життєвий досвід, то що порадиш молодим та творчим?

- Експериментувати, не зупинятися на досягнутому, не відступати й не здаватися в жодному разі! І пам'ятати: неможливе - можливо!

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.