УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 52 відвідувачів

Теги
конфлікти автокефалія Митрополит Володимир (Сабодан) українська християнська культура 1020-річчя Хрещення Русі вибори милосердя Предстоятелі Помісних Церков Мазепа Ющенко педагогіка діаспора Приїзд Патріарха Кирила в Україну Патріарх Алексій II іконопис церква та політика Доброчинність Церква і влада Археологія та реставрація Голодомор Католицька Церква УПЦ КП церковна журналістика Києво-Печерська Лавра комуністи та Церква шляхи єднання забобони УГКЦ Церква і медицина церква і суспільство молодь Президент Віктор Ющенко Священний Синод УПЦ краєзнавство секти розкол в Україні монастирі та храми України Вселенський Патріархат Церква і політика постать у Церкві






Рейтинг@Mail.ru






«Вечірній Київ»: Реклама людяності та… церкви



«Вечірній Київ», Юрій Рудницький, 13.10.08

У сучасному українському суспільстві моральні цінності та релігія потребують такого самого «розкручування», як і товари широкого вжитку

Учасники VI Міжнародного фестивалю православного кіно «Покров-2008» вважають, що про доброту, гуманність, увагу до дітей, повагу до батьків, здоровий спосіб життя та інше людям необхідно щоразу нагадувати. Причому не лише через мистецтво, а й через соціальну рекламу - білборди, лайт-бокси, відеоролики тощо. Останнім часом до такого виду реклами приглядається і православна церква. Телеканали готові надати «отцям церкви» ефір. Але скидається на те, що церковники не зовсім готові призвичаїтися до таких форм самоподання, що межують з комерційними і є вже давно звичними, приміром, для їхніх конкурентів-євангелістів. Та й не всі віряни можуть сприйняти це позитивно.

До соціальної реклами сьогодні виявляє цікавість православна церква. Проте оцінювання самими православними діячами свого досвіду в цій сфері досить самокритичне. «Ми неодноразово думали, як робити соціальну рекламу. Були навіть спроби створити відеоролики. Але успішними я би їх не назвав», - зазначив на «круглому столі» прес-секретар УПЦ Московського патріархату, протоієрей Григорій Коваленко.

Наприклад, реклама, спрямована проти абортів, побудована, за його словами, на страху, і тому не працює. Натомість, вважає пан Коваленко, потрібно показати вихід, альтернативу:

 

Скажімо, замість «не вбий» - подаруй дитині життя», - зауважив протоієрей.

Він також визнав, що православна церква в цьому питанні взагалі є не досить активною. Звучить цілком справедливо, якщо порівняти з активністю її конфесійних конкурентів. Особливо це стосується протестантських євангелістських церков. Достатньо, приміром, проїхати Київським шляхом до Борисполя, щоб пересвідчитися в цьому, - протягом усієї дороги зустрічаються лайт-бокси з такою рекламою.

Можна, щоправда, пригадати, як УПЦ Київського патріархату розміщувала на лайт-боксах рекламу «Закон Божий - у кожну оселю». Але то був епізодичний випадок.

Перед представниками традиційної для східного слов'янства православної конфесії дедалі вагоміше постає питання, як подати себе в Україні. За даними Державного департаменту у справах релігій Міністерства юстиції, в Україні налічується понад 33 тисячі релігійних організацій, з них православних (незалежно від патріархату) - трохи більш ніж половина (50,1%).

Українські телеканали здебільшого готові співпрацювати щодо цього з церквою, хоча, на думку їхніх представників, православні діячі дещо спізнилися. За словами генерального директора ТРК «Київ» Дмитра Джангірова, активнішими є євангельські та харизматичні конфесії, які за гроші транслюють свою соціальну рекламу, пов'язану з адаптацією людей після ув'язнення, а також із тривалим уживанням наркотиків чи алкоголю. «Мене засмучує пасивність православної церкви, адже ніяких особливих витрат на це не потрібно, - сказав пан Джангіров. - Наш канал залюбки міг би доносити такі речі до телеглядачів».

Однак, хоча сама УПЦ й усвідомлює необхідність новації, та навряд чи вона готова до так званого «маркетингового інструментарію».

 

Церква не зацікавлена у власній рекламі. На відміну від політичних або комерційних структур, ми зацікавлені у вічних цінностях, у вихованні людей», - зазначив у коментарі «Вечірці» протоієрей Григорій Коваленко.Те, що їхні конфесійні конкуренти теж апелюють до «вічних цінностей», пана Коваленка, схоже, не надто бентежить. «Вони ж у своїй рекламі кажуть, куди треба зателефонувати чи прийти, а ми - ні», - зауважив він.


Та й самі віряни УПЦ до цього не готові. «Не можна водночас подавати рекламу снікерсів і соціальну рекламу», - вважає один з переможців фестивалю «Покров-2008», режисер Валерій Дьомін. Проте інший учасник «круглого столу», письменник Олександр Стражний, нагадав, що «те, що не рекламується, не існує». Чи стосується це самого Всевишнього, учасники «круглого столу» не уточнили.

Вічні цінності - звісно, не товар. Але, як твердить доцент кафедри публічної політики Вищої школи економіки Гюзелла Ніколаїшвілі, маркетинговий інструментарій застосовується й тут. Конкуренція між релігійними конфесіями є не менш гострою, аніж, скажімо, між корпораціями «ІСД» та «СКМ» на ринку металу, утім, механізм у принципі однаковий. Адже перед кожною конфесією, навіть перед традиційними, стоїть питання конкурентоспроможності, котре стає дедалі актуальнішим з огляду на те, що багатоконфесійність в Україні (на відміну від тієї ж Росії) стала нормою життя.

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.