УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 131 відвідувачів

Теги
забобони Священний Синод УПЦ українська християнська культура вибори конфлікти Мазепа краєзнавство церква та політика Католицька Церква 1020-річчя Хрещення Русі Президент Віктор Ющенко педагогіка УПЦ КП секти Предстоятелі Помісних Церков Церква і політика молодь Приїзд Патріарха Кирила в Україну УГКЦ Доброчинність церковна журналістика Патріарх Алексій II постать у Церкві Церква і медицина шляхи єднання комуністи та Церква Археологія та реставрація милосердя іконопис розкол в Україні Вселенський Патріархат монастирі та храми України церква і суспільство автокефалія Церква і влада діаспора Голодомор Києво-Печерська Лавра Ющенко Митрополит Володимир (Сабодан)






Рейтинг@Mail.ru






«Вечірній Київ»: Патріарх, який нікому не сподобається



«Вечірній Київ», Юрій Рудницький, 29/01/2009

 

Новий голова Російської православної церкви обіцяє бути занадто самостійним, а тому складним для спілкування

Більшість делегатів Помісного собору Російської православної церкви (РПЦ) обрали новим Патріархом Московським і всієї Русі 62-річного Кирила (Гундяєва). У зв'язку з цим як у стосунках РПЦ з державою, так і всередині самої церкви очікуються помітні зміни. Зокрема, більш вільні від впливу Кремля стосунки з інститутом держави, а також певне зближення з Заходом.


Смерть Патріарха Алексія ІІ поставила свого часу РПЦ, а разом з нею і російську владу, в досить незручне становище. Річ у тім, що місцеблюстителем патріаршого престолу має бути найстарший за рукоположенням. Таким був лідер Української православної церкви, митрополит Київський і всієї України Володимир (Сабодан). Позачергове засідання Священного синоду УПЦ одразу висунуло митрополита Володимира кандидатом на патріарший престол. До речі, Володимир уже був кандидатом на місце Патріарха Московського, проте програв буквально кілька голосів тепер уже покійному Алексію ІІ. У благонадійність «киян» останнім часом не вірять у Москві ані церковники, ані політики. Насамперед тому, що Володимир категорично виступає проти втручання держави в церковні справи, тоді як за Алексія ІІ в Росії склалася практика зрощення держави і церкви. А ті російські вчені-гуманітарії, котрі протестували проти цього, ставали об'єктом цькування з боку як церковників, так і політиків, а також пригодованого медіа-офіціозу.


Колишній митрополит Смоленський і Калінінградський Кирило Гундяєв, навпаки, саме прихильник старого церковного гасла «Богу - Богове, кесарю - кесареве». Священик далеко не в першому поколінні, він свого часу активно виступав проти «залишкових» пострадянських явищ у церкві. Ще за часів перебудови він відмовився від проштовхування на єпископську кафедру ставленика КПРС і спецслужб, архімандрита Валентина Русанцова. Враховуючи «гебешне» минуле нинішньої московської політичної еліти, слід очікувати, що розмови між державою і церквою в Росії можуть вестися на підвищених тонах. Мало того, що патріарх Кирило - прибічник окремішності церкви і держави, він іще неодноразово висловлювався за нормалізацію стосунків із Заходом в особі Римської церкви, підтримує гарні стосунки з нинішнім Папою Римським Бенедиктом XVI. А це теж не вписується в канву зовнішньої політики Москви. Та прозахідним кліриком новий патріарх теж не обіцяє бути, якщо врахувати його неодноразові нападки на західну практику захисту прав людини. На його думку, вони суперечать християнському вченню. Вже тільки на цьому ґрунті можуть загостритися міжцерковні стосунки Москви і Києва - якщо навіть не брати до уваги прагнення УПЦ до більш самостійної політики. Принаймні, митрополит Київський і всієї України Володимир розглядається, як зазначив один експерт, «як зразок православного лідера в демократичному суспільстві».


Існує ще один пікантний момент: до свого обрання патріархом Кирило очолював відділ зовнішніх церковних зв'язків РПЦ. Років п'ятнадцять тому його назвали «тютюновим митрополитом», оскільки його ім'я згадувалося у зв'язку зі скандалом щодо безмитного провозу через церковні інституції крупних партій тютюну і алкоголю під виглядом гуманітарної допомоги. Хоча більш-менш переконливих доказів цього ніхто не надав.

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.