УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 108 відвідувачів

Теги
Церква і політика педагогіка шляхи єднання Мазепа Митрополит Володимир (Сабодан) розкол в Україні діаспора Доброчинність Археологія та реставрація Священний Синод УПЦ УГКЦ 1020-річчя Хрещення Русі Предстоятелі Помісних Церков забобони Церква і влада комуністи та Церква краєзнавство монастирі та храми України церковна журналістика Президент Віктор Ющенко Києво-Печерська Лавра секти автокефалія Церква і медицина Голодомор милосердя Приїзд Патріарха Кирила в Україну українська християнська культура вибори церква та політика іконопис УПЦ КП постать у Церкві Ющенко конфлікти молодь Патріарх Алексій II церква і суспільство Католицька Церква Вселенський Патріархат






Рейтинг@Mail.ru






«Газета.ua» (Україна): Біля церкви виганяли бісів



«Газета.ua» (Україна), Наталія Бондар, 11.06.2009

 

У православній Миколаївській церкві села Веприк Гадяцького району одночасно служать священики Київського та Московського патріархатів. Обидві релігійні громади заявляють права на цей храм. Від кожної в церкві призначено свого настоятеля.

Миколаївську церкву у Веприку почали відбудовувати цієї весни. До цього храм стояв пусткою. Остання служба тут відбулася ще в 1930-х. Відбудовувати церкву почали представники Київського патріархату. Гроші на її ремонт дав гендиректор підприємства "Полтаванафтогазгеологія" Геннадій Сікало.

Кілька тижнів тому в храмі почав служити священик Київського патріархату Ростислав Степанюк. Він тимчасово призначений настоятелем храму. Це обурило громаду Успенської церкви Московського патріархату, яка також перебуває в селі.

4 червня біля церкви провели службу 10 священиків Київського патріархату. Прибув на богослужіння і владика Федір. Він пропонував провести спільні служби біля обох церков, аби помирити громади.

- Увечері отець Олександр з Успенської церкви приходив, аби я дав ключі від храму, - переказує прораб будівництва Олександр Стороженко. - За ним прийшов їхній староста з монтировкою, щоб двері відчинити. Але ми його прогнали.

Відтоді служби в Миколаївській церкві служать два патріархати. Київський у церкві, а Московський - на церковному дворі.

- Нам, аби помирилися та було в селі дві церкви, - каже жителька Веприка, не називається. - То понятно, що в них між собою конкуренція. Тепер на похорони, хрестини та вінчання стануть наймати не тільки з Московського патріархату священика.

У неділю, на Трійцю, близько 8.00 отець Ростислав служить у храмі. На службу прийшли приблизно сотня парафіян. Коли служба закінчується, зачиняє храм та їде. Близько 11.00 до церкви під'їжджають автівки. Виходять парафіяни громади Московського патріархату. За кілька хвилин під'їжджає священик із Комсомольська - отець Григорій. Із ним іще два батюшки. Місцевих вірян близько 15, решту привезли з Гадяча.

- Отець Григорій сильний батюшка, має велику благодать. До нього їдуть з усієї Полтавської області, - каже літня жінка. - Тому ми й приїхали з Гадяча.

Отець Григорій каже, що на службі є чоловік, з якого він виганятиме біса. Звати його Микола.

Люди обертаються на чорнявого чоловіка з вусами. Він стоїть позаду натовпу. Коли отець Григорій починає читати молитву, той голосно кричить. Щойно бачить націлені на нього фотоапарати чи відеокамеру, припиняє кричати та ховається в натовп.

Коли служба закінчується, сам сідає в автівку та їде.

- Цирк устроїли, показуху, - говорить жінка, яка стоїть навпроти церковного подвір'я. - Нащо так людей обманювати?

Місцевий сільський голова Олексій Коваль каже, дві громади офіційно зареєстровані. У лютому цього року рішенням сільської ради Миколаївську церкву передали громаді Київського патріархату.

 

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.