УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 82 відвідувачів

Теги
краєзнавство педагогіка Приїзд Патріарха Кирила в Україну Митрополит Володимир (Сабодан) Церква і політика Вселенський Патріархат Церква і влада іконопис секти Священний Синод УПЦ конфлікти діаспора Патріарх Алексій II шляхи єднання Предстоятелі Помісних Церков молодь українська християнська культура церква та політика милосердя Президент Віктор Ющенко Доброчинність комуністи та Церква постать у Церкві Голодомор Мазепа Церква і медицина церква і суспільство УПЦ КП 1020-річчя Хрещення Русі УГКЦ Католицька Церква розкол в Україні церковна журналістика автокефалія вибори Києво-Печерська Лавра Ющенко забобони монастирі та храми України Археологія та реставрація






Рейтинг@Mail.ru






«Вечірній Київ»: Юрій Нікітін: «Портрети ханів уже живуть власним життям»



«Вечірній Київ», 02.07.09

 

– Пане Юрію, що змусило вас – православного іконописця, кінохудожника – звернутися до написання портретів правителів Кримського ханства?
– По-перше – просто художній інтерес. По-друге, я не можу сказати, що це різко відрізняється від того ж іконопису. В тому розумінні, що в іконописі, крім зображень Спасителя і Божої Матері, є також зображення святих, котрих за роки накопичилося чимало. Ці святі також вимагають певної історичної достовірності в зображеннях. Якщо не відтворення портретних рис, котрі не в усіх збереглися, то дотримання духу епохи в костюмах і в інших речах.

– Чи часто ви використовували методи іконопису при роботі над портретами ханів?
– Практично, ні. Хіба що частково далися взнаки суто технічні прийоми. А тут робота була від самого початку дослідницька.  Адже в ісламському світі портретна традиція не була розповсюджена.

– Чи був якийсь єдиний принцип, за яким ви писали портрети ханів?
– З усіх Гіреїв, представлених у книзі «Повелителі двох материків», відомо лише кілька зображень більш пізніх правителів XVII–XVIII століть. Це, здебільшого, гравюри польських художників. Тому, якщо такі роботи були, то в сенсі фізіономіки я прагнув слідувати тим портретам, що збереглися.

– Чи відома реакція антропологів на ваші портрети кримських ханів?
– Поки що я про це не чув. Взагалі-то, мені здається, що антропологічна точність у таких випадках не є надто обов’язковою. Принаймні в тому, що стосується відновлення характеру кожного персонажу. Та й зрештою, навряд чи вдасться відновити образ кожного з них з високою мірою достовірності. Хоча вже були прецеденти, коли митці брали на себе відповідальність, зображуючи тих чи інших історичних персонажів, чиї портрети до нашого часу не дійшли.

– Чи були у вас улюблені персонажі?
– Навіть не можу сказати… Був дуже цікавий персонаж – Іслам-Гірей ІІ. Доля склалася так, що йому довелося посісти трон, хоча від природи він не був схильний до влади. Він був меланхоліком, схильним до суфійської містики. Або Газі-Гірей, який був поетом, писав чудові вірші. Це був один з небагатьох Гіреїв, зображення якого залишилося.

– До речі, як самі татари реагували на ваші портрети?
– Торік проходила їхня експозиція в ханському палаці в Бахчисараї. Я представляв якраз перші дев’ять портретів, котрі були написані для першого тому. Реакція була досить позитивна. Олекса навіть розповідав, що бачив репродукції цих портретів у деяких офісах кримських татар. Тобто портрети починають жити власним життям.

 

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.