УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 104 відвідувачів

Теги
Археологія та реставрація українська християнська культура УГКЦ Голодомор молодь церковна журналістика Церква і влада Католицька Церква Вселенський Патріархат Ющенко забобони розкол в Україні Президент Віктор Ющенко діаспора Мазепа Приїзд Патріарха Кирила в Україну секти комуністи та Церква Церква і політика Патріарх Алексій II шляхи єднання Доброчинність Церква і медицина церква та політика вибори монастирі та храми України конфлікти Митрополит Володимир (Сабодан) Предстоятелі Помісних Церков милосердя постать у Церкві Священний Синод УПЦ УПЦ КП церква і суспільство педагогіка 1020-річчя Хрещення Русі автокефалія іконопис Києво-Печерська Лавра краєзнавство






Рейтинг@Mail.ru






«Вечірній Київ»: Юрій Нікітін: «Портрети ханів уже живуть власним життям»



«Вечірній Київ», 02.07.09

 

– Пане Юрію, що змусило вас – православного іконописця, кінохудожника – звернутися до написання портретів правителів Кримського ханства?
– По-перше – просто художній інтерес. По-друге, я не можу сказати, що це різко відрізняється від того ж іконопису. В тому розумінні, що в іконописі, крім зображень Спасителя і Божої Матері, є також зображення святих, котрих за роки накопичилося чимало. Ці святі також вимагають певної історичної достовірності в зображеннях. Якщо не відтворення портретних рис, котрі не в усіх збереглися, то дотримання духу епохи в костюмах і в інших речах.

– Чи часто ви використовували методи іконопису при роботі над портретами ханів?
– Практично, ні. Хіба що частково далися взнаки суто технічні прийоми. А тут робота була від самого початку дослідницька.  Адже в ісламському світі портретна традиція не була розповсюджена.

– Чи був якийсь єдиний принцип, за яким ви писали портрети ханів?
– З усіх Гіреїв, представлених у книзі «Повелителі двох материків», відомо лише кілька зображень більш пізніх правителів XVII–XVIII століть. Це, здебільшого, гравюри польських художників. Тому, якщо такі роботи були, то в сенсі фізіономіки я прагнув слідувати тим портретам, що збереглися.

– Чи відома реакція антропологів на ваші портрети кримських ханів?
– Поки що я про це не чув. Взагалі-то, мені здається, що антропологічна точність у таких випадках не є надто обов’язковою. Принаймні в тому, що стосується відновлення характеру кожного персонажу. Та й зрештою, навряд чи вдасться відновити образ кожного з них з високою мірою достовірності. Хоча вже були прецеденти, коли митці брали на себе відповідальність, зображуючи тих чи інших історичних персонажів, чиї портрети до нашого часу не дійшли.

– Чи були у вас улюблені персонажі?
– Навіть не можу сказати… Був дуже цікавий персонаж – Іслам-Гірей ІІ. Доля склалася так, що йому довелося посісти трон, хоча від природи він не був схильний до влади. Він був меланхоліком, схильним до суфійської містики. Або Газі-Гірей, який був поетом, писав чудові вірші. Це був один з небагатьох Гіреїв, зображення якого залишилося.

– До речі, як самі татари реагували на ваші портрети?
– Торік проходила їхня експозиція в ханському палаці в Бахчисараї. Я представляв якраз перші дев’ять портретів, котрі були написані для першого тому. Реакція була досить позитивна. Олекса навіть розповідав, що бачив репродукції цих портретів у деяких офісах кримських татар. Тобто портрети починають жити власним життям.

 

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.