УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 83 відвідувачів

Теги
шляхи єднання Приїзд Патріарха Кирила в Україну іконопис забобони Ющенко УГКЦ Католицька Церква Президент Віктор Ющенко конфлікти постать у Церкві Голодомор педагогіка церква та політика церковна журналістика церква і суспільство автокефалія Церква і політика комуністи та Церква краєзнавство УПЦ КП Церква і влада Митрополит Володимир (Сабодан) Церква і медицина Священний Синод УПЦ Предстоятелі Помісних Церков Доброчинність 1020-річчя Хрещення Русі Києво-Печерська Лавра вибори Вселенський Патріархат українська християнська культура молодь Археологія та реставрація монастирі та храми України Мазепа діаспора секти милосердя Патріарх Алексій II розкол в Україні






Рейтинг@Mail.ru






«Релігія в Україні»: Відкрита лекція проф. диякона Павла Гаврилюка



«Релігія в Україні»,  02.09.2009

 

Учора, у вівторок 1 вересня 2009 року, у приміщенні Патріархії УАПЦ було прочитано відкриту лекцію професора доктора диякона Павла Гаврилюка (Православна Церква в Америці) «Концепція “Заходу” у православному богослів’ї ХХ століття (на прикладі неопатристичного синтезу прот. Георгія Флоровського)». На думку о. Павла, «неопатристичний синтез» Георгія Флоровського, який зосередився на вивченні Східних Отців доби Вселенських Соборів, був своєрідним «євразійських проектом» у царині богослов’я. Такий підхід, на думку отця Павла Гаврилюка, є дещо штучним, оскільки містить у собі можливість абсолютизації візантійської нормативності, яка (як це помітив ще прот. Іоан Мейєндорф) є для Флоровського «єдино православною».

«Схід» та «Захід» не є в історії богословської думки «географічними поняттями», ці поняття неможливо виокремити з історико-культурного контексту. Так, наприклад, богослів’я преп. Максима Сповідника, думка якого є вершиною святоотецької містичної та богословської традиції, є не лише «східним», але одночасно і «західним». Невипадково, звинувачуючи преп. Максима у «зраді Батьківщини», візантійські чиновники ставили йому в провину однодумність зі свят. Мартином сповідником, папою Римським.

Отже, на думку отця Павла Гаврилюка, сучасна православна богословська думка не має зосереджуватися виключно на вивченні візантійських Отців IV-VIII століть. Заповіт о.Георгія Флоровського – «православна думка має відчути і вистраждати західні труднощі та спокуси» – залишається актуальним і сьогодні. Прикметними є й впливи на концепцію Флоровського західних вчених. Як зазначив доповідач, на головну ідеологему Флоровського «православному богослів’ю необхідно звільнитися від латинських впливів» вплинула ідеологема німецького історика Церкви та богослова Адольфа Фон Гарнака (1851-1930) про необхідність звільнення Церкви від еллінізації.

Після лекції відбувся жвавий обмін думками між доповідачем та його слухачами, крім того, на прохання кліриків УАПЦ проф. диякон Павло Гаврилюк розповів про богословські тенденції, що існують сьогодні в Американській Православній Церкві, її місіонерський та освітній досвід. Присутній на лекції філософ та аналітик Юрій Чорноморець також ознайомив аудиторію з власним баченням богослов’я о. Георгія Флоровського та причин, що спонукали його у своїй творчості зосередитися на вивчені спадщини Східних Отців.

Лекцію проф. диякона Павла Гарилюка було прочитано у рамках підготовки до відкриття у Києві загальноцерковної аспірантури УАПЦ, а відповідне рішення було прийнято на Архієрейському Соборі УАПЦ 26 серпня цього року.

 

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.