УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 638 відвідувачів

Теги
Патріарх Алексій II Голодомор комуністи та Церква Митрополит Володимир (Сабодан) педагогіка Археологія та реставрація українська християнська культура УПЦ КП Ющенко Доброчинність церковна журналістика 1020-річчя Хрещення Русі розкол в Україні УГКЦ краєзнавство Мазепа постать у Церкві шляхи єднання Києво-Печерська Лавра діаспора Священний Синод УПЦ вибори Приїзд Патріарха Кирила в Україну Предстоятелі Помісних Церков конфлікти забобони церква і суспільство Президент Віктор Ющенко милосердя Церква і влада іконопис молодь автокефалія монастирі та храми України церква та політика Церква і політика секти Церква і медицина Вселенський Патріархат Католицька Церква






Рейтинг@Mail.ru






«Нова ера» (Тернопіль): Віра з кулаками



«Нова ера» (Тернопіль), Наталя Колесник, 13.08.2009

Жителів села Саджівка, що на Гусятинщині, ледь не довело до гріха життя між двох релігій. Вони — греко-католики, а нещодавно поруч розкинули табори рідновіри.

3 серпня цього року на Тернопільщині місця прощі різних віросповідань довели до бійки. Рідновіри розповідають, що греко-католицькі священики і найняті ними молодики привселюдно спалили та осквернили капище Перуна — місце паломництва Родового Вогнища Рідної Православної Віри. Місцеві православні рідновіри, які захищали капище Перуна, були побиті та пограбовані. Тепер кілька з них перебувають у лікарні.

— Місце паломництва знаходиться поза межами села і нікому не заважає. Не зважаючи на це, Бучацька єпархія УГКЦ і зокрема її місцевий священик села Саджівки, всупереч Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», розділ I, стаття 5 «про віротерпимість», сприйняли постання місця паломництва як привід до нагнітання ворожнечі та протистояння. Отець на проповідях почав вимагати знесення і спалення образа нашого Бога, бо інакше не буде служити «службу». Символи етнічної української віри були проголошені сатанізмом та вселенським злом, — коментує один з прихильників Родового Вогнища Святозар.

Священики ж твердять, хоч їм і не подобається сусідство з рідновірами, але такого гріха на душу не брали. Просто на прохання людей, на місці Перуна хотіли встановити хреста, щоб освятити осквернене місце. Та вранці на цьому місці саджівчани хреста не знайшли.

Селяни кажуть, що втомилися від жертвоприношень та звуків бубна. І переконані, що рідновіри — дикий табір, який живе за первіснообщинними законами. Рідновіри, як стверджують саджівчани, відмовилися добровільно знести Перуна. А тому довелося йти проти ідола з сокирою.

От тільки рідновірів цим не налякати, йти зі святої землі вони не збираються. Прихильники Родового Вогнища Рідної Православної Віри переконані, що на українській землі мають право мати українські святині і отримувати на ній благодать Всевишнього Бога. 

Як раніше повідомлялося, дубового Перуна рідновіри встановили 20 липня цього року під час святкування однойменного дня. Згідно їхнього твердження, саме в цей день Сонце-Дажбог вступає у своє сузір’я.

Святкування відбувалися за давніми традиціями: чоловіки випробовували себе в обрядових поєдинках на силу, спритність та метання ножів, підлітки — в обрядових змаганнях. Члени рідновірів могли пройти обряд очищення та ім’янаречення за обрядом Рідної Православної Віри, отримати благословення та посвяту від духовних провідників. Завершилося святкування пізнього вечора обрядовими двобоями та посвятою обрядової зброї.

До слова, як розповідають рідновіри, Родове Вогнище Рідної Православної Віри – організація сповідників слов’янської ведичної традиції, етнічної віри, Віри Предків, яка діяла протягом століть, незважаючи на утиски влади різних часів та середньовічну ксенофобію. З постанням незалежної держави Україна, РВ РПВ розпочала діяти відкрито і була офіційно  зареєстрована як конфесія у 2005 році. На сьогодні вона має в Україні 85 громад  і 35 в Росії, Білорусії, Казахстані та Німеччині.

—  Родове Вогнище РПВ вважає державу Україна демократичною, правовою країною європейського типу, тому  вимагає державну владу зупинити геноцид проти етнічної віри українського народу, який триває вже понад тисячу років, — коментує Верховний Волхв отець Володимир (В. Куровський). — Ми вимагаємо зупинити релігійну ксенофобію і недопускати порушення Конституції та Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» по відношенню до всіх офіційно зареєстрованих рідновірських організацій.

До речі, на Гусятинщині це вже не перша сутичка релігійного характеру. 5 травня 2009 року в іншому селі — Раштівці відбувся ще один інцидент на релігійному ґрунті. Про це йдеться у повідомленні Державного комітету України у справах національностей та релігій. Суперечки між віруючими Бучацької єпархії УГКЦ, з однієї сторони, та приїжджими громадянами Духовного центру «Родове вогнище» РПВ, який розміщений в м. Києві, з другої, були присутні віряни з Німеччини та Росії. Віруючі обох віросповідань одночасно проводили свої зібрання на вулиці Центральній, при цьому не отримавши дозволу від органів місцевого самоврядування згідно чинного законодавства. Конфлікт вдалося поки що налагодити роз’яснювальною роботою з керівництвом Бучацької єпархії УГКЦ і віруючими.

Наразі серпневий конфлікт до кінця не врегульований. Зі слів голови Гусятинської райдержадміністрації Степана Турецького, дійти консенсусу в цій суперечці буде не так просто, «адже люди йшли до християнства протягом тисяч років». Проте зараз райдержадміністрація робить все для того, аби зберегти правопорядок у селі.

Щодо долі релігійних символів, то Перуна забрала міліція, а хреста досі не знайшли.

В селі подейкують, що релігійний конфлікт не залагодити, якщо знову вирішать встановити на цьому місці будь-який з цих релігійних символів.

 

   











УВАГА! Публікації розділу "Моніторинг ЗМІ" не обов'язково збігаються з точкою зору редакції сайту "Православіє в Україні", а є відбиттям суспільних подій і думок з метою поліпшення взаєморозуміння та зв'язків між Церквою й суспільством. Статті подаються в редакції першоджерела.