УКР РУС  


 Головна > Публікації > Інтерв'ю  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 64 відвідувачів

Теги
Митрополит Володимир (Сабодан) комуністи та Церква діаспора церква і суспільство педагогіка Приїзд Патріарха Кирила в Україну вибори церква та політика Католицька Церква автокефалія Мазепа Патріарх Алексій II Церква і влада іконопис постать у Церкві УПЦ КП 1020-річчя Хрещення Русі забобони секти Ющенко конфлікти Предстоятелі Помісних Церков шляхи єднання Києво-Печерська Лавра Голодомор молодь монастирі та храми України милосердя Археологія та реставрація українська християнська культура УГКЦ церковна журналістика краєзнавство Доброчинність Церква і медицина Священний Синод УПЦ розкол в Україні Вселенський Патріархат Церква і політика Президент Віктор Ющенко






Рейтинг@Mail.ru






«Проти введення «Християнської етики» не виступив ніхто з батьків»

  21 лютого 2007



Антон Зікора, УНІАН

Вперше в історії незалежної України підготовлено підручник з християнської етики для першокласників, а Київський міський педагогічний університет імені Грінченка вже готує підручники для 2-4-х класів. З Еллою Бєлкіною, проректором з наукової роботи Київського педуніверситету, одним з укладачів цих посібників, ми і поведемо розмову.

- Які нормативні документи сьогодні є основою для процесу, в якому ви берете активну участь?

- По-перше, існує безліч міжнародних нормативно-правових актів, підписаних Україною. Це Конвенція по боротьбі з дискримінацією у сфері освіти Організації Об`єднаних Націй, ряд рекомендацій ПАРЄ. По-друге, існують нормативно-правові акти України: Закон України про свободу совісті та релігійні організації, Указ Президента «Про остаточне подолання негативних наслідків тоталітарної політики колишнього Союзу РСР у сфері релігії». Ну і, по-третє, існують спеціальні нормативно-правові документи для столиці. Всі ці документи передбачають введення подібного курсу.

- З якого класу краще починати християнське виховання?

- Існує думка, що заняття з християнського виховання необхідно починати з п`ятого класу. А якщо з п`ятого класу вже пізно? Якщо у п`ятому дитина курить, випиває і лається матом?.. На мій погляд, викладання потрібно починати з першого класу.

- Чому саме Ваш університет став розробником і програми, і підручника з предмету «Християнська етика»?

- Ми отримали розпорядження забезпечити супровід, підготовку кадрів і видання підручника для першокласників відповідно до наказу головного управління освіти КМДА про організацію експерименту з вивчення курсу «Християнська етика в українській культурі». І це не випадково.

Справа в тому, що в нас є значний досвід у розробці підручників з найрізноманітніших дисциплін. Ми одержали «Гран-прі» на форумі «Світ книги-2004» за кращий підручник 2004 року, наші підручники знають у Європі. Один з них представили Єврокомісії з освіти, так там не повірили, що в Україні можуть створювати такі підручники.

- Чи є ті, хто виступає проти «християнської етики»?

- Ми проводили анкетування в одному з районів Києва. І отримали дивовижні результати. З 112 опитаних батьків 97% виявилися готовими «активно підтримати» вивчення християнської етики, 3% ставляться до цього предмету позитивно. Жоден не висловився проти.

- Християнську етику викладатимуть священики?

- Ні, це повинні робити викладачі. У молодших класах, як відомо, більшість занять веде один педагог. У 5-6 класах викладається предмет етика, цей же вчитель, після відповідної підготовки, може викладати і предмет «Християнська етика». І таку підготовку проводимо ми у вигляді щомісячних семінарів.

- На Ваш погляд, скільки років має тривати християнське виховання?

- Це має бути постійний курс. Не можна почати виховний процес з першого класу і кинути, скажімо, в п`ятому або шостому. Тільки системне навчання дає результат.

- Яка ситуація з християнським вихованням загалом у країні?

- У Києві КМДА підтримує і фінансує наш проект. У багатьох областях - Львівській, Донецькій, Тернопільській, Закарпатській - у школах також викладають подібні курси. Правда, викладають без підручників і програм. Минулого року таких шкіл було близько тисячі. Сьогодні це десятки тисяч шкіл. Процес незвортній і розвивається сам собою.