ЛЬВІВ-МОСКВА. Архієпископ Львівський і Галицький Августин: «Возз’єднання розкольницьких громад із Церквою можливо тільки канонічним шляхом» | Православіє в Україні :: Інтернет-видання УПЦ

           
УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Міжконфесійні відносини  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 97 відвідувачів

Теги
Священний Синод УПЦ Католицька Церква шляхи єднання Президент Віктор Ющенко педагогіка молодь діаспора монастирі та храми України милосердя Митрополит Володимир (Сабодан) вибори Києво-Печерська Лавра секти Предстоятелі Помісних Церков УГКЦ Церква і влада розкол в Україні Мазепа конфлікти Церква і медицина церква та політика краєзнавство автокефалія УПЦ КП Церква і політика українська християнська культура 1020-річчя Хрещення Русі Вселенський Патріархат Ющенко Археологія та реставрація Приїзд Патріарха Кирила в Україну церква і суспільство постать у Церкві Доброчинність Патріарх Алексій II забобони комуністи та Церква Голодомор церковна журналістика іконопис






Рейтинг@Mail.ru






ЛЬВІВ-МОСКВА. Архієпископ Львівський і Галицький Августин: «Возз’єднання розкольницьких громад із Церквою можливо тільки канонічним шляхом»

  13 June 2008



Архієпископ Августин у своїй статті «Про єдність Церкви», що опублікована на сайті Архієрейського Собору РПЦ, міркує про причини виникнення церковних розділень і шляхи їхнього подолання.

Коментуючи церковно-канонічну ситуацію в Україні, ієрарх відзначає, що проблему збереження церковної єдності необхідно розглядати у декількох аспектах - як у догматичному, так і в канонічному, і у моральному.

«Сьогодні, коли мова заходить про існуючий в нашій країні церковний розкол, від певних осіб нерідко можна почути заклики до відмови від деяких канонів, які проголошуються нібито застарілими та такими, що мали сенс лише в обставинах, які давно стали надбанням історії, - відзначає владика Августин. - Як правило, ці заяви походять від представників псевдоцерковної інтелігенції та навколоцерковних політичних діячів, які захопилися ідеями національної самосвідомості й «державної Церкви» і виступають захисниками ініціаторів й організаторів обох розколів».

Не розбираючись глибоко в природі Церкви як боголюдського організму, вони висувають вимоги негайного усунення роз'єднання віруючих, підкреслює архієпископ Августин. Аргументуються подібні заяви тим, що сучасне життя змінилося, древні канони нібито перетворилися зі знаряддя захисту церковного порядку в механізм гальмування, що заважає розвиватися живому духу в Церкві та робити в ній необхідні перетворення.

Однією з головних умов для церковного розвитку називається подолання церковних розколів не «застарілим», канонічним шляхом, а шляхом нововинайденим. Ініціатори об'єднання «пропонують не возз'єднання з канонічною Церквою через покаяння, а будь-яким іншим шляхом, аби тільки уникнути подвигу морального вибору, - відзначає ієрарх. - Подібний підхід радикальних "об'єднувачів" закономірно викликає обурення в людей, які глибоко знайомі з церковною традицією й тремтливо піклуються про її збереження. Це зрозуміло, тому що замах на канонічний лад Церкви неприйнятний з погляду євангельської моралі».

Як приклад справді церковного рішення подібної проблеми архієпископ Августин привів об'єднання Російської Закордонної Церкви з Московським Патріархатом. Він відзначив при цьому, що на цьому прикладі «повинні вчитися ті сучасні впливові політики й представники влади, які вважають своєю місією підтримку об'єднавчих церковних процесів в Україні».

«Російська Закордонна Церква перебувала в розриві з Московським Патріархатом, - підкреслив владика Августин, - що було викликано наслідками революції 1917 року, довгі роки йшла власним шляхом, однак до початку ХХІ століття прийшла до усвідомлення того, що лише єдність у любові є основою буття Православної Церкви Христової, у якій міститься вся повнота благодаті. Внутрішні передумови до об'єднання двох гілок Російської Церкви назріли, і воно відбулося добровільно, природно, без примусу з жодного боку».

Сьогодні, відзначає владика Августин, ініціатори так званого «об'єднання гілок православ'я», що перебувають поза лоном канонічної Православної Церкви, затверджують, що цього об'єднання вимагають інтереси держави й нації, а головне - таке об'єднання диктується необхідністю свободи. «Зрозуміло, не тієї свободи, що, по слову апостола, дається з пізнанням Істини, а тієї "свободи", що погнала "у країну далеку" блудного сина», - нагадує він зміст євангельської притчі.

У завершення своєї статті ієрарх підкреслює, що тільки тоді, коли буде переборена ворожнеча і відновлена єдність на основі християнської любові, стане можливим повернення до лона святої Православної Церкви керівників і послідовників так званих «Української Автокефальної Православної Церкви» і «Української Православної Церкви Київського Патріархату».

Патріархія.ру