УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 50 відвідувачів

Теги
Президент Віктор Ющенко постать у Церкві Ющенко Голодомор Митрополит Володимир (Сабодан) іконопис Києво-Печерська Лавра конфлікти Доброчинність Приїзд Патріарха Кирила в Україну діаспора Вселенський Патріархат секти Мазепа краєзнавство педагогіка УГКЦ Церква і влада Патріарх Алексій II Церква і політика українська християнська культура автокефалія Священний Синод УПЦ церква і суспільство шляхи єднання забобони Археологія та реставрація розкол в Україні комуністи та Церква Католицька Церква милосердя вибори Предстоятелі Помісних Церков Церква і медицина УПЦ КП церква та політика церковна журналістика 1020-річчя Хрещення Русі монастирі та храми України молодь






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. Київський патріархат звернувся до УПЦ із проханням переглянути практику перехрещування

  10 березня 2009



8 березня, у тиждень Торжества Православ'я, лідер УПЦ КП Філарет Денисенко звернувся з листом до Блаженнішого Митрополита Володимира та архієреїв Української Православної Церкви із проханням переглянути практику прийому віруючих із УПЦ КП в УПЦ через хрещення. Як відомо, не тільки в Московському Патріархаті, але й в інших Помісних Православних Церквах таїнства, звершувані в УПЦ КП, не визнаються дійсними. Під час прийому віруючих із УПЦ КП в УПЦ над ними відбувається таїнство Хрещення. В УПЦ КП, тим часом, стверджують, що їм «не вдалося віднайти жодного документа або рішення УПЦ МП, на підставі яких це відбувається».

У листі наводяться посилання на 47-е Апостольське правило («Єпископ або пресвітер, якщо того, хто воістину має хрещення, знову охрестить, або якщо від нечестивих опоганеного не охрестить: нехай буде повергнутий як той, хто насміхається над хрестом і смертю Господньою, і не відрізняє священиків від лжесвящеників») і 1-е правило свт. Василія Великого, який проводить розрізнення між єрессю, розколом та «самочинним зібранням». У своєму правилі свт. Василій зауважує, що «від початку древнім Отцям догідно було хрещення єретиків зовсім відмітати; хрещення розкольників, які ще не далекі Церкви, приймати; а тих, хто перебуває в самочинних зібраннях, виправляти пристойним покаянням та наверненням і знову приєднувати до Церкви». Більше того, в історії Церкви були канонічні прецеденти визнання хрещення і єретиків, засуджених Всесвітнім Собором.

Митрополит Сергій (Страгородський), згодом - Патріарх Московський, у своїй статті «Ставлення Церкви Христової до відокремлених від неї товариств» (Журнал Московської Патріархії, №№ 2-4 за 1931 р.) зазначає, що, відповідно до правила Василія Великого, інославні товариства розподіляються на три класи «відповідно до своїх природних властивостей, а не в силу яких-небудь випадкових міркувань користі або шкоди».

У листі звернено увагу на те, що в Київському патріархаті «не уведено жодних нових учень, незгодних із ученням Православної Христової Церкви». «Ми ніколи не проповідували й не проповідуємо єресі. Наша Церква незмінно сповідує всі догмати Православної Церкви та звершує всі Таїнства відповідно до її настанов. Ієрархія нашої Церкви поставлена через хіротонії митрополита Філарета (Денисенка) і єпископа Якова (Панчука), а також єпископа Андрія (Горака), які, у свою чергу, одержали висвячення у Руській Православній Церкві», - йдеться в листі.

На підставі цього в УПЦ КП стверджують, що в Московського Патріархату «немає жодних богословських і канонічних підстав не визнавати хрещень, здійснюваних у Київському патріархаті».

Тому Філарет Денисенко, звертаючись до Предстоятеля та єпископату УПЦ, просить «прийняти належне рішення» і припинити «повторні хрещення» хрещених в УПЦ КП, за допомогою чого «наблизити відновлення єдності Православ'я в Україні».

Повний текст листа опублікований на сайті «Українське православ'я»