ІВАНО-ФРАНКІВСЬК. Один із останніх у місті православних храмів – древню Благовіщенську церкву — міська влада намагається передати греко-католицькій громаді
25 травня 2009
Рішення про реставрацію Свято-Благовіщенського храму по вулиці Карпатській, 2 міста Коломиї Івано-Франківської області з подальшою передачею його Українській Греко-Католицькій Церкві Коломийська міська рада прийняла 20 травня 2009 року.
До цього часу храм належав православній громаді, яка впродовж багатьох років звершувала в ньому богослужіння. Саме в цій церкві - а всього в місті залишилося тільки 2 православних храми - мали можливість задовольняти свої духовні потреби православні віруючі міста Коломиї та району. Увесь цей час православна громада підтримувала храм у належному стані і не давала підстав для скасування права на користування цією культовою будівлею.
Як зазначив єпископ Івано-Франківський і Коломийський Пантелеімон (Луговой) у листі на ім'я Блаженнішого Митрополита Володимира, віруючі не заперечують «проти реставрації цього пам'ятника архітектури, та при цьому не повинні попиратися законні права православних віруючих - громадян України».
Подібне рішення міської ради здатне викликати напругу суспільно-політичної ситуації в регіоні й штучно створює підстави для розпалення міжконфесійної ворожнечі: коли група віруючих на чолі зі священиком Української Греко-Католицької Церкви 13 травня 2009 року спробувала увійти до храму, орієнтуючись на передачу їм споруди, це викликало обурення віруючих парафіян УПЦ, яким належить право користуватися будівлею.
«Такі дії місцевих органів влади на підтримку тільки однієї конфесії суперечать нормам Конституції й чинного законодавства України», - переконаний єпископ Пантелеімон. Владика звернувся до Предстоятеля УПЦ Блаженнішого Митрополита Володимира з проханням молитовної допомоги.
Листи з закликом посприяти захисту законних прав православних віруючих Прикарпаття на здійснення богослужінь у приміщенні Свято-Благовіщенського храму єпископ Пантелеімон також направив на ім'я Патріарха Московського і всієї Русі Кирила, голови УГКЦ кардинала Любомира Гузара, єпископа УГКЦ Івано-Франківського Володимира, а також - представників світської влади: Президента України, Прем'єр-міністра України, Голові Верховної Ради України, Уповноваженого Верховної Ради з прав людини, Послу Російської Федерації в Україні, Голові Івано-Франківської облдержадміністрації, меру міста Коломиї, прокурору Івано-Франківська.
Також громада УПЦ подала позов до суду щодо визнання незаконним рішення міської ради про передачу церкви громаді УГКЦ.
Про Благовіщенську церкву м. Коломия можна переглянути телевізійну стрічку виробництва телеканалу "Глас" - "Перлина гуцульської архітектури"
Вітаю Вас, браття! Почитав те, що Ви всі пишете і скажу наступне. Живу у Івано-Франківську і на власні очі все бачу і знаю. З о.Тарасом Петруняком повністю згоден практично у всьому.
Василю з Коломиї просто по-християнськи скажу без зайвих образ - Ви не праві, дорогий брате у Христі. Лише православіє є істинним християнством, для підтвердження візьміть хоча б чудо сходження Благодатного Вогню, що знімає всі запитнання у дискусії між православними і римо-католиками.
Греко-католики дійсно по-лицемірськи користуються тим, що ззовні у них мало відмінностей від православних. Назва "греко-католики" дійсно зявилася набагато пізніше, а їх історична назва "уніати". Але вони чогось ну вже дуже бояться цього слова. І про Берестечко, о.Тарасе, Ви теж дуже влучно навели приклад. Скажу ще чому я для себе зрозумів нещирість уніатства. Вони не дають дітям Святе Причастя до 7 років через абсолютно надумані причини ніби-то необхідності свідомо приймати це таїнство, проте не пояснюють чому інше таїнство - Хрещення потрібно давати несвідомій дитині.Ніхто мені із греко-католиків не може це пояснити. Пане Василю, поясніть будь-ласка! Не можу не сказати про лібералізм у греко-католицьких церквах до зовіншнього вигляду жінок - без хусток, у штанах, з намальованими губами - це у них норма. Священники - жодних зауважень. До Причастя греко-католикам не потрібні ні 3 дні посту, ні 3 канони із Послідуванням до Причастя, ні невживання їжі та води із 12 год ночі перед Причастям. Вже по оцих ознаках для розумної людини все зрозуміло.
Найбільша проблема греко-католиків, на мій погляд, в тому, що вони не мають ідентичності - вони не розуміють хто вони - чи католики, чи православні! І тут знову Ви о.Тарасе абсолютно праві - вихід один - або в повне католицтво, або повернення в лоно Святої Православної Церкви до Володимирового Хрещення, якщо вони справжні українці і патріоти, в чому я особисто не сумніваюсь, що вони саме такі. Мені здається, що і в унії, і в тому лицемірстві уніатському починаючи з 1596 р. левова частка відповідальності , якщо не вся, лежить на верхівці церкви, яка зрадила свій православний народ тоді і продовжує це робити і зараз. А звичайні прості люди греко-католики в більшості своїй нормальні, порядні, патріотичні громадяни своєї Батьківщини. Спаси нас всіх Господи!
P.S. І все-таки, пане Василю, прокоментуйте Франка та Шевченка!
o.Taras Petrunyak
2009, June 11 - 20:30
POOCT: Vash komentar shchyryy i napravdu mudryy , hocha v dechomu i rozumiyu "Владимирa их Николаева". "храм за храм" - ce ne vyhid iz stanovyshcha, treba daty zrozumity uniatam shcho u nyh dva shlyahy : 1)povnyy perehid v rymo-katolyctvo, i todi mozhna govoryty pro spivpracyu (pro yaku zgaduvav miy zemlyak z Kolomyi - Vasyl)
2)povernennya do pravoslaviya i prodovzhennya vizantiyskoi tradycii v rusli Ukrainskoi Pravoslavnoi Cerkvy. Ale ce povernennya povynno buty dobrovilnym , tobto osmyslenym (yak to hotily zrobyty delegaty soboru 1946 roku) ale bez nadlyshkovoi "dopomogy" (yak bulo zi storony KGB v tomu zh 1946 r). Dyvlyachys yak rozvyvayutsya podii na zahodi Ukrainu to - chastkovo mozhna zrozumity i zapal Volodymyra.
P.S. Chytav vashi komentari na inshyh forumah , pryznayus chesno 90% pryyshlos po dushi :)
Роост
2009, June 11 - 09:27
Изниколаева: Вы таки только Старый завет почитываете. В ущерб Новому. Глаз за глаз, храм за храм... Вы там у себя в Николаеве не обидели часом какую-то старушку? А то надо такую же старуху и в Коломые обидеть. Шоб все по-чесному, по-униатски...