УКР РУС  


 Головна > Українські новини > > По регіонах > СНД  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 103 відвідувачів

Теги
Церква і медицина Приїзд Патріарха Кирила в Україну Церква і політика Священний Синод УПЦ Митрополит Володимир (Сабодан) Президент Віктор Ющенко Патріарх Алексій II монастирі та храми України комуністи та Церква милосердя педагогіка Предстоятелі Помісних Церков конфлікти автокефалія іконопис молодь церква та політика Археологія та реставрація церква і суспільство діаспора постать у Церкві українська християнська культура Католицька Церква УГКЦ Ющенко Києво-Печерська Лавра Доброчинність УПЦ КП розкол в Україні Церква і влада вибори забобони Мазепа 1020-річчя Хрещення Русі краєзнавство Голодомор шляхи єднання церковна журналістика секти Вселенський Патріархат






Рейтинг@Mail.ru






МОСКВА. Ректор Київських духовних шкіл розповів про стан та перспективи духовної освіти в Україні

  26 June 2008



Вчора, 25 червня, на засіданні робочої групи Архієрейського Собору Руської Православної Церкви «Духовна освіта і просвітницька діяльність Церкви» єпископ Бориспільський Антоній, ректор Київської духовної академії, виступив із доповіддю «Сучасні умови і перспективи для духовної освіти в Україні»

Він зазначив, що сучасні соціально-історичні умови ставлять Церкву перед необхідністю "швидко і чітко відповідати на самий широкий спектр проблем, що стосуються різних сфер буття суспільства", і тому питання духовної освіти надзвичайно актуальне.

Владика ректор привів статистику духовних навчальних закладів в Україні: серед них 1 духовна академія, 7 семінарій, 10 духовних училищ і 2 богословських інститути. На денних відділеннях цих закладів навчаються понад 1560 студентів, а заочно - 2409.

Єпископ Антоній зазначив, що сьогодні духовним школам доводиться заново відбудовувати богословську науку в Україні, до того ж в умовах, що помітно відрізняються від російських.

Духовні школи в Україні наразі не потребують ані акредитації, ані й простого ліцензування для ведення освітнього процесу. Також в українському законодавстві є відсутнім юридичний механізм для інтеграції духовних і світських систем освіти.

"У той самий час, - зазначив владика Антоній, - історичні реалії висувають перед богословською наукою нові завдання й перспективи, досягти які навряд чи представляється можливим без запозичення досвіду світських гуманітарних дисциплін та інших галузей наукового знання".

У пошуках шляхів реформування духовних шкіл, за словами ректора КДА, важливо попередити тенденції секуляризації духовної освіти, з метою "уникнути перекосів, властивих практично всім солідним богословським навчальним закладам Помісних Церков", у стінах яких "уже стійко сформувався комплекс ущербності богословських факультетів по відношенню до філософських, або закріпилася ситуація, при якій винятково дияконія вважається ледве не головною функцією Церкви".

Владика Антоній вважає, що ті сфери у богословській освіті, що не пов'язані безпосередньо із пастирством, слід довірити теологічним факультетам світських вищих навчальних закладів або богословським інститутам.

Але, за словами владики, чиновники Міністерства освіти України, а так само й Росії "досить абстрактно представляють те, чим змістовно повинен наповнюватися так званий «теологічний стандарт»". Тому Київська духовна академія та українські семінарії досить далекі від думки про те, щоби бачити єдину перспективу для свого розвитку винятково в одержанні акредитації по стандарту "теологія". "Інакше, - сказав владика, - ми ризикуємо добровільно поставити себе у стан жорсткої залежності по відношенню до Міністерства освіти, багато поглядів котрого (і не тільки ідеологічні) досить різко контрастують із традицією духовної освіти".

Владика Антоній повідомив про те, що в Україні стандартизація теології здійснювалася на протязі кількох років, але за цей час було вироблено лише стандарт бакалавра теології. Таку освіту, зазначив владика, навряд чи можна називати вищою.

Наприкінці доповіді владика Антоній підкреслив необхідність розуміння виняткової важливості духовної освіти для майбутнього Церкви і православ'я. Успішне завершення процесу реформування духовно-освітньої системи, за його словами, можливо лише за умов об'єднання зусиль церковних інституцій усіх рівнів.

Фото Прес-служби Московської Патріархії

Автор: Священник Андрей Дудченко