УКР РУС  


 Головна > Публікації > Місіонерське служіння  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 58 відвідувачів

Теги
забобони Католицька Церква розкол в Україні Вселенський Патріархат монастирі та храми України Церква і медицина Патріарх Алексій II Ющенко 1020-річчя Хрещення Русі конфлікти церква та політика Президент Віктор Ющенко педагогіка Священний Синод УПЦ краєзнавство Предстоятелі Помісних Церков Археологія та реставрація Митрополит Володимир (Сабодан) УПЦ КП постать у Церкві українська християнська культура вибори милосердя секти Києво-Печерська Лавра іконопис автокефалія Голодомор церковна журналістика діаспора молодь Приїзд Патріарха Кирила в Україну комуністи та Церква церква і суспільство Церква і політика УГКЦ Церква і влада Доброчинність Мазепа шляхи єднання






Рейтинг@Mail.ru






Православні місіонери освоюють Інтернет-простір

2 лютого в Москві в рамках міжнародної конференції «Різдвяні читання» відбулася секція «Православ'я та Інтернет», що стала вже традиційною. Секція була присвячена темі «Можливості Інтернету як способу релігійної освіти: електронні бібліотеки», однак тематика доповідей і спектр обговорюваних питань виявилися набагато ширшими.

Підсумки 2005 року

Головний редактор каталогу «Християнство.Ру» Іван Мазуренко у своїй доповіді підбив підсумки 2005 року, вказав на існуючі тенденції в розвитку православного Інтернету і звернув увагу на деякі проблеми. За 2005 рік православний сегмент російськомовної частини Інтернету поповнився 600 новими сайтами і, на думку доповідача, нині є єдиним Інтернет-простором, що за багатьма параметрами не відстає в розвитку від ресурсів глобальної мережі.

У каталозі «Християнство.Ру», за повідомленням головного редактора, відкриті й заповнені посиланнями на православні сайти їхні версії більш ніж на 35 мовах світу, що дає можливість оцінити кількість сайтів у світовому православному Інтернеті. Нині, за даними доповідача, близько 45% православних сайтів світового Інтернету мають версії російською мовою, натомість кількість англомовних проектів не перевищує 30% від загальної кількості сайтів. Близько 6% православних сайтів створені румунською, 4% - сербською, 3% - французькою мовою.

Подією минулого 2005 року було названо об'єднання двох найбільш відвідуваних православних проектів - «Православний календар» і «Православ'я.Ру» (days.pravoslavie.ru).

2005 рік відзначений також успішною участю православних сайтів у загальноросійському огляді православних Інтернет-проектів «Премія рунету». Уперше за багато років два православні сайти були серед переможців конкурсу: сайт «Православ'я і світ» зайняв 7-е місце в народному голосуванні («Народній десятці»), а офіційний сайт Валаамського монастиря Валаам.Ру був нагороджений медаллю «Благодатне небо» у рамках спеціальної номінації «Народне визнання».

За минулий рік православний Інтернет поповнився кількома новими цікавими проектами, серед яких - «Патріархія.Ру», відкрита Інтернет-енциклопедія «Древо» та електронна версія масштабного проекту «Православна енциклопедія».

Доповідач виділив три головні проблеми православного Інтернету. На його думку, це - низький технічний рівень, аматорський підхід до змісту й оформлення, а також відсутність зворотного зв'язку з читачами.

Погляд «світського» фахівця на православні Інтернет-ЗМІ

Найбільш цікавим і практично корисним виступом на конференції можна назвати доповідь директора сайту РІА-Новини (rian.ru) Наталії Лосєвої, яка, на жаль, не змогла приїхати, тому її доповідь зачитав інший учасник. Наталія Геннадіївна намагалася подати у своїй доповіді погляд «з боку» на православні Інтернет-ЗМІ, вказати на очевидні проблеми і питання, що виникають у «світського» читача православних Інтернет-ЗМІ. Усі православні засоби масової інформації доповідач розділила на чотири категорії:

- офіційні (загальноцерковні, єпархіальні та ін.);

- для воцерковлених людей, орієнтовані винятково на «свого» читача;

- для початківців та тих, хто ще сумнівається;

- світські ЗМІ, редакційна політика і зміст яких, так само як і позиція осіб, що приймають рішення, можуть бути зараховані до православних.

Остання категорія сайтів може стати одним з містків у світ воцерковлених людей для тих, хто сумнівається, шукає себе або просто живе в незнанні віри й Церкви.

Були описані також головні типові проблеми православних Інтернет-видань. Насамперед, це помилки в юзабіліті та логіці сайту. За спостереженням доповідача, вони типові для абсолютно всіх православних сайтів, переглянутих нею останнім часом. Помилки цієї категорії виражаються в незручному або незрозумілому інтуїтивно рубрикаторі, у проблемах з версткою, що відбивається на якості завантаження сторінок, у важкому й нефункціональному дизайні, відсутності механізму перехресних внутрішніх посилань і т.д.  Це проблема не естетична, як здається багатьом розробникам-початківцям Інтернет-проектів, а проблема придатності сайту для аудиторії та тривалого комфортного перебування на ньому.

Другий тип помилок пов'язаний з режисурою головної сторінки сайту. Якщо сайт хоче привернути увагу аудиторії, він має жити і демонструвати свою оновлюваність, динамічність, рівномірний розподіл матеріалів, сервісів та інтерактивних елементів.

Третя проблема, актуальна для більшості сайтів трьох перших означених вище категорій, - це відсутність нормальних працездатних механізмів просування ресурсу. За справедливим зауваженням доповідача, більшість православних сайтів:

- не оптимізовані під пошукові машини й каталоги;

- не включені в ексклюзивні обміни: банерні, посиланнями, текстові й ін.;

- редактори й фахівці з «розкручування» (якщо вони є взагалі) ігнорують роботу з посиланнями, слоганами та іміджевою рекламою.

Окремо доповідач зупинилася на можливих способах просування православних ЗМІ. Творцеві сайту насамперед необхідно зрозуміти, що хоче читати й що хоче знати сьогоднішній потенційний відвідувач. На підставі аналізу інтенсивності звертання до матеріалів агентства РІА-Новини Наталія Геннадіївна зробила висновок, що масову читацьку аудиторію справді цікавить інформація про життя Церкви. Висловивши декілька практичних рекомендацій розроблювачам сайтів, доповідач зазначила: «Любіть свою аудиторію і намагайтеся вгадати її очі».

Місіонерські проекти в Інтернеті

Ще одну цікаву доповідь представила Анна Любимова, редактор сайту «Православ'я та світ» (pravmir.ru), яка напередодні свого виступу одержала звання «Журналіст року» на секції «Православна журналістика» Різдвяних читань. Редактор популярного сайту поділилася досвідом створення місіонерського ресурсу.

Православний місіонерський сайт має бути, на думку доповідача, динамічним і регулярно оновлюваним, таким, на якому обов'язково підтримуватиметься діалог з читачем. Діалог цей може відбуватися, наприклад, як можливість поставити запитання священику й одержати швидку відповідь, а також через публікацію читацьких листів разом з розгорнутими відповідями на них.

Дуже добре, якщо на сайті публікуються свідчення про віру відомих людей, іноді найнесподіваніших для читача. Однак потрібно пам'ятати, що занадто часте згадування одних і тих самих імен може викликати в читача реакцію відторгнення.

Матеріали місіонерських сайтів мають поєднувати в собі простоту викладу, легкість для сприйняття і, разом з тим, глибину й духовну мудрість, а стиль та мова мають відповідати вимогам літературної мови з найменшою кількістю церковнослов'янізмів.

Нарешті, на думку доповідача, сайту краще стояти осторонь від обговорення політичних тем. У випадку звертання до політичних питань виникає занадто великий ризик, що людина, відкидаючи певний політичний напрямок, може ідентифікувати його з Православ'ям. Іншими словами, політичний сайт може бути православним, але православний сайт не має бути політизованим.

Анна Любимова поділилася планами розвитку проекту «Православ'я та світ». Так, у недалекому майбутньому читачі зможуть знайти на цьому сайті добірку найбільш суперечливих, на сторонній погляд, цитат з Євангелія та докладний коментар щодо них. На сайті також з'явиться розділ фотоматеріалів, покликаний «показати красу Православ'я».

Висвітлювалася також проблема місіонерського використання Інтернет-форумів. Найвідоміший релігійний форум рунету «Людина та її віра», відомий більше як форум о.А.Кураєва, насправді заслуговує на назву «антимісіонерського», з тієї причини, що рішення найпростішого питання на цьому форумі зазвичай закінчується суперечкою між учасниками та взаємними образами. «Очевидно, що у сварці істина не народиться», - зазначає доповідач. Як зразок місіонерського використання форуму був вказаний форум на сайті «Країна глухих» (http://www.deafworld.ru/),  в одному з розділів якого бере участь диякон Валентин, який сам має проблеми зі слухом. Теми в православному розділі світського форуму, що починаються іноді з певним викликом, завдяки компетентній присутності православного співрозмовника переростають в умиротворені й спокійні діалоги.

***

Секція, присвячена питанням розвитку православного Інтернет-сектора, проводиться в рамках Рідзвяних читань щорічно з кінця 90-х років минулого століття. Цього року її робота була досить цікавою (можна побажати організаторам, щоб у майбутньому технічні питання організації сайтів були відділені від питань редакційної політики). Компетентні виступи доповідачів супроводжувалися жвавими дискусіями, а під час перерви учасники конференції поспішали познайомитися один з одним, обмінятися думками, ідеями і контактами. Збагатившись новими знаннями і знайомствами, учасники секції поверталися додому, сповнені сил та ентузіазму працювати так, щоб православна місіонерська присутність в Інтернеті в 2006 році стала більш професійною, грамотною і привабливою для читачів.

Священик Андрій Дудченко