УКР РУС  


 Головна > Публікації > Моніторинг ЗМІ  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 146 відвідувачів

Теги
Церква і політика вибори Вселенський Патріархат постать у Церкві церква та політика Києво-Печерська Лавра Приїзд Патріарха Кирила в Україну Патріарх Алексій II молодь Митрополит Володимир (Сабодан) діаспора Церква і влада Предстоятелі Помісних Церков Церква і медицина Католицька Церква УПЦ КП Ющенко 1020-річчя Хрещення Русі автокефалія краєзнавство шляхи єднання Археологія та реставрація іконопис Президент Віктор Ющенко Голодомор Священний Синод УПЦ розкол в Україні забобони Мазепа українська християнська культура конфлікти УГКЦ милосердя педагогіка церква і суспільство монастирі та храми України церковна журналістика секти комуністи та Церква Доброчинність






Рейтинг@Mail.ru






«Волинь православна» (Луцьк): Віра і діла

  08 лютого 2007



«Волинь православна» (Луцьк), Марія Старчук, лютий 2007

„Покайтеся, і віруйте в Євангеліє!" (Мк. 1, 15) заповідає нам Святе Письмо. Проста, істинна, свята ця заповідь. Треба покаятися, залишити гріховне життя, щоб стати здатним приступити до Євангелія. Щоб прийняти Євангеліє, треба в нього увірувати. Святий ап. Павло вмістив сутність всієї проповіді в проповіді покаяння і віри. Він заповідував усім, і юдеям, і еллінам „покаяння перед Богом і віру в Господа нашого Іісуса Христа" (Діян. 20, 21).

Неосяжний розум Божий осягається вірою, тому що віра може прийняте все - і неосяжне для розуму, і суперечливе. „Я є Світло, Яке прийшло в світ" - сказав про Себе Господь. Це світло перед нами, „щоб кожний віруючий в нього, не загинув, а мав життя вічне" (Ін. 3, 16).

Кожний з нас має свою глибину і силу віри. При цьому та й інша щомиті змінюються в нас. І чим ми слабкіші у вірі, тим більше цих змін, і тим більш вони непередбачені. Зараз ми сильні духом, відчуваємо піднесення, і віра так відчутно близька нам. Але мить, - і хвиля віри відринула, самосвідомість запаморочилася, потьмяніла. Хвилі нашої віри - лише прибій і відбій до нашого духу безмежного моря божественного життя. І він, наш дух - в руках Бога. Ми повинні підкоритися мудрості Божій і подитячому доручити себе Його любові до нас. „Не думайте про себе більше, ніж належить думати, але думайте скромно, у міру віри, як кожному Бог наділив" (Рим. 12, 3). Однак, це не означає того, що наша свобода і думка зовсім безсильні для приросту віри в нашій душі. Ми повинні берегти ті почуття, думки і прагнення, які насаджені Христом, і всіляко оберігати віру від сумнівів, які руйнують її в період занепаду духу.

„Примножуй свої успіхи віри" (1 Тим. 6, 11), пише ап. Павло. Без самовідданості людина не здатна вірити. Тому Господь сповістив усім бажаючим приєднатися і йти за Ним з живою вірою: „Хто хоче за Мною йти, нехай зречеться себе" (Мф. 16, 24). Жива віра - вхід до світу духовного, світу Божого. Віра - двері до Бога. Немає інших дверей до Нього. „Без віри неможливо догодити Богові" (Євр. 11, 6). Віра мертва, визнання Христа тільки як раціональне переконання, може бути і приналежністю бісів. Така віра для віруючої людини призведе до засудження на суді Христовому.

Віра в Євангеліє повинна бути живою. Треба вірувати розумом і серцем, сповідувати віру устами, доводити її життям, справами. „Покажи мені віру твою від діл твоїх" (Іак. 2, 18), - говорить апостол тому, хто хвалиться однією мертвою вірою своєю. Лише ті справи в християнині визнаються ділами добрими, які є виконанням євангельських заповідей, якими живиться, живе його віра, якими підтримується його життя у Христі. Християнин не має права чинити за велінням сердечних почуттів, які залежать від впливу на серце плоті і крові, якими б не видавалися ці почуття добрими: від християнина приймаються лише ті добрі справи, до здійснення яких його серце спонукають Дух Божий і Слово Боже. „Праведний житиме вірою" (Євр. 10, 38). Справжня віра Христа є єдиним засобом спасіння, але віра жива, яка є проявом всієї людської сутності. Такої віри вимагає апостол Іаков, коли проголошує, що віра без діл є мертвою, що від діл здійснюється віра. Схвалюючи діло патріарха Авраама, св. Іаков схвалює діло його віри - принесення в жертву сина за велінням Божим. Силу здійснити цю справу дала віра, а діло виразило силу віри.

Сліпі ті, хто високо оцінює так звані добрі справи, джерелом яких є заражена гріхом природа. Вони не пізнали Христа, не зрозуміли таїнства викуплення, заплутались у сітях власного псевдомудрування. Якби добрі справи обов'язково призводили до спасіння, то пришестя Христа було б зайвим, а заповіді євангельські - не потрібні. Очевидно, ті, хто визнає можливим спасіння з допомогою лише одних справ, нівелюють значення Христа. Справи, ніби добрі, сприяють зростанню в людини її „я", руйнують віру в Христа, є ворожими Богові. Водночас діла віри умертвляють в людині заздрість, плекають в ній віру, звеличують в ній Христа. „Коли ти устами своїми визнаватимеш Іісуса за Господа і будеш вірувати в своїм серці, що Бог воскресив Його з мертвих, то спасенний будеш , бо серцем віруємо для праведності, а устами сповідуємо для спасіння" (Рим. 10, 9-10).

Справжня віра, щойно людина сповідує її устами, дає їй спасіння. Дала вона спасіння розбійнику на хресті, дала вона спасіння, через покаяння, багатьом грішникам в останні, передсмертні хвилини їх життя. Жива віра, як запорука спасіння і вічного блаженства, повинна бути для християнина дорожчою від його земного життя. Мучеництво - теж справа віри. Цю справу хулять ті, хто високо поціновує вчинки, що випливають з гріховних бажань. Вони в своєму засліпленні називають цей найсвятіший подвиг, дарований людству Богом, наслідком божевілля. Досить важливим в справах віри є сповідання уст. Церковна історія повідомляє, що в перші часи християнства, під час переслідувань, гонінь, деякі мученики фальшиво, жартівливо, вимовляли усне сповідування Христа і відразу осявала їх благодать Божа: вони миттю із запеклих язичників ставали ревними християнами, і кров'ю закріплювали те сповідування, яке спочатку вимовили як блюзнірство.

Страждання і смерть за заповіді євангельські теж є справами живої віри в Христа. Ця віра дарувала і мученикам, і преподобним силу витримати подвиг проти гріха, зробила їх сусідами Святого Духа. Оживлені живою вірою, святі іноки, як-от Авраам, залишали вітчизну і дім батьківський; як Мойсей, замість земних насолод обирали насолоди страждань за Христа, як Ілля, напівголі, йшли в пустелі і вертепи. Очами віри вони дивились на небесне правосуддя. Віра - мати терпіння, мати мужності, сила молитви, керівниця до смирення, сходи до престолу любові.

Ті, хто збагатився живою вірою в Христа, змінюються і в ставленні до видимого світу і земного життя. Земні переваги, як тимчасові, перед цими чистими поглядами виглядають дріб'язковими. Вони перелітають, мов на крилах, через всі скорботи і всі скрутні обставини. В праці вони не відчувають напруги, в хворобах - не відчувають хвороби. Віруючий в Христа, якщо і помре смертю гріховною, то знову оживе покаянням. І бачимо багатьох зі святих, які впали з вершини святості в безодню тяжких гріхів, а потім, за допомогою віри і покаяння, вирвалися з темної безодні і піднеслися знову на висоту святості і чистоти. Натомість віруючий в себе і той, хто покладається на себе, не звільняється від гріха покаянням.

„Якщо хочеш молитвою випросити собі якого-небудь блага у Бога, то ще до молитви приготуй себе до міцної віри і прийми засоби проти сумніву і невір'я", - пише св. Іоанн Кронштадський. „Все, - сказав Господь, - що попросите в молитві, віруючи при цьому, - отримаєте".

Серце того, хто має сумніви, отримує покарання: воно хворобливо знемагає від сумнівів. Наші прохання, молитви потрібні саме для посилення нашої віри, якою ми спасаємось: „Благодаттю бо спасаєтесь через віру" (Ефес. 2, 8). Віра - духовні уста: чим вільніше вони розкриваються, тим ширшим потоком входять в них божественні джерела.

 

 

УВАГА! Редакція "Православ'я в Україні" залишає за собою право не погоджуватися зі змістом статей, які оприлюднюються у розділі "Моніторинг ЗМІ". Статті публікуються в редакції першоджерела. 

 

ВНИМАНИЕ! Редакция "Православия в Украине" оставляет за собой право не соглашаться с содержанием статей, публикуемых в разделе "Мониторинг СМИ". Статьи публикуются в редакции первоисточника.