УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церковні хроніки  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 148 відвідувачів

Теги
Києво-Печерська Лавра українська християнська культура Патріарх Алексій II Голодомор Церква і політика Доброчинність діаспора розкол в Україні церква і суспільство шляхи єднання забобони Президент Віктор Ющенко Приїзд Патріарха Кирила в Україну 1020-річчя Хрещення Русі Католицька Церква Предстоятелі Помісних Церков УГКЦ комуністи та Церква УПЦ КП Мазепа монастирі та храми України Священний Синод УПЦ вибори церква та політика Археологія та реставрація Вселенський Патріархат постать у Церкві краєзнавство Церква і медицина церковна журналістика Ющенко милосердя секти Митрополит Володимир (Сабодан) молодь конфлікти педагогіка іконопис автокефалія Церква і влада






Рейтинг@Mail.ru






ДНІПРОПЕТРОВСЬК. Відбулася прем'єра опери-притчі Мирослава Скорика «Мойсей» за мотивами однойменної поеми Івана Франка



У неділю, 25 червня, опера закрила свій черговий театральний сезон. Але немає правил без винятків. У середу, 28 числа цього ж місяця, Дніпропетровський академічний театр опери й балету знову гостинно підняв завісу для вистави своїх колег зі Львова. Це була багатьма очікувана опера-притча Мирослава Скорика «Мойсей» за мотивами однойменної поеми Івана Франка (автори лібрето Мирослав Скорик і Богдан Стельмах).

Світова прем'єра спектаклю з біблійним сюжетом відбулася 23 червня 2001 року. У Львові спектакль побачила величезна аудиторія, а далі були гастролі в Києві, Варшаві та інших містах України й Польщі. Тепер «Мойсея» побачили глядачі Севастополя, Донецька, Харкова, Дніпропетровська.

Першоосновою опери служить біблійний сюжет зі Старого Завіту про пророка Мойсея, що сорок років водив своїх співвітчизників пустинним бездоріжжям у пошуках Землі Обітованої. Дія опери відбувається в Синайській пустелі в останній день життя пророка, вождя, чудотворця й законодавця. До речі, унікальність цієї історичної постаті визнають як християни, так і юдеї та мусульмани. Богом Мойсею не дозволено було ступити на жадану Землю щастя («Побачивши вітчизну, сам не вступиш на неї», - так сказав Господь головному герою спектакля). Пророк помирає, ледве побачивши її на горизонті, а тішився лише тим, що виконав свою місію. Образ Мойсея завжди привертав увагу художників, живописців, скульпторів, музикантів і літераторів.

«Мойсей» дає рідкісну можливість почути сучасну, безперечно талановиту музику. Глибоке знання її національного коріння, європейської культури й авангардних пошуків Мирослав Скорик вдало синтезує в своїй творчості.

До того ж, постановники везуть повноформатну версію, в якій задіяні 192 виконавці - оркестр, солісти, хор, балет, дитячий музичний колектив. Не економлять організатори на декораціях і костюмах, адже висока сценічна культура - незмінна традиція Львівського театру. Винахідливо та ефектно вирішені балетні сцени спектаклю. Вражають своїм масштабом і потужністю музичного виконання хорові сцени, що одержали від Скорика величезний матеріал. Нарешті, театр має героя. Чудовий бас Олександр Громишв ролі Мойсея художньо переконливий і вражаючий. Саме на цій ролі тримається вся концепція опери, її філософсько-символічне значення спонукає до роздуму про сьогодення нашого суспільства.

Диякон Георгій Скубак, Дніпропетровськ