УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церковні хроніки  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 164 відвідувачів

Теги
Мазепа Священний Синод УПЦ Патріарх Алексій II Католицька Церква милосердя Києво-Печерська Лавра Археологія та реставрація Президент Віктор Ющенко 1020-річчя Хрещення Русі постать у Церкві УГКЦ УПЦ КП автокефалія Голодомор Церква і політика Церква і влада конфлікти церковна журналістика Ющенко церква та політика забобони краєзнавство Предстоятелі Помісних Церков молодь Приїзд Патріарха Кирила в Україну вибори Доброчинність церква і суспільство комуністи та Церква монастирі та храми України секти розкол в Україні Вселенський Патріархат іконопис Митрополит Володимир (Сабодан) педагогіка діаспора українська християнська культура шляхи єднання Церква і медицина






Рейтинг@Mail.ru






ДНІПРОПЕТРОВСЬК. Відбулася прем'єра опери-притчі Мирослава Скорика «Мойсей» за мотивами однойменної поеми Івана Франка



У неділю, 25 червня, опера закрила свій черговий театральний сезон. Але немає правил без винятків. У середу, 28 числа цього ж місяця, Дніпропетровський академічний театр опери й балету знову гостинно підняв завісу для вистави своїх колег зі Львова. Це була багатьма очікувана опера-притча Мирослава Скорика «Мойсей» за мотивами однойменної поеми Івана Франка (автори лібрето Мирослав Скорик і Богдан Стельмах).

Світова прем'єра спектаклю з біблійним сюжетом відбулася 23 червня 2001 року. У Львові спектакль побачила величезна аудиторія, а далі були гастролі в Києві, Варшаві та інших містах України й Польщі. Тепер «Мойсея» побачили глядачі Севастополя, Донецька, Харкова, Дніпропетровська.

Першоосновою опери служить біблійний сюжет зі Старого Завіту про пророка Мойсея, що сорок років водив своїх співвітчизників пустинним бездоріжжям у пошуках Землі Обітованої. Дія опери відбувається в Синайській пустелі в останній день життя пророка, вождя, чудотворця й законодавця. До речі, унікальність цієї історичної постаті визнають як християни, так і юдеї та мусульмани. Богом Мойсею не дозволено було ступити на жадану Землю щастя («Побачивши вітчизну, сам не вступиш на неї», - так сказав Господь головному герою спектакля). Пророк помирає, ледве побачивши її на горизонті, а тішився лише тим, що виконав свою місію. Образ Мойсея завжди привертав увагу художників, живописців, скульпторів, музикантів і літераторів.

«Мойсей» дає рідкісну можливість почути сучасну, безперечно талановиту музику. Глибоке знання її національного коріння, європейської культури й авангардних пошуків Мирослав Скорик вдало синтезує в своїй творчості.

До того ж, постановники везуть повноформатну версію, в якій задіяні 192 виконавці - оркестр, солісти, хор, балет, дитячий музичний колектив. Не економлять організатори на декораціях і костюмах, адже висока сценічна культура - незмінна традиція Львівського театру. Винахідливо та ефектно вирішені балетні сцени спектаклю. Вражають своїм масштабом і потужністю музичного виконання хорові сцени, що одержали від Скорика величезний матеріал. Нарешті, театр має героя. Чудовий бас Олександр Громишв ролі Мойсея художньо переконливий і вражаючий. Саме на цій ролі тримається вся концепція опери, її філософсько-символічне значення спонукає до роздуму про сьогодення нашого суспільства.

Диякон Георгій Скубак, Дніпропетровськ