УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церква і культура  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 95 відвідувачів

Теги
церква та політика постать у Церкві Приїзд Патріарха Кирила в Україну церква і суспільство молодь секти монастирі та храми України Києво-Печерська Лавра 1020-річчя Хрещення Русі вибори Ющенко розкол в Україні Доброчинність автокефалія забобони Президент Віктор Ющенко краєзнавство комуністи та Церква педагогіка УПЦ КП конфлікти Археологія та реставрація Предстоятелі Помісних Церков іконопис Католицька Церква Вселенський Патріархат Церква і політика Церква і медицина Церква і влада церковна журналістика Голодомор шляхи єднання Митрополит Володимир (Сабодан) Мазепа Патріарх Алексій II українська християнська культура УГКЦ Священний Синод УПЦ діаспора милосердя






Рейтинг@Mail.ru






ДНІПРОПЕТРОВСЬК. Ікону святителя Миколая Чудотворця XV століття після капітальної реставрації повернули старообрядницькій громаді

У катеринославську громаду Православної Старообрядницької Церкви поморської згоди після капітальної реставрації повернули стародавню ікону святителя Миколая Чудотворця XV ст. Цей рідкісний витвір Тверської іконописної школи декілька років тому передала в храм псаломщиця Олена, родину і односельчан якої цей образ охороняв від нелюдських учинків німецьких карателів.

Образ Миколая Угодника врятували з охопленого вогнем будинку, який підпалили фашистські окупанти у старовірському поселенні Родіонівка Сумської області, де жила родина Олени. Жінка скромно відмовляється розповідати про те, що вона подарувала громади безцінні реліквії, в тому числі й образ святого Миколая. Під час воєн і страшних гонінь старовіри молилися перед цим образом та по своїй вірі отримували допомогу і заступництво святого угодника.

Реставрацію ікони, якій вже майже п'ятсот років, розпочали тільки розшукавши майстра, який керується у своєму житті високоморальними принципами. Духовний настоятель старообрядницької церкви на Дніпропетровщині священик Захарій пояснив: «У нас дуже принципове ставлення до реставраторів. Насамперед він повинен бути православним християнином, не має права курити, вживати спиртні напої, а повинен вести благочестиве життя. Якщо все це він увібрав з дитинства, то руки в нього будуть святі для такої роботи».

Реставрувати образ довірили студенту театрально-художнього коледжу. Йому дніпропетровські старовіри також збираються дати на реставрацію ще ікону Пресвятої Богородиці, написану приблизно наприкінці XVII - початку XVIII ст. Обновити ж іще один раритет, що зберігається в храмі старовірів - рукописні труди преподобного Максима Грека, навряд чи вдасться. Доступ до цієї святині мають тільки старовіри.

У наступному році Дніпропетровська старообрядницька громада, що нараховує 50 чоловік, сподівається переїхати з напівпідвального приміщення на проспекті Калініна у свій храм, місце для зведення якого віруючі просять у місцевої влади. А доки вони моляться святителю Миколаю в облаштованому під богослужіння приміщенні, щоб він уберіг їх від бід і нещасть.

Диякон Георгій Скубак