УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 111 відвідувачів

Теги
вибори Мазепа Патріарх Алексій II краєзнавство автокефалія секти комуністи та Церква Києво-Печерська Лавра УПЦ КП постать у Церкві УГКЦ Археологія та реставрація церква і суспільство Доброчинність шляхи єднання Церква і медицина діаспора Приїзд Патріарха Кирила в Україну Голодомор Католицька Церква розкол в Україні іконопис Митрополит Володимир (Сабодан) українська християнська культура церква та політика конфлікти Церква і влада милосердя педагогіка 1020-річчя Хрещення Русі Предстоятелі Помісних Церков Ющенко церковна журналістика монастирі та храми України Президент Віктор Ющенко забобони молодь Священний Синод УПЦ Вселенський Патріархат Церква і політика






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. Відбувся круглий стіл «Зближення духовної та світської освіти: досвід, здобутки, проблеми»



30 листопада у Києві відбувся круглий стіл «Зближення духовної та світської освіти: досвід, здобутки, проблеми», організований Міністерством юстиції України, Державним департаментом у справах релігій та Національним педагогічним університетом ім. М.П.Драгоманова. Йшлося про акредитацію духовних навчальних закладів, шляхи реєстрації загальноосвітніх закладів, створених релігійними організаціями, про підготовку викладачів та методологічне забезпечення.

Оскільки вже затверджено концепцію викладання етики, християнської етики і навіть розіслано програми відповідних курсів та надано про них інформацію у фахових виданнях, то питання щодо релігійного компоненту вже не просто актуалізуються в українському суспільстві, а потребують вирішення практичних питань, які виникають у зв'язку із введенням зазначених курсів у навчальні програми державних закладів освіти. Саме для їх обговорення і було зібрано круглий стіл, на якому були присутні представники як наукової, так і релігійної спільноти різних конфесій, громадські діячі та студентство.

У виступах торкалися проблем наповненості курсів, зокрема, особлива увага приділялася «Християнській етиці», питанням викладання. Також практично в кожній доповіді поставало питання щодо акредитації духовних навчальних закладів та права релігійних організацій на заснування загальноосвітніх закладів.

Протоієрей Андрій Ткачов, співробітник Синодального відділу релігійної освіти, катехізації та місіонерства УПЦ основний акцент зробив на тому, що теологія є інтегративною гуманітарною дисципліною, а її слухачі мають «корпоративні знання для внутрішнього вжитку», адже без акредитації це є неможливим, хоча священик має бути грамотним і у світських дисциплінах, тобто можливим є навчання у духовних та світських закладах паралельно.

Професор М.Закович, заступник завідувача кафедри культурології Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, виділив дві основні проблеми - узгодження змісту курсів та правові аспекти. Це виникає через те, що прийнята комісією Міністерства освіти концепція йде в розбіжності з практикою, в тому числі й через погане методичне забезпечення.

С.Ставицька, доцент Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, наголосила на людському факторі у механізмі впровадження релігійного компоненту в школах, саме тому, на її думку, починати реформи треба з вищої школи, готуючи викладачів, і також вказала на необхідність навіть для випускників духовних закладів освіти прослухати курси зі світської педагогіки та психології.

Можна говорити, що круглий стіл висвітлив основні проблеми, які постають на даний момент: це питання про акредитацію духовних навчальних закладів, шляхи реєстрації загальноосвітніх закладів, організованих релігійними організаціями, питання щодо підготовки викладачів та методологічного забезпечення. Було зроблено висновок, що конституційний принцип відділення Церкви від держави і школи від Церкви передбачає лише невтручання у справи одна одної, а не відмову від участі у соціальному житті, яке є однаково важливим для обох сторін.

Учасники круглого столу розглянули резолюцію, основні пункти якої зводяться до:

- необхідності внесення змін у чинне законодавство у сфері освіти;

- розробки та затвердження порядку ліцензування та акредитації духовних навчальних закладів та використання ними держстандартів;

- упорядкування законодавства для рівноправності освітніх закладів незалежно від того, хто є засновником, у сфері соціального захисту, фінансово-господарського та матеріально-технічного забезпечення;

- визначення порядку використання нерухомості релігійними організаціями для ведення наукової та освітньої діяльності (у тому числі для підготовки богословів).

РІСУ