УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 76 відвідувачів

Теги
іконопис Вселенський Патріархат шляхи єднання вибори милосердя Києво-Печерська Лавра Священний Синод УПЦ Церква і медицина 1020-річчя Хрещення Русі Католицька Церква церква та політика Патріарх Алексій II Голодомор Ющенко секти Митрополит Володимир (Сабодан) Церква і влада Археологія та реставрація розкол в Україні діаспора Церква і політика Мазепа Президент Віктор Ющенко молодь українська християнська культура Приїзд Патріарха Кирила в Україну забобони педагогіка церковна журналістика комуністи та Церква УГКЦ конфлікти УПЦ КП Предстоятелі Помісних Церков краєзнавство Доброчинність церква і суспільство постать у Церкві монастирі та храми України автокефалія






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. На єпархіальних зборах Митрополит Володимир озвучив актуальні проблеми Церкви й відповів на питання духовенства

Сьогодні, 28 грудня, у Києво-Печерській Лаврі відбулися єпархіальні збори духовенства Київської єпархії під головуванням Блаженнішого Митрополита Володимира, у яких також взяли участь вікарні архієреї Київської єпархії архієпископ Переяслав-Хмельницький Митрофан, керуючий справами Української Православної Церкви, і єпископ Бориспільський Антоній.

Київська митрополія має нині п'ять вікарних архієреїв, з яких три архієпископи й два єпископи. Київська єпархія нараховує за станом на 1 листопада 2006 року 457 парафій (в тому числі у місті Києві - 120, включаючи 26 лікарняних), на яких служать 482 священика й 45 дияконів, 12 чоловічих й 7 жіночих монастирів з 495 насельниками й 536 насельницями відповідно.

У своєму виступі правлячий архієрей Київської єпархії Блаженніший Митрополит Володимир освітив ряд насущних проблем Української Православної Церкви. Випробуваннями минулого року, за словами Предстоятеля, стали питання державного законодавства щодо релігійних організацій і церковних громад. Церква в Україні дотепер не має статусу юридичної особи. Застарілим залишається і закон про свободу совісті та релігійні організації, яким допускається можливість почергового звершення богослужінь громадами різних Церков у одному храмі. Залишаються не вирішеними проблеми оподатковування релігійних громад і питання виділення земельних ділянок для будівництва храмів і ведення парафіяльного господарства в сільській місцевості.

Не вирішене питання викладання Закону Божого в межах області. Митрополит Володимир відзначив, що київський міський голова взяв на себе сміливість запровадити більш ніж у ста столичних школах факультативне викладання основ християнської етики. Але це тільки в Києві, а в рамках області питання, як і раніше, залишається не вирішеним.

Є проблеми стосовно повернення церковного майна, що було насильно відібране у Церкви після революції. І, як і раніше, залишається актуальною проблема розколу, незважаючи на те, що наша Церква із часів Харківського собору, п'ятнадцятиріччя якого буде відзначатися в наступному році, неодноразово й відкрито виражала свою принципову позицію щодо цього питання. Церковний підхід до проблеми подолання розколу, відзначив Митрополит Володимир, повинен ґрунтуватися тільки на церковних канонах, у рамках яких припустимі як ікономія (пом'якшення канонічних вимог), так і акривія (суворе дотримання канонів). Вибір того чи іншого підходу залишається за Церкввою.

Предстоятель розповів про зустріч єпископату УПЦ із Президентом України Віктором Ющенко, що відбулася в суботу, 23 грудня, і на якій обговорювалося питання становлення в Україні Помісної Церкви. «Хто ратує за помісність, той найчастіше не розуміє сенсу й значення цього слова, - прокоментував Митрополит Володимир результати зустрічі. - Помісна Церква в Україні є, і це наша Церква, що веде свій початок від часів святого рівноапостольного князя Володимира». Під час зустрічі Президент уперше почув про те, що вже протягом десяти років Українська Православна Церква не може одержати земельну ділянку в Києві для зведення кафедрального собору, і пообіцяв допомогти у вирішенні цього питання. І дійсно, після зустрічі В.Ющенко подзвонив у київську міську раду із проханням розглянути питання виділення землі для кафедрального собору, повідомив Предстоятель. У цілому, на думку Митрополита Володимира, зустріч із Президентом була корисною, хоча він і не змінив своєї думки щодо створення Помісної Церкви.

Предстоятель також попросив духовенство єпархії перевірити правильність статутних і реєстраційних документів парафій, а також простежити, щоби всі антимінси, на яких звершується Євхаристія, були підписані діючим єпископом єпархії.

Особливу увагу Митрополит Володимир попросив приділити створенню парафіяльних шкіл для дітей і дорослих. Такі школи повинні бути по можливості при кожній парафії.

На закінчення виступу Митрополит Володимир побажав клірикам єпархії Божої допомоги на ниві церковного служіння та духовної просвіти. «Люди тягнуться до Церкви, і дай Боже, щоб ми їх не розчарували», - сказав Владика.

Після цього Предстоятель відповів на питання духовенства.

Відповіді на питання

Одним з перших пролунало питання про те, чи правомірно «маскувати» вичитки із читанням заклинальних молитов над одержимими нечистими духами під «молебні про здоров'я», і чи є благословення на подібну діяльність у священиків храму святителя Михаїла, першого митрополита Київського, і в духовенства Благовіщенського монастиря у Бортничах. Митрополит відповів, що благословення робити вичитки не давав нікому, і що прикриватися мнимим благословенням у подібних випадках - лукавство. Священик має право читати заклинальні молитви із Требника в індивідуальному порядку, але не повинен перетворювати це в дохідний «бізнес».

Прозвучало питання про так званих «леонтіївців» - шанувальників старця Леонтія, яких досить багато в Тернопільській і Рівненській областях. Владика відповів, що на сьогоднішній день не існує синодального рішення стосовно послідовників Леонтія і це питання до кінця не опрацьоване. «Питання це складне, - сказав Митрополит Володимир. - Почаївська Лавра займає вкрай негативну позицію, почаївське духовенство навіть не допускає до Причастя послідовників Леонтія. Але, наскільки мені відомо, Леонтій не робив нічого, противного церковному вченню. Інша справа, як вірують і що роблять його послідовники...»

Подібна ж відповідь пролунала й на питання про шанування матушки Аліпії Голосіївської. «Деякі дуже завзято почитають її, - сказав Владика, - і будь-якими способами намагаються збільшити число шанувальників. Проте, після кончини матушки Аліпії минуло дуже мало часу, і поки що важко судити. Зараз з'являється багато підроблених пророцтв від її імені. Питання її можливої канонізації - справа майбутнього».

Ще одне питання торкалося діяльності монархічних товариств у Києві, які влаштовують публічні збори й «хресні ходи». «По плодах їх узнаєте їх, - відповів Владика. - У таких справах можуть бути різні перегини. І людей, які займаються подібною діяльністю, часом ніколи не побачиш у церкві. Тому робіть висновки з того, які цілі вони переслідують».

Пролунало кілька питань про те, чи можна звершувати таїнства над католиками або ж відспівувати віруючих Католицької Церкви. Митрополит Володимир пояснив, що, суворо кажучи, це неможливо, оскільки Руська Православна Церква відмовилася від своєї минулої постанови про припустимість причащання католиків у випадку смертної загрози. Проте, зауважив Владика, ми визнаємо таїнства Католицької Церкви, а вони визнають наші таїнства, і тому з пастирських міркувань за особливих, виняткових обставин це можна припустити.

Владика також сказав, що не варто відмовляти тим, хто бажає мати декілька пар хрещених батьків, але при цьому слід нагадати, що власно хрещеним стає тільки одна особа - хрещений батько для хлопчика і хрещена мати для дівчинки.

На питання про те, чи можна відспівувати померлих, яких будуть кремирувати, Митрополит Володимир відповів, що для самого покійного не має значення, яким чином його поховають. Ми не можемо рекомендувати або благословляти кремацію померлих, але й не вправі відмовлятися відспівувати християнина на підставі того, що тіло піддадуть кремації.

Пролунало питання про створення в Києві місіонерської парафії з українською мовою богослужіння. Владика відповів, що ініціативу повинна проявити громада, а не церковна влада. Крім того, у Київській єпархії є два храми, де правлять українською мовою всі служби, за винятком євхаристичного канону на Літургії. У цій сфері варто діяти дуже обережно, щоб не викликати обурення частини церковного народу, відзначив Митрополит Володимир.

Священик Андрій Дудченко

Фото архімандрита Олександра Драбинки