УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церква і культура  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 94 відвідувачів

Теги
українська християнська культура постать у Церкві шляхи єднання педагогіка церковна журналістика Києво-Печерська Лавра іконопис Предстоятелі Помісних Церков діаспора Доброчинність церква і суспільство вибори церква та політика Священний Синод УПЦ Церква і медицина краєзнавство монастирі та храми України секти Патріарх Алексій II УПЦ КП розкол в Україні Церква і влада конфлікти Церква і політика Католицька Церква Приїзд Патріарха Кирила в Україну милосердя забобони Ющенко Мазепа Президент Віктор Ющенко Голодомор 1020-річчя Хрещення Русі молодь комуністи та Церква Вселенський Патріархат автокефалія Археологія та реставрація УГКЦ Митрополит Володимир (Сабодан)






Рейтинг@Mail.ru






ЛЬВІВ. У Національному музеї експонується виставка сакральних творів молодого митця Данила Мовчана



Роботи Данила Мовчана виставлялися на поважних виставках як крайового (Львівщина), так і міжнародного масштабів. Під час всеукраїнського проекту «Світ левкасу та емалі» (лютий 2006 року) майстер вперше був відзначений мистецькою критикою.

Перше знайомство з іконою в дитинстві, обсервація як таїнство, заклали у митця фундамент правдивого відчуття сакрального мистецтва. Творчий поступ Д.Мовчана відбувався скоріше як зростання зацікавленого давнім мистецтвом, аніж художника. Він зростав у сім'ї відомого львівського реставратора Ярослава Мовчана, а звідси - не поверхневе, а глибоке розуміння матеріалу, давніх іконописних технологій та технік. Роблячи перші фахові кроки в реставрації, копіюванні ікон, Данило вже тоді відчув, наскільки відповідальним може бути виконання найдрібніших елементів образу. Можна навіть сказати, що реставрація сформувала його малярську культуру.

Данило Мовчан здобув професійну освіту реставратора та сакрального живописця. Під час виконання навчальних завдань у мистецькій академії стала помітною характерна стильова єдність його композицій. Далася взнаки практика реставраційних робіт - разом з батьком 2001 року Данило виконав реконструкцію славетної «Попелівської» ікони Богородиці (XVI ст.).

На відміну від більшості молодих митців Данило не поринув у вир радикальних концепцій сучасного світу. Він розширив діапазон символів та неканонічних образів, відтак з'явилися самодостатні ікони-образи українських храмів та українських сподвижників. Експериментує Данило як у площині змісту, так і малярської форми. Змінює напругу лінії, пластичну вагу тону та кольору - тим самим оперує значущістю елементів образу. Навіть у діапазоні найрадикальніших експериментів з фактурою малярської поверхні мистецтво Д.Мовчана залишається правдивим іконописом, бо витримане за логікою Літургійного мистецтва.

«Український музейний простір»