УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церковні хроніки  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 101 відвідувачів

Теги
розкол в Україні Вселенський Патріархат 1020-річчя Хрещення Русі УПЦ КП Священний Синод УПЦ іконопис молодь Голодомор Ющенко автокефалія Археологія та реставрація монастирі та храми України постать у Церкві Києво-Печерська Лавра краєзнавство Церква і політика милосердя шляхи єднання церква та політика Мазепа Приїзд Патріарха Кирила в Україну церква і суспільство секти педагогіка Президент Віктор Ющенко УГКЦ Церква і медицина діаспора церковна журналістика Католицька Церква Митрополит Володимир (Сабодан) Патріарх Алексій II Церква і влада конфлікти забобони комуністи та Церква українська християнська культура вибори Доброчинність Предстоятелі Помісних Церков






Рейтинг@Mail.ru






УКРАЇНА. Православна Церква відзначила свято Похвали Божої Матері

  26 березня 2007



ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКИЙ. За традицією в день Похвали Божої Матері, 24 березня, архієпископ Володимир-Волинський і Ковельський Симеон відвідав Успенську Низкиницьку обитель. Тут особливо урочисто святкується це свято. Владика очолив Божественну літургію, спілкувався з братією та парафіянами.

У проповіді архієрей говорив про те, яку важливу роль грає Пресвята Богородиця, як у домобудівництві нашого спасіння, так і у повсякденному духовному житті. «Нещасні й обділені ті люди, що не шанують Матір Божу, крім того, що вони знаходяться поза двохтисячолітньою християнською традицією, вони ще й позбавляють себе заступництва Пресвятої Діви і відвертаються від Її материнської любові», - відзначив владика Симеон.

Похвала Божої Матері - особливе свято. Воно відзначається щороку в суботу п'ятої седмиці Великого посту. Напередодні увечері в усіх храмах урочисто читається Акафіст - неперевершений зразок християнської гімнографії, що возвеличує Благословенну між жонами. Тому це свято ще називається Суботою акафіста.

Слід зауважити, що тільки цей акафіст (відомий як акафіст Божій Матері «Радуйся Нєвєсто Нєнєвестная») є першим і справжнім Акафістом - усі інші написані пізніше як наслідування йому.

Прес-служба Володимир-Волинської єпархії

ХЕРСОН. 24 березня, у день Похвали Пресвятої Богородиці, архієпископ Херсонський і Таврійський Іоанн очолив Божественну літургію в Греко-Софійському храмі - найдревнішій церкві Херсону.

Після молебня Пресвятій Богородиці владика звернувся до присутніх зі словом повчання, подякував настоятелю храму протоієрею Зіновію Пальжок за труди у славу Святої Церкви.

Історія храму дуже цікава й примітна. У період заснування Херсона уряд, у своєму прагненні прискорити заселення великого степового краю, вирішив запросити поселенців іноземного походження. Сюди стікався діловитий комерційний люд із різних місць. Першими переселенцями стали греки, які відродили торговельну діяльність у цьому краї. Після російсько-турецької війни 1770-1774 рр., не бажаючи зустрітися віч-на-віч із турецькими катами, вони емігрували із Греції до Росії.

Греки вирушили в нову, невідому їм країну, взявши при цьому іконостас своєї парафіяльної церкви й церковне начиння. Прибувши до Херсону в 1780 році, вони, перші з іноземців, що оселилися в Херсоні, домоглися в будівельника міста генерала фельдцехмейстера Ганнібала дозволу на будівництво храму. Зведення святині, закладеної архієпископом Слов'янським і Херсонсько-Таврійським Никифором в ім'я священномучеників, які були єпископами у Херсоні, і святої Софії Премудрості Божої закінчилося 16 червня 1780 року. У храмі був установлений привезений іконостас із іконами.

Спочатку церква була дерев'яною, але в 1808 році її частково переробили на кам'яну, із двома приділами: нижній - на честь Різдва Божої Матері, верхній - святих Костянтина та Єлени. Церква й дотепер збереглася у своєму первозданному виді. У чотирьох нішах верхньої частини барабана дзвіниці встановлені скульптури апостолів. Особливо чудовий оригінальний різьблений дерев'яний іконостас, привезений греками.

Коли була заснована Одеса, торгівля в Херсоні з кожним роком зменшувалася, і у 1810 році торгівельні контори в Херсоні зовсім припинили свою діяльність. Залишилася тільки грецька церква й частина міста, яка колись називалася Грецькою. Самі ж греки переселилися в Одесу та інші порти Чорного й Азовського морів для більш активної торгівлі.

Прес-служба Херсонської єпархії