УКР РУС  


 Головна > Українські новини > > По регіонах > Європа  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 61 відвідувачів

Теги
шляхи єднання автокефалія УПЦ КП краєзнавство милосердя церковна журналістика Голодомор педагогіка секти Доброчинність Приїзд Патріарха Кирила в Україну Священний Синод УПЦ Предстоятелі Помісних Церков Києво-Печерська Лавра Вселенський Патріархат розкол в Україні молодь комуністи та Церква Церква і політика церква та політика вибори Президент Віктор Ющенко церква і суспільство монастирі та храми України Церква і медицина Церква і влада діаспора іконопис постать у Церкві Мазепа УГКЦ Археологія та реставрація Патріарх Алексій II 1020-річчя Хрещення Русі Ющенко забобони Католицька Церква Митрополит Володимир (Сабодан) українська християнська культура конфлікти






Рейтинг@Mail.ru






АЛБАНІЯ. Архієпископ Тиранський і всієї Албанії Анастасій заявив про підтримку рішення Константинопольського Патріарха, який прийняв під свою юрисдикцію колишнього єпископа Московської Патріархії



На офіційному сайті Константинопольського Патріархату опубліковане послання Анастасія, Архієпископа Тиранського і всієї Албанії, адресоване Патріархові Константинопольському Варфоломію. У документі, датованому 12 серпня, Предстоятель Албанської Церкви заявляє про підтримку рішення Патріарха Варфоломія, який прийняв під свою юрисдикцію єпископа Василія (Осборна), колишнього керуючого Сурозькою єпархією Руської Православної Церкви.

Як відомо, дане рішення було прийняте незважаючи на те, що єпископ Василій не одержав відпускної грамоти від священноначалія Руської Церкви, як того вимагають канони православ'я.

«Уважно вивчивши рішення Вашої Святості від 8 червня про обрання єпископа Сергієвського Василія єпископом Амфіпольським, у відповідь на його побажання й клопотання, ми повідомляємо, що згодні з усім сказаним у даному рішенні, й від щирого серця молимося, щоб наш боголюбивий брат служив з непохитною вірою та гарячою любов'ю задля слави Господа нашого Ісуса Христа», - сказано в посланні архієпископа Анастасія.

Раніше дії Патріарха Варфоломія щодо єпископа Василія (Осборна) схвалили Патріарх Олександрійський Феодор II (у посланні від 19 червня 2006 року), Патріарх Ієрусалимський Феофіл III (у посланні від 9 червня 2006 року) і митрополит Пафський Хризостом, виконуючий обов'язки Предстоятеля Кіпрської Церкви (у посланні від 14 червня 2006 року).

Патріарх Антиохійський Ігнатій IV на зустрічі з представником Патріарха Московського і всієї Русі архімандритом Олександром (Єлісовим), що відбулася 20 вересня в Дамаску, заявив про підтримку позиції Руської Церкви в конфліктній ситуації в Сурозькій єпархії.

Точку зору Московської Патріархії з цього приводу нещодавно знову сформулював єпископ Віденський та Австрійський Іларіон (Алфеєв), коментуючи розбіжності, що виникли під час засідання Змішаної комісії з богословського діалогу між Православною й Католицькою Церквами: «У Православної Церкви у всесвітньому масштабі немає єдиного предстоятеля, єдиного «верховного первосвященика»... Є «перший серед рівних», яким до схизми 1054 року був єпископ Рима, а після схизми de facto став Патріарх Константинополя. Однак Православні Церкви розходяться в розумінні примата й ролі Константинопольського Патріарха. Одні схильні вбачати в цьому приматі лише першість честі, інші присвоюють Константинопольському Патріархові координуючі функції або розглядають його як вищу судову інстанцію.

Нещодавня історія з прийняттям під юрисдикцію Константинополя єпископа Московського Патріархату, який не одержав відпускної грамоти, є наочною ілюстрацією цієї дилеми. Константинополь, очевидно, вважає, що має право відігравати роль кінцевої інстанції, до якої можуть апелювати клірики, незадоволені своєю Помісною Церквою. Московський Патріархат, на підставі канонів Церкви, вважає, що жоден Патріархат, у тому числі Константинопольський, не має права приймати під свою юрисдикцію кліриків інших Помісних Церков без відпускних грамот. Подібного роду питання мають обговорюватися в рамках міжправославного діалогу, однак регулярні механізми для такого діалогу нині відсутні».

Владика Іларіон підкреслив неприйнятність екклезіологічної моделі, в якій Патріарх Константинопольський займає місце «східного Папи». «Такої моделі в православній традиції не було, й для її створення потрібен, щонайменше, Всеправославний Собор і згода всіх Помісних Православних Церков», - зазначив єпископ Віденський і Австрійський Іларіон.

Патріархія.ru