УКР РУС  


 Головна > Українські новини > > По регіонах > СНД  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 44 відвідувачів

Теги
шляхи єднання Вселенський Патріархат Патріарх Алексій II постать у Церкві милосердя секти Доброчинність Священний Синод УПЦ вибори іконопис Церква і влада Приїзд Патріарха Кирила в Україну монастирі та храми України конфлікти комуністи та Церква забобони Церква і політика УПЦ КП Ющенко Церква і медицина Києво-Печерська Лавра УГКЦ Митрополит Володимир (Сабодан) церква і суспільство автокефалія Археологія та реставрація розкол в Україні церковна журналістика церква та політика краєзнавство Мазепа 1020-річчя Хрещення Русі Президент Віктор Ющенко молодь діаспора Голодомор Предстоятелі Помісних Церков педагогіка українська християнська культура Католицька Церква






Рейтинг@Mail.ru






РОСІЯ. У день народження Баха хор московського храму святителя Миколая в Толмачах виконав його композицію «Страсті за Іоанном»



У вівторок, 21 березня, у день народження Іоганна Себастьяна Баха, у Великому залі Московської консерваторії виконували «Страсті за Іоанном». Відомий твір великого німецького композитора, що оповідає про страждання й смерть Христа Спасителя, виконали хор храму святителя Миколая в Толмачах, при Державній Третьяковській галереї, камерний оркестр «Пори року» і солісти.

Іоганн Себастьян Бах народився 21 березня 1685 року в невеликому німецькому містечку Ейзенах (Тюрінгія). Його батьком був Іоганн Амвройський - міський музикант Ейзенаха. Коли хлопчикові виповнилося дев'ять років, він втратив батька, а в десять - матір. Його передали на виховання старшому братові, органістові в Ордруфі. Брат записав хлопчика до гімназії й продовжував навчати музиці. Для допитливого десятилітнього хлопчика це було болісно, він прагнув до самоосвіти. Довідавшись, що в брата в замкненій шафі зберігається зошит з творами відомих композиторів, хлопчик таємно ночами діставав цей зошит і переписував ноти при місячному світлі. Шість місяців тривала ця виснажлива робота, яка негативно вплинула на зір майбутнього композитора.

У п'ятнадцять років Іоганн Себастьян вирішив почати самостійне життя й переїхав у Люнебург. 1703 року він закінчив гімназію й одержав право вступити в університет. Але Баху не довелося скористатися цим правом, тому що потрібно було заробляти на життя.

Творчу спадщину музиканта можна розділити на три частини. Перша, вокально-драматична, пов'язана головним чином з Лейпцигом. Він створив близько 300 духовних кантат та 30 світських.

Друга - органна (веймарський період). Бах створив хоральну прелюдію - вершину трьохсотлітнього шляху розвитку органної музичної літератури. У жанрах прелюдії, фуги, фантазії, токати Бах виступив як спадкоємець німецької органної школи. З іншого боку, він оновив традиції.

Третя частина - інструментальна (Кетен). Він першим створив для клавіру концертні твори (за зразком скрипкових), затвердив самостійне значення клавіру й відкрив у цій сфері нові шляхи.

1723 року Іоганн Себастьян переїхав у Лейпциг, куди його запросив кантор церковного хору при школі святого Фоми й водночас мюзик-директор міста. Тут він створив низку монументальних творів ораторіального характеру (всього Бах написав близько 250 кантат), «Страсті за Матфеєм», «Страсті за Іоанном», «Величальна ораторія», «Висока меса» й інші.

Останні роки життя композитора були затьмарені серйозною хворобою очей. Після невдалої операції Бах осліп, але все одно продовжував творити.

28 липня 1750 року Іоганн Себастьян Бах помер. Смерть Баха залишилася майже не поміченою музичною громадськістю й про нього незабаром забули. Тільки через 80 років творчість цього геніального композитора було кардинально переглянута як світськими, так і релігійними діячами.

Перед концертом до присутніх звернувся настоятель Микільського храму протоієрей Миколай Соколов, який розповів слухачам про подвиг Ісуса Христа та про те, як Його страждання відобразились у музиці Баха.

Інтерфакс-Релігія