УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Соціальне служіння  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 153 відвідувачів

Теги
Церква і медицина Києво-Печерська Лавра автокефалія забобони церква та політика розкол в Україні Патріарх Алексій II краєзнавство Ющенко Вселенський Патріархат секти шляхи єднання УГКЦ церковна журналістика монастирі та храми України Предстоятелі Помісних Церков комуністи та Церква молодь українська християнська культура Приїзд Патріарха Кирила в Україну Археологія та реставрація іконопис Церква і політика діаспора Католицька Церква Президент Віктор Ющенко вибори Голодомор Митрополит Володимир (Сабодан) Доброчинність Мазепа постать у Церкві церква і суспільство УПЦ КП Священний Синод УПЦ педагогіка Церква і влада конфлікти 1020-річчя Хрещення Русі милосердя






Рейтинг@Mail.ru






КОНСТАНТИНОПОЛЬ-РИМ. Патріарх Варфоломій: «Наше завдання — уміння розрізняти Слово Боже перед личиною зла»

  22 жовтня 2008



18 жовтня у Ватикані Його Всесвятість звернувся з промовою «Слово Боже в Житті та Місії Церкви» до ХІІ генеральної асамблеї Синоду єпископів Католицької Церкви.

Відзначивши унікальність даної події (вперше в історії Вселенському Патріарху надано можливість звернутися до Синоду єпископів Католицької Церкви), Константинопольський Патріарх Варфоломій І висловив надію, що це «приведе наші Церкви до більш тісних і глибоких взаємин», стане «важливим кроком до відновлення повного діалогу між нами», і «настане день, коли наші дві Церкви прийдуть до єдиної думки щодо ролі первинності та соборності в житті Церкви». Саме над цим, за його словами, працює наразі спільна Богословська Комісія.  

Акцентувавши увагу на тому, що місія та євангелізація є незмінним обов'язком Церкви завжди і всюди, Його Всесвятість відзначив, що «справа проповідування Євангелія стане досконалішою та набуде ще більшої сили, якщо всі християни  матимуть можливість виконувати її спільно, як єдина Церква», тому відкриття Синодом своїх дверей братнім екуменістичним делегаціям для осмислення нашого спільного обов'язку євангельського благовісту було названо більш ніж своєчасним.

У своєму зверненні Вселенський Патріарх, спираючись на багатовікову православну традицію, і зокрема, на вчення грецьких отців, розглянув три вирішальних для життя та місії Церкви аспекти: прийняття та проголошення слова Божого через Святе Писання, бачення Слова Божого в природі, і насамперед, у красі ікон; долучення до Слова Божого - Спілкування Святих і Таїнства Життя.

У першому аспекті - прийняття й проголошення Слова Божого за допомогою Писання - Константинопольським Патріархом Варфоломієм І було відзначене вміння адаптувати Слово Боже до особистої готовності людини та певного культурного контексту: «Наше покликання - сповіщати Слово Боже всіма мовами, стаючи всім для всіх, «щоб спасти принаймні   деяких».

«Перш за все наш  обов'язок як послідовників Слова Божого - надати єдину перспективу  поза соціальними, економічними і політичними вимірами - для викорінення бідності, забезпечення балансу в глобалізованному світі, для боротьби з фундаменталізмом або расизмом, для розвитку релігійної терпимості у світі конфліктів», - зазначив Патріарх.

 

Розглядаючи другий аспект (бачення Слова Божого - краса Ікон і Природи), Його Всесвятість відзначив, що «ікони нагадують  нам про інший спосіб бачення речей, інший образ розуміння реальності, та вирішення конфліктів».

«Ми поводилися зарозуміло й зневажливо по відношенню до створеної природи, - звернувся до генеральної асамблеї Синоду Патріарх, - і тільки думка про свою мізерність у величезному й чудесному творінні Господньому виділяє нашу головну роль у Божому плані спасіння всього світу; всяка дійсно глибока екологія нерозривно пов'язана з глибоким богослов'ям».

 

Стосовно третього аспекту (долучення до Слова Божого - Спілкування Святих і Таїнства Життя) було відзначено: «Зло викорінюється тільки святістю, не жорстокістю; святість сіє в суспільству зерно, яке зцілює», і «необхідна зміна відносин, звичок і звичаїв, покаяння за те, як ми зловживали або образили Слово Боже, Божий дар і Його творіння, яке неможливе без божественної благодаті».

І саме наслідком нашого невміння й небажання розділити Слово Боже стали соціальна несправедливість і нерівність, глобальна бідність і війна,  забруднення й погіршення навколишнього середовища.

По завершенні промови Вселенський Патріарх звернувся до присутніїх: «Ми особисто повинні бути змінені Словом. Наше завдання - уміння розрізняти Слово Боже перед личиною зла, перетворення кожної дрібної частки цього світу у світлі Воскресіння».