УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 63 відвідувачів

Теги
секти Археологія та реставрація Голодомор Вселенський Патріархат Католицька Церква вибори милосердя розкол в Україні Церква і політика Президент Віктор Ющенко шляхи єднання церква та політика Приїзд Патріарха Кирила в Україну діаспора Священний Синод УПЦ молодь монастирі та храми України Церква і влада комуністи та Церква українська християнська культура церковна журналістика педагогіка Мазепа забобони Церква і медицина іконопис Доброчинність Києво-Печерська Лавра Митрополит Володимир (Сабодан) постать у Церкві краєзнавство конфлікти УПЦ КП автокефалія Предстоятелі Помісних Церков УГКЦ Патріарх Алексій II церква і суспільство Ющенко 1020-річчя Хрещення Русі






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. Ікона – Літургійна норма

На запрошення київського Релігійно-філософського товариства, створеного в 2003 році з благословення Блаженнішого Володимира, професор Свято-Сергієвського Православного богословського інституту протоієрей Миколай Озолін відвідав Київ.

У вівторок, 14 листопада, в Інституті філософії імені Г.Сковороди НАН України отець Миколай виступив з доповіддю «Гостеприимство Авраамово как праздничная икона Святой Троицы (герменевтическая проблема)». Послухати видатного богослова нашого часу прийшли прихильники православного мистецтва іконопису. Тема доповіді професора ґрунтувалася на богословському й іконографічному дослідженні знаменитої ікони Андрія Рубльова.

Доповідача дивувала і вражала дія Святого Духу в Церкві на прикладі іконопису. «Ікона Андрія Рубльова «Трійця», безсумнівно, написана у візантійському стилі. Звідки ж у святого Андрія, який живе в російській глибинці, міг бути так яскраво виражений візантійський стиль письма?» Для отця Миколая це, безсумнівно, дія Святого Передання в Церкві з натхнення Святого Духу. Після доповіді отець Миколай відповідав на питання слухачів. Одним з найбільш цікавих було питання про те, де і як зображені три іпостасі Пресвятої Трійці на іконі Андрія Рубльова? Який ангел символізує Бога-Батька, Бога-Сина та Святого Духа? «Іконографічна традиція свідчить про те, що на іконі середній Ангел символізує  іпостась Бога-Сина, - відповів священик. - Подивіться на колір одягу - він Христовий. За східною традицією, головуюче місце займає Ангел ліворуч, і він символізує Бога-Батька. Ангел праворуч - Духа Святого. У ранніх іконах Пресвятої Трійці можна побачити середнього Ангела з хрещатим німбом і надписом, як на іконах Ісуса Христа».

У середу ввечері, 15 листопада, протоієрей Миколай Озолін відвідав Свято-Троїцький Іонинський монастир, де провів лекцію «Леонид Успенский, инок Григорий Круг и современное возрождение традиционной иконописи». Були показані слайди з зображенням творінь обох іконописців. І цього разу не обійшлося без цікавих питань, одне з них - «Яку ікону можна вважати канонічною?» «Неможливо встановити чіткі рамки канонічності, не можна позначити, що таке канонічність, - відповідав професор. - Здавалося б, такі примітивні, з погляду живопису, зображення в каппадокійських катакомбах, а наскільки вони канонічні! Канонічність можна тільки відчути, але не виразити». На питання, чому ікони, написані не за каноном, мироточать і від них відбуваються різні дива, отець Миколай відповів: «Дух Божий діє, де хоче, але це не означає, що такі ікони повинні бути нормою в Церкві. Звертаючись до історії ікони, можна сміливо сказати, що вона завжди була у своєму канонічному стилі».

Останню свою лекцію «Описуемая неописуемость (к богословской проблематике иконы Спасителя)» професор Микола Озолін провів в актовому залі Києво-Печерської Лаври перед студентами Київських духовних шкіл. Тут отець Миколай зачепив христологійний аспект іконографії, що випливає з оросу VII Всесвітнього Собору. І показав, що віруючі нашої Церкви - чи то люди похилого віку в сільській глибинці, чи то столична інтелігенція - ніколи не сприймали ікону як ідола. Ікона була необхідним атрибутом православної віри, а твердження про ідола - лише вигадка протестантів.

Біографічна довідка

Народився Микола Озолін 26 травня 1942 року в еміграції (родина Озоліних покинула Росію в 1920 році). 1959 року вступив у Свято-Сергієвський православний богословський інститут у Парижі та в іконописний клас Леоніда Успенського. 1964 року закінчив Інститут зі званням кандидата богослов'я. Іконописець, учень  Леоніда Успенського, а з 1961 р. - Андрія Грабара. Диякон (1966). Священик (1968). Викладав у Лейденському університеті (Нідерланди). Кандидат богослов'я Московської духовної академії (1968). Секретар Патріаршого Екзарха в Парижі (1971). Викладав у Свято-Володимирській духовній семінарії курс Літургійного мистецтва. Захистив докторську дисертацію в Сорбонні на тему «Православна іконографія П'ятидесятниці» (1985). Професор православної іконології, гомілетики й пастирського богослов'я у Свято-Сергієвському богословському інституті в Парижі (з 1986 р.). Служить у храмі Свято-Сергієвського подвор'я в Парижі.