УКР РУС  


 Головна > Українські новини > > По регіонах > СНД  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 63 відвідувачів

Теги
Католицька Церква Доброчинність Церква і медицина УГКЦ церква і суспільство забобони автокефалія церковна журналістика розкол в Україні Приїзд Патріарха Кирила в Україну Митрополит Володимир (Сабодан) секти Священний Синод УПЦ милосердя Археологія та реставрація Президент Віктор Ющенко молодь 1020-річчя Хрещення Русі краєзнавство конфлікти Голодомор УПЦ КП комуністи та Церква Вселенський Патріархат Церква і політика Патріарх Алексій II церква та політика вибори педагогіка шляхи єднання Церква і влада Мазепа Ющенко українська християнська культура Києво-Печерська Лавра Предстоятелі Помісних Церков іконопис монастирі та храми України постать у Церкві діаспора






Рейтинг@Mail.ru






РОСІЯ. Науковці висунули оригінальну гіпотезу відносно появи написів у новгородському храмі



Російські учені висунули гіпотезу, що автором унікального графіті у новгородській церкві Успіння Богоматері на Волотовому полі був візантійський мореплавець. Про це повідомили в Новгородському державному музеї-заповіднику (НДМЗ). Згідно з інформацією НДМЗ, ця церква була побудована на околицях Великого Новгорода у 1352 році. Під час Великої Вітчизняної війни унікальний православний храм був майже повністю зруйнований. Реставрація церкви розпочалася у 2001 році завдяки міжурядовій російсько-німецькій угоді й завершилася 28 серпня 2003 року.

19 липня 2002 року реставратор Олександр Федоренко виявив в храмі цеглину з унікальним графіті. Знахідка була оцінена експертами як «справді сенсаційна».

За словами фахівців, до виявлення малюнка в церкві Успіння Богоматері на Волотовому полі зображення кораблів серед графіті в староруських православних храмах не зустрічалися. Достовірність малюнка не викликала у учених ніяких сумнівів. Автор графіті прокреслив його по сирій глині, після чого цеглина була обпалена і, таким чином, зображення збереглося навіки.

Дослідники сходилися в тому, що малюнок був виконаний на високому художньому рівні. На цеглині були прокреслені силует корабля, парусного весла, три чоловічі фігури, а також три літери. Експерти датували графіті часом між побудовою церкви та її розписом (1363 рік).

Після сенсаційної знахідки малюнка російські вчені зробили декілька припущень, в яких намагалися пояснити появу унікального графіті в новгородській церкві. Деякі з фахівців не вкладали в малюнок особливий сенс і вважали, що він випадково з'явився у храмі. Інші експерти, навпаки, вважали графіті своєрідним «посланням до майбутніх поколінь».

Автором оригінальної наукової гіпотези став провідний науковий співробітник Інституту історії матеріальної культури (Санкт-Петербург), доктор історичних наук Олександр Мусін. Він провів порівняльний аналіз виявленого у Великому Новгороді графіті з античними і середньовічними зображеннями кораблів, які раніше були знайдені в храмах країн середземноморського регіону від Іспанії до Кавказу, а також із західноєвропейськими малюнками, знайденими в країнах Балтійського, Баренцового, Білого і Північного морів. Головним чином, ці малюнки були свого роду молитвами про порятунок. Моряки залишали їх на стінах святилищ або перед виходом у море, або після повернення з походу як символ надії на успішний результат їх подорожей, або як знак подяки за позбавлення від бід. У результаті проведеного аналізу Мусін вирішив, що в храмі Успіння Богоматері на Волотовому полі було виявлене «морське графіті візантійського кола старовини».

Як заявив учений, тип зображеного на графіті судна з особливою парою веслового управління, був добре відомий на Середземному морі. На думку дослідника, цей унікальний для Стародавньої Русі малюнок виконав виходець з регіону, для якого була характерна ця антична культурна традиція. «Потрапивши до Великого Новгорода по воді, і уникнувши загибелі, автор або автори малюнка зробили приношення за обітницею так, як вони були привчені у себе на батьківщині, - вважає петербурзький учений. - Графіті було закладене так, щоб про це знав один Бог і лише Він єдиний міг споглядати захований в кладці малюнок».

Таким чином, петербурзький учений вважає доведеною участь у будівництві храму Успіння Богоматері на Волотовому полі грецьких майстрів, які здійснили складну й небезпечну подорож до Великого Новгорода.

Унікальне графіті зберігається у фондах Новгородського державного музею художньої культури.

РІА «Новини»