УКР РУС  


 Головна > Українські новини > > По регіонах > СНД  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 105 відвідувачів

Теги
вибори автокефалія Священний Синод УПЦ краєзнавство милосердя конфлікти Приїзд Патріарха Кирила в Україну Доброчинність Голодомор УГКЦ іконопис Предстоятелі Помісних Церков Католицька Церква Археологія та реставрація церковна журналістика Церква і політика церква та політика розкол в Україні забобони постать у Церкві шляхи єднання Мазепа Києво-Печерська Лавра церква і суспільство Церква і медицина педагогіка УПЦ КП Вселенський Патріархат комуністи та Церква Патріарх Алексій II Митрополит Володимир (Сабодан) Ющенко секти молодь 1020-річчя Хрещення Русі Церква і влада українська християнська культура діаспора монастирі та храми України Президент Віктор Ющенко






Рейтинг@Mail.ru






РОСІЯ. Батько 15-річної петербурзької школярки подав позов проти Міністерства освіти, протестуючи проти вивчення в школі теорії еволюції Чарльза Дарвіна



Судовий процес ініціював батько 15-річної петербурзької школярки Марії Шрайберг, який пред'явив позов проти Міністерства освіти, протестуючи проти вивчення в школі теорії еволюції Чарльза Дарвіна. Кирил Шрайбер, кандидат технічних наук, вважає, що безальтернативне викладання цього вчення зменшує права дітей на інші уявлення про походження людини. Експертами на процесі виступають керівник лабораторії нейропсихофізіології НДІ імені Бехтєрєва професор Валерій Слезін і голова відділу у справах молоді Санкт-Петербурзької єпархії протоієрей Артемій Скріпкін.

Нагадаємо, що у середині XIX століття англійський учений Чарльз Роберт Дарвін здійснив переворот у біології, опублікувавши працю «Походження видів шляхом природного відбору», в якій узагальнив емпіричний матеріал сучасної йому науки та власні спостереження, зроблені під час кругосвітньої подорожі. У результаті він зміг визначити основні чинники еволюції органічного світу. У подальші роки у книзі «Зміна домашніх тваринних і культурних рослин» він висловив додатковий фактичний матеріал до основної праці, а в книзі «Походження людини і статевий відбір» висунув гіпотезу про походження людини від мавпоподібного предка.

Починаючи процес проти Міністерства освіти, Кирило Шрайбер разом дочкою Марією зробили заяву, суть якої полягає у тому, що «теорія Дарвіна зменшує права дітей мати різні уявлення на акт створення людини. Оскільки дана теорія є лише недоведеною гіпотезою, то її викладання в школах не може пояснюватися справді об'єктивними причинами. Тим паче що вона викладається як єдино можливий, з погляду науки, варіант походження людини». Батько петербурзької школярки впевнений, що «викладання цієї теорії в школі позбавляє дітей права вибору світогляду». Більше того, вони вважають що «теорія Дарвіна несе в собі приховану асоціальну ідеологію, оскільки стосовно життя суспільства і бізнесу теорія природного відбору приводить до надзвичайно негативних наслідків, адже природний відбір припускає жорстоке ставлення і знищення слабких. А слабкими у людському суспільстві є невеликі підприємства, жінки, діти і люди похилого віку».

Сім'я Шрайбергів заявляє, що вирішила розпочати цей судовий процес тому, що, на їхню думку, «сучасна шкільна освіта, незважаючи на численні й загадкові реформи останніх років, як і раніше не в змозі стати тим, чим вона має бути - тобто освітою у прямому значенні цього слова». Позивач упевнений, що сучасна шкільна освіта відстає від реальності сучасної науки та техніки. Одним з таких прикладів може бути вивчення в школах біології, викладання якої побудоване на основі еволюційної теорії Дарвіна та його послідовників. На його думку, пропаганда цієї теорії в школі є справжнім гуманітарним злочином. Приблизно так само могла б виглядати шкільна географія, яка стверджувала, що земля плоска і стоїть на трьох китах, а Японії та Америки не існує взагалі. Або астрономія, яка повідомляє нам, що Сонце - це небесна лампада, а зірки  - цвяшки на небосхилі.

Питання про викладання теорії Дарвіна в школах останніми роками стоїть досить гостро, але спроби заборони або відміни викладання цієї теорії робилися й раніше. Наприклад, у 1920-ті роки викладання еволюціонізму було заборонене в деяких штатах США, а в 1925 році в одній зі шкіл штату Теннессі вчителя біології засудили й оштрафували на 100 доларів за викладання предмету за книгою Дарвіна «Походження видів», забороненою в штаті. Процес увійшов до історії як «мавпячий». Заборона залишалася чинною до 1967 року.

Шість років тому штат Канзас знов шокував наукову громадськість, вилучивши з навчальних програм практично всі згадки про дарвінівську теорію еволюції. 2001 року це рішення було скасоване, але в листопаді 2005 року Рада з освіти цього ж штату затвердила нові шкільні програми, що відкривають двері для викладання на уроках біології вчення про «розумний план» (intelligent design), тобто креаціонізм, що заперечує еволюційну теорію Дарвіна. Згодом ще чотири штати - Міннесота, Нью-Мексіко, Огайо і Пенсільванія почали добиватися, щоб на уроках учнів знайомили з критикою теорії еволюції. Проте в грудні 2005 року суд штату Пенсільванія (США) визнав суперечливим Конституції викладання в школах на уроках біології теорії «розумного плану» в утворенні Всесвіту як альтернативи теорії еволюції Дарвіна.

У 2004 році аналогічні канзаському обмеження ввели власті Сербії. У вересні 2004 року Міністр утворення Сербії Ліляна Чоліч заборонила школам викладати теорію еволюції Чарльза Дарвіна. Тепер з суттю дарвінівської теорії учнів знайомитимуть тільки разом з ідеями креаціонізму, що критикує теорію еволюції, оскільки, на думку міністра освіти, «обидві доктрини рівною мірою догматичні».

На думку вчених, дарвінізм і креаціонізм мають між собою мало спільного. Креаціонізм трактує різноманіття форм органічного світу як результат створення їх богом. У крайній формі ця теорія заперечує зміну видів та їхню еволюцію. Теорія Чарльза Дарвіна заснована на еволюційному походженні видів шляхом природного відбору.

Тим часом, питання про надання в шкільних і університетських програмах рівних прав еволюціонізму і креаціонізму стоїть настільки гостро, що минулої осені 38 американських лауреатів Нобелівської премії виступили з відкритим листом на захист викладання теорії Дарвіна в школах. З іншого боку нещодавно 514 американських учених, серед яких було сто п'ятдесят чотири біологи, сімдесят шість хіміків, і шістдесят три фізики підписали документ, в якому висловили «скептицизм щодо дарвінівської теорії еволюції». Вони заявили, що «сумніваються в теорії природного відбору і вважають своїм обов'язком просити наукові кола провести низку додаткових більш глибоких досліджень теорії Дарвіна».

Останні відкриття археологів також примушують сумніватися в непогрішності теорії Дарвіна. Зокрема, у вересні 2005 року стало відомо, що розкопки археологів у районі Білої скелі Білгородського району Криму засвідчили «повну неспроможність теорії Дарвіна». Учені знайшли на півострові стоянки так званих неандертальців. Сенсаційність знахідки полягає у тому, що декілька тисяч років тому неандертальці жили в Криму разом з homo sapiens. Відкриття повністю суперечить сучасним теоріям, згідно з якими неандертальці вимерли задовго до появи людини розумної. У Європі також знайдені артефакти, що свідчать про пізніх неандертальців. Проте тільки в Криму археологічні джерела збереглися ідеально. І тепер вони разом з новітніми гіпотезами походження людини можуть стати головними конкурентами теорії еволюції Дарвіна.

У лютому 2006 року на конференції в Лондонському королівському науковому товаристві були представлені результати експериментів, проведених у вулканічних джерелах. Учені припустили, що «теорія Дарвіна про те, що життя зародилося з гарячих джерел, хибна». Теорія полягала у тому, що життя могло утворитися в «маленьких теплих калюжах», які, насамперед, асоціюються з гарячими джерелами у вулканічній місцевості Камчатки і гори Лассен у Каліфорнії. За словами керівника досліджень Девіда Дімера, одержана інформація дає змогу говорити про те, що теплі кислі води з умістом глини не відповідають умовам, необхідним для виникнення простих живих організмів. Він також додав, що амінокислоти, ДНК і фосфати настільки сильно «прилипають» до частинок глини, що хімічна взаємодія між ними стає неможливою.

В обговоренні актуальності теорії Дарвіна беруть активну участь отці Церкви. Відомо, що управляючий справами Московської Патріархії митрополит Калузький і Боровський Климент незадоволений переважанням дарвінізму в програмах російських шкіл. З іншого боку, за теорію еволюції виступив директор обсерваторії Ватикану: «Теорія еволюція не відкидає «необхідність Бога», навпаки, вона допомагає віруючим зрозуміти ставлення Творця до Всесвіту як ставлення дбайливого батька до своєї дитини», - переконаний 72-річний священик Джордж Койн. Він вважає, що «теорія еволюції не тільки сумісна з католицизмом, але й «відкриває нам Бога, Який створив Всесвіт, що має свою власну динаміку, і таким чином сам бере участь у божественному творінні».

Міністерство освіти Російської Федерації своєї думки поки не висловило.

Наталія Єлісеєва

Страна.Ru