СУМИ. Православні віруючі вшанували покровительку міста – чудотворну ікону Божої Матері «Прозренна» | Православіє в Україні :: Інтернет-видання УПЦ

           
УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церковні хроніки  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 158 відвідувачів

Теги
Священний Синод УПЦ розкол в Україні шляхи єднання Археологія та реставрація Доброчинність Києво-Печерська Лавра українська християнська культура церковна журналістика Мазепа милосердя 1020-річчя Хрещення Русі УПЦ КП секти Ющенко УГКЦ Церква і влада монастирі та храми України Патріарх Алексій II Вселенський Патріархат Католицька Церква Митрополит Володимир (Сабодан) комуністи та Церква Президент Віктор Ющенко Приїзд Патріарха Кирила в Україну Церква і медицина краєзнавство іконопис Церква і політика вибори педагогіка забобони церква та політика діаспора автокефалія постать у Церкві церква і суспільство Предстоятелі Помісних Церков конфлікти молодь Голодомор






Рейтинг@Mail.ru






СУМИ. Православні віруючі вшанували покровительку міста – чудотворну ікону Божої Матері «Прозренна»

  18 квітня 2007



На Світлій седмиці, 11 квітня, у Сумах відбулися традиційні торжества на честь Корсунської ікони Божої Матері, що знаходиться в Спасо-Преображенському кафедральному соборі. На святкування прибули священики з усієї єпархії (всього близько 70 душ) і тисячі парафіян. Після великодньої Літургії, яку очолив архієпископ Сумський та Охтирський Марк, відбувся хресний хід вулицями міста. Незважаючи на несприятливу погоду (з ранку йшов дощ) парафіяни пройшли хресним ходом, співаючи великодні гімни і пісні на честь Пресвятої Богородиці. Свою великодню радість вони несли всім жителям міста, вітаючи вічними словами «Христос воскрес!»

Корсунська (Шпилівська) ікона Божої Матері, іменована «Прозренна», покровителька міста Суми, - головна святиня Спасо-Преображенського собору. Ця ікона, написана на листовому білому залізі, є списком з ікони Богоматері, привезеної князем Володимиром з Корсуні до Києва після його хрещення.

У ХVІІІ столітті ікона належала одній селянській родині в селі Романівка Сумського повіту. За переказом, в родині власника образу була сліпа від народження маленька донечка. Одного разу, коли всі члени родини займалися прибиранням у будинку, дівчинці доручили протерти ікони. Помітивши різницю між іконою, писаною на тонкому залізному листі й писаними на дошках, дівчинка засумнівалася в тому, що це - ікона. Спитавши в матері, чи це є ікона, вона отримала позитивну відповідь. Тоді сліпа з гіркотою сказала: «Може, ви смієтеся наді мною.  Якби я сама своїми очима побачила, тоді б не сумнівалася». Як тільки вона це вимовила, її очі відкрилися, і вона в радості вигукнула: «Ой, вірно ви говорите, сама тепер бачу!» Незабаром, зцілена дівчинка побачила уві сні Божу Матір такою ж, якою Вона зображена на іконі й почула її голос: «Віднесіть ікону Мою в церкву, що в селі Шпилівка». Про сон дівчинка розповіла батькам, і ті віднесли ікону в храм, проте про чудесне зцілення своєї донечки не розповіли священику.

Образ двічі незрозумілим чином залишав церкву, і його знаходили неподалік у саду, під ясенем. Хазяїн саду - поміщик Кондрат'єв, священик і староста церкви вирішили піти до колишнього власника ікони, і той розповів про дивне прозріння своєї дочки. Слух про це швидко поширився околицями. На тому місці, де під ясенем двічі знаходили образ, було вибудовано церкву, в якій і розмістили ікону.

До 1859 року Корсунська ікона постійно перебувала в Шпилівському Покровському храмі, що був побудований 1849 року зусиллями парафіян і поміщиці Варвари Римської-Корсакової. Після революції Корсунська (Шпилівська) ікона Божої Матері була вилучена з храму й розміщена в художньому краєзнавчому музеї. Під час пожежі 30-х років у музеї ікона дивом не постраждала. Цей випадок вразив співробітників музею, і вони вирішили повернути святий образ у Божий дім. Оскільки Покровська Шпилівська церква була на той час вже зруйнована, ікону перенесли в Спасо-Преображенський собор Сум, де образ перебуває й понині. Перервану традицію хресних ходів із чудотворним образом було відновлено 1995 року.

Прес-служба Сумської єпархії