КИЇВ. Сучасний стан викладання християнських духовно-моральних курсів у середній школі: теоретичні підходи, методологічне забезпечення, розробки та напрацювання | Православіє в Україні :: Інтернет-видання УПЦ

           
УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 220 відвідувачів

Теги
іконопис краєзнавство вибори комуністи та Церква Церква і медицина Приїзд Патріарха Кирила в Україну УГКЦ секти УПЦ КП автокефалія українська християнська культура Доброчинність Президент Віктор Ющенко Мазепа церква та політика милосердя Церква і влада Священний Синод УПЦ Археологія та реставрація діаспора Вселенський Патріархат постать у Церкві молодь Церква і політика Голодомор розкол в Україні Києво-Печерська Лавра конфлікти забобони Митрополит Володимир (Сабодан) Предстоятелі Помісних Церков шляхи єднання 1020-річчя Хрещення Русі церква і суспільство педагогіка монастирі та храми України церковна журналістика Ющенко Патріарх Алексій II Католицька Церква






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. Сучасний стан викладання християнських духовно-моральних курсів у середній школі: теоретичні підходи, методологічне забезпечення, розробки та напрацювання

  26 березня 2008



У Криму робота над створення спеціальної навчальної програми з курсу історії православної культури почалася ще 1991 року. У 1994 році спільно з Міністерством освіти та науки було проведено першу загально кримську конференцію.

«Для того, щоб розробити навчальні плани, ми вирішили співпрацювати з юною елітою та педагогами, ми створили програму і зараз успішно її впроваджуємо», - розповідає Титова Таїсія Іванівна, кандидат філософських наук Кримського юридичного інституту, м. Сімферополь.

На сьогодні історію православної культури викладають в 362 кримських школах. Створено спеціальну «Таврійську гімназію», де з 1 по 11 клас  діти вивчають основи Православ'я та християнську етику.

Традиційним вже став міжєпархіальний конкурс знавців історії  православної культури «Що? Де? Коли?».  Школярі також працюють над науково-дослідницькими роботами Малої академії наук на православну тематику, рецензуються вчителями та священнослужителями. Потім учні проходять закрите тестування з історії та основ Православ'я.  Переможці отримують безкоштовну поїзду до Греції.

У Білоцерківській єпархії відкрився обласний освітній заклад з викладання «Біблійної історії та християнської етики».

«Ми змогли затвердити статус закладу і  маємо право поширювати свою діяльність на загальноосвітні школи. У нас великі плани на майбутнє», - говорить протоієрей Ігор Ковровський, начальник управління духовної освіти Білоцерківської єпархії, викладач німецької мови та християнської етики, м. Кагарлик. Найближчим часом відбудеться проведення практикумів-семінарів з основ християнської етики.

У деяких школах Києва, за письмовою згодою батьків, запроваджено курс з християнської етики для учнів молодших класів. Наприкінці року було проведено анкетування учнів, батьків і педагогів. 97% опитаних батьків задоволенні результатами навчання  і згодні продовжувати курс.

«В основі програми для молодших класів - делікатні бесіди на етичні теми, які базуються на десяти заповідях. Цей курс змінює не тільки дітей, а й викладачів. В наш час це своєрідні ліки від екстремізму», - пояснює Елла Вікторівна Бєлкіна, - 60 тисяч першокласників вже працюють за нашими підручниками. У цьому році ми зможемо забезпечити навчальною літературою другий клас. Гроші на видання підручників виділила Київська державна адміністрація».

Головне завдання педагогів - навчити дитину замислюватись, підштовхнути до духовного вдосконалення.

Учасники конференції акцентують увагу на законодавчому затвердженні курсу, адже спочатку він був оформлений  як експериментальний. Потрібно шукати шляхи до легалізації, ініціювати прийняття змін до законів, адже для застосування навчальних програм не вистачає підтримки Міністерства освіти та науки.

Алла Попова, Київ