УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церковні хроніки  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 88 відвідувачів

Теги
Церква і політика шляхи єднання секти Патріарх Алексій II конфлікти іконопис Католицька Церква Приїзд Патріарха Кирила в Україну Голодомор автокефалія Церква і влада церковна журналістика УГКЦ педагогіка Ющенко монастирі та храми України Священний Синод УПЦ розкол в Україні постать у Церкві церква і суспільство краєзнавство вибори забобони Церква і медицина комуністи та Церква церква та політика УПЦ КП 1020-річчя Хрещення Русі Києво-Печерська Лавра діаспора Мазепа Президент Віктор Ющенко українська християнська культура Доброчинність молодь Предстоятелі Помісних Церков милосердя Археологія та реставрація Митрополит Володимир (Сабодан) Вселенський Патріархат






Рейтинг@Mail.ru






ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ. До проблем сучасної педагогічної освіти: Всеукраїнська конференція, присвячена духовному та професійному становленню викладача

  04 квітня 2008



У четвер, 03 квітня, на запрошення ректора та професорсько-викладацького складу Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, з благословення митрополита Хмельницького і Старокостянтинівського Антонія, секретар єпархії протоієрей Олександр Дацюк взяв участь у роботі Всеукраїнської науково-практичної конференції «Треті педагогічні читання пам'яті М. М. Дарманського: актуальні проблеми сучасної педагогічної освіти». Священнослужитель виступив із доповіддю: «Особа та авторитет першого ректора Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії М. Дарманського - запорука результативності виховання молоді».

У своїй доповіді протоієрей Олександр зазначив:

«Людина у системі освіти складна й багатогранна. Для опису та вивчення її потрібні такі методи та засоби, які зараз лише у стані дослідження. Одностороннє вивчення викладача, студента та умов, у яких перебігає процес їх становлення, без урахування культурного, соціального та духовного контекстів, а також потреб суспільства, як правило, народжує помилки, що призводять до відриву теоретичних знань від освітянської практики».

В основі статті - спроба провести дослідження особи викладача в сучасному вузі на прикладі першого ректора гуманітарно-педагогічної академії М. Дарманського, а також чинників, які позитивно впливають на моральне виховання студентської молоді.

У доповіді подана така характеристика викладача: «Простота й невибагливість Миколи Миколайовича були яскравим прикладом для викладачів і вихованців школи, весь уклад вузу мав сімейний характер. Це вигідно вирізняло й вирізняє зараз Академію від інших навчальних закладів.

Микола Миколайович сам часто бесідував із вихованцями й особисто перевіряв їхні знання, любив поезію, музику, спів, допомагав обдарованим студентам повністю проявити свої творчі здібності.

М. Дарманському була притаманна особлива обдарованість, покликання до вчительської справи, піднесення та талановитість від Бога, яка викликала в учнів повну довіру, готовність наслідувати те, чому навчає вчитель, віру, надію та любов до нього. Ці здібності в хорошому розумінні слова можна назвати «харизмою», тобто Божою милістю, даром людині...

Педагог втілював у практику слова Яна Коменського: «Спершу любити, а потім учити». Він любив викладачів і студентів, любив свою роботу, любив життя, орієнтуючись у викладанні насамперед на внутрішній смисл, глибину подання предмету, що сьогодні, на жаль, замінено орієнтацією на обсяг матеріалу...

Микола Миколайович завжди дбав про свій внутрішній світ, а також розглядав науку не як суму певних знань, а як «поступове розширення способу сприйняття світу і себе в ньому», тобто власного світогляду. Будучи віруючою людиною, він преставився до Господа після прийняття Христових Таїнств - соборування, сповіді та Святого Причастя.

За словами відомого філософа О. Ф. Лосєва, «...він бачив у кожній билинці живу думку», знаходячи внутрішній смисл у кожній події, яка відбувалася.

Викладач умів переводити ситуації життєві або соціальні у педагогічні, виховні. При цьому обставини не змінювалися, змінювалося лише ставлення до них. У цьому проявлялося уміння педагога дивитися за межі конкретної ситуації, знаходячи у ній внутрішню, духовну суть, і передавати це студентам...

Любов до молоді була основною рисою Миколи Миколайовича як викладача. Саме завдяки цьому Академія перетворилася на добру родину...

М. Дарманський одухотворяв сферу своїх відношень з реальністю, керував Академією авторитетно, але не авторитарно».

На завершення виступу протоієрей Олександр Дацюк зазначив: «На зміну авторитарної педагогіки сьогодні приходить педагогіка співробітництва. Особу студента може виховати лише особа викладача. Хто такий учитель? Він не є лише «урокодавцем», але він - просвітитель, наставник, друг, а певною мірою ще й духівник. Такими є найкращі учителі, таким був Микола Дарманський, душу якого Господь нехай упокоїть в „оселях праведних"!».

Православний доповідач висловив щиру подяку організаторам конференції за запрошення і можливість висловити свою думку. Від імені митрополита Антонія він закликав Боже благословення на роботу вченого зібрання.

Іподиякон Віталій Козинчук, Хмельницький