КИЇВ. Архімандрит Кирил (Говорун): «Автокефалія – не засіб консолідації Церкви, а результат її консолідованості» | Православіє в Україні :: Інтернет-видання УПЦ

           
УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 74 відвідувачів

Теги
церква та політика Священний Синод УПЦ Києво-Печерська Лавра Археологія та реставрація церковна журналістика Вселенський Патріархат Церква і медицина Церква і політика УПЦ КП 1020-річчя Хрещення Русі Ющенко Католицька Церква Президент Віктор Ющенко краєзнавство автокефалія педагогіка милосердя Предстоятелі Помісних Церков розкол в Україні конфлікти постать у Церкві забобони іконопис шляхи єднання УГКЦ Патріарх Алексій II молодь Мазепа Доброчинність Церква і влада вибори Голодомор секти комуністи та Церква Приїзд Патріарха Кирила в Україну діаспора українська християнська культура церква і суспільство Митрополит Володимир (Сабодан) монастирі та храми України






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. Архімандрит Кирил (Говорун): «Автокефалія – не засіб консолідації Церкви, а результат її консолідованості»

  19 June 2008



Голова Відділу зовнішніх церковних зв'язків УПЦ архімандрит Кирил (Говорун), відповідаючи на питання веб-конференції на офіційному сайті Української Православної Церкви, розповів про своє бачення майбутнього канонічного статусу УПЦ.

Архімандрит Кирил відповів на питання, чи існує загроза перетворення канонічної частини Православної Церкви в Україні в етнічну Церкву для російськомовної частини населення та чи може бути канонічна автокефалія засобом подолання такої тенденції.

Він висловив думку, що за певних обставин Православна Церква в Україні може бути фрагментована на підставі приналежності до певних національних груп: «Може виникнути Церква для мешканців сходу та півдня, для мешканців заходу і навіть для деяких етнічних анклавів, таких як румунський". Завданням Церкви сьогодні є перешкода зазначеній загрозі.

«Українська Православна Церква - це, мабуть, єдина Церква в Україні, що є понад культурно-цивілізаційними поділами, що властиві нашій країні. Вона однаковою мірою є домом і для жителів сходу, і для жителів заходу. Політика нашого церковного керівництва полягає в тому, щоб жоден мешканець України не почував себе в цьому будинку чужим», - сказав отець Кирил.

Питання надання автокефального статусу Українській Церкві голова ВЗЦЗ вважає таким, навколо котрого існує «багато спекуляцій». «Автокефалія - не більше ніж інструмент організації церковного життя», - сказав архімандрит Кирил. - «В силу свого інструментального характеру автокефалія може нести як благо, так і зло - в залежності від того як їм користуватися».

Думки про те, що нібито автокефалія руйнівна для церковної єдності, отець Кирил назвав «зовсім безглуздими» та такими, що «суперечать православній еклезіології та усій церковній історії». «Якщо хтось вважає, що автокефалія - це шлях до розриву церковної єдності, той тим самим визнає, що Православна Церква давно вже не "єдина, свята, соборна і апостольська". По суті це еклезіологічна єресь», - заявив голова ВЗЦЗ.

З іншого боку, він розкритикував і позицію тих, хто вважає, що автокефалія - це єдиний засіб досягнення церковної єдності. «Я вважаю, що в такій точці зору є значний ступінь наївності й відсутності реалізму. Автокефалія? це не засіб консолідації Церкви, а вже результат її консолідованості».

Отець Кирил навів приклад балканських і східноєвропейських Церков, які одержували свій автокефальний статус як «результат згоди церковного народу та ієрархії». Разом з тим в Україні, на думку архімандрита Кирила, «автокефалія, замість того, щоб бути інструментом церковної єдності, може перетворитися в привід для подальших поділів, і цей факт необхідно дуже серйозно брати до уваги всім, хто розраховує використати автокефалію для досягнення єдності Церкви в Україні».