УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 89 відвідувачів

Теги
іконопис розкол в Україні Церква і політика Києво-Печерська Лавра Католицька Церква Церква і влада Доброчинність Священний Синод УПЦ Предстоятелі Помісних Церков педагогіка краєзнавство Голодомор Ющенко Приїзд Патріарха Кирила в Україну Церква і медицина Патріарх Алексій II вибори Мазепа УГКЦ українська християнська культура милосердя Президент Віктор Ющенко Археологія та реставрація церковна журналістика комуністи та Церква шляхи єднання Митрополит Володимир (Сабодан) секти УПЦ КП Вселенський Патріархат церква і суспільство молодь церква та політика монастирі та храми України конфлікти автокефалія постать у Церкві 1020-річчя Хрещення Русі забобони діаспора






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. У Свято-Введенському чоловічому монастирі прославлять преподобних Димитру та Олімпіаду

  07 листопада 2008



У Київському Свято-Введенському чоловічому монастирі готуються до видатної події - 8 листопада тут будуть прославляти святих - преподобних Димитру й Олімпіаду. Ченці говорять, що для їхньої обителі - це захід величезного масштабу.

Відомо, що матінка Димитра була засновницею монастиря, який спочатку був жіночою громадою. На користь громади Димитра (в миру вдова капітана Матрона Олександрівна Єгорова) пожертвувала свої будинки й капітал. Після її кончини в Санкт-Петербурзі останки преподобної перевезли в нижній храм Введенського монастиря. Ченці виявили, що тіло Димитри після смерті залишається нетлінним. Це, за словами благочинного архімандрита Еразма, - знак святості людини.

Від мощей преподобної Димитри відбувається багато чудес. Вона зціляє хвороби, наприклад, екзему, масло від «невгасимої» лампадки біля раки заспокоює занадто активних і шумних маленьких дітей. У храмі продають рукавички, освячені на мощах святої Димитри, їх кладуть у ліжко діткам, які бояться темряви. Відомий випадок, коли жінка, яка страждала від жахливого головного болю, замовила молебень святій Димитрі, після чого отримала зцілення. Молитовного предстательства святої можна просити тим, у кого проблеми в родині. Преподобну, яка сама була вдовою, вважають заступницею шлюбу.

Ще за життя матінка Димитра була покровителькою візників. У «Київських відомостях» того часу, коли свята була жива, навіть з'явилася стаття «Чому на вулиці Московській збираються візники?». «Вона виходила вранці до візників, благословляла їх, благословляла коня, і, посидівши трохи в екіпажі, поверталася до своїх справ, - розповідає архімандрит Еразм. - Візники, до яких матінка не підходила, того дня навіть не виїжджали на роботу. Її благословення означало для них вдалий день і гарний заробіток».

До ігумені Алексіївської громади в місті Арзамасі (кінець 18 століття) Олімпіади в снах часто приходили преподобні отці Печерські Антоній і Феодосій. Слабка й хвора схимонахиня вирушила до Києво-Печерської Лаври поклонитися святим мощам. Прийнявши Таїнство Причастя, вона мирно відійшла до Бога. Поховали матінку Олімпіаду на Дальніх печерах, поблизу церкви на честь Різдва Богородиці.

Свій внесок у прославляння святої Олімпіади зробив нинішній намісник Свято-Введенського монастиря архімандрит Даміан. Він помітив, що надгробна плита схимонахині взимку ніколи не покривається снігом. Це зацікавило отця намісника, він підняв архіви, і на підставі відомостей про преподобну Олімпіаду ініціював її канонізацію. Частина її молей зараз перебуває в основному храмі монастиря. Свята також відома своїми чудесами. Її молитовного предстательства просять люди зі слабким здоров'ям.

З нагоди канонізації в монастир, відомий своєю чудотворною іконою Божої Матері «Призри на смирення», приїжджають делегації з Костроми - батьківщини схимонахині Олімпіади, представник Арзамаської єпархії, також очікують намісників трьох монастирів. Планується святкова вечірня служба, а в понеділок - поїздка до Свято-Успенської Києво-Печерської Лаври й відвідування Київських Духовних Академії і Семінарії.

Чин канонізації, за словами архімандрита Еразма, полягає у визнанні святими тих людей, які в Бога вже перебувають у лику святих. Не акт канонізації робить святого святим, а його праведне життя. Інші священики додають, що прославляння святих необхідно нам, а не самим святим, щоб їхні особистості й життя стали для нас взірцем.

Юлія Кононенк, Портал "Litopys.net" 

Автор: Юлия Кононенко