УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 65 відвідувачів

Теги
Доброчинність УПЦ КП педагогіка молодь секти Приїзд Патріарха Кирила в Україну милосердя Католицька Церква Голодомор постать у Церкві церковна журналістика 1020-річчя Хрещення Русі розкол в Україні Президент Віктор Ющенко Вселенський Патріархат Археологія та реставрація Церква і політика Церква і медицина вибори Патріарх Алексій II церква та політика Священний Синод УПЦ іконопис конфлікти УГКЦ діаспора монастирі та храми України Митрополит Володимир (Сабодан) Предстоятелі Помісних Церков церква і суспільство краєзнавство забобони Церква і влада українська християнська культура Києво-Печерська Лавра комуністи та Церква шляхи єднання Ющенко Мазепа автокефалія






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. У Свято-Введенському чоловічому монастирі прославлять преподобних Димитру та Олімпіаду

  07 листопада 2008



У Київському Свято-Введенському чоловічому монастирі готуються до видатної події - 8 листопада тут будуть прославляти святих - преподобних Димитру й Олімпіаду. Ченці говорять, що для їхньої обителі - це захід величезного масштабу.

Відомо, що матінка Димитра була засновницею монастиря, який спочатку був жіночою громадою. На користь громади Димитра (в миру вдова капітана Матрона Олександрівна Єгорова) пожертвувала свої будинки й капітал. Після її кончини в Санкт-Петербурзі останки преподобної перевезли в нижній храм Введенського монастиря. Ченці виявили, що тіло Димитри після смерті залишається нетлінним. Це, за словами благочинного архімандрита Еразма, - знак святості людини.

Від мощей преподобної Димитри відбувається багато чудес. Вона зціляє хвороби, наприклад, екзему, масло від «невгасимої» лампадки біля раки заспокоює занадто активних і шумних маленьких дітей. У храмі продають рукавички, освячені на мощах святої Димитри, їх кладуть у ліжко діткам, які бояться темряви. Відомий випадок, коли жінка, яка страждала від жахливого головного болю, замовила молебень святій Димитрі, після чого отримала зцілення. Молитовного предстательства святої можна просити тим, у кого проблеми в родині. Преподобну, яка сама була вдовою, вважають заступницею шлюбу.

Ще за життя матінка Димитра була покровителькою візників. У «Київських відомостях» того часу, коли свята була жива, навіть з'явилася стаття «Чому на вулиці Московській збираються візники?». «Вона виходила вранці до візників, благословляла їх, благословляла коня, і, посидівши трохи в екіпажі, поверталася до своїх справ, - розповідає архімандрит Еразм. - Візники, до яких матінка не підходила, того дня навіть не виїжджали на роботу. Її благословення означало для них вдалий день і гарний заробіток».

До ігумені Алексіївської громади в місті Арзамасі (кінець 18 століття) Олімпіади в снах часто приходили преподобні отці Печерські Антоній і Феодосій. Слабка й хвора схимонахиня вирушила до Києво-Печерської Лаври поклонитися святим мощам. Прийнявши Таїнство Причастя, вона мирно відійшла до Бога. Поховали матінку Олімпіаду на Дальніх печерах, поблизу церкви на честь Різдва Богородиці.

Свій внесок у прославляння святої Олімпіади зробив нинішній намісник Свято-Введенського монастиря архімандрит Даміан. Він помітив, що надгробна плита схимонахині взимку ніколи не покривається снігом. Це зацікавило отця намісника, він підняв архіви, і на підставі відомостей про преподобну Олімпіаду ініціював її канонізацію. Частина її молей зараз перебуває в основному храмі монастиря. Свята також відома своїми чудесами. Її молитовного предстательства просять люди зі слабким здоров'ям.

З нагоди канонізації в монастир, відомий своєю чудотворною іконою Божої Матері «Призри на смирення», приїжджають делегації з Костроми - батьківщини схимонахині Олімпіади, представник Арзамаської єпархії, також очікують намісників трьох монастирів. Планується святкова вечірня служба, а в понеділок - поїздка до Свято-Успенської Києво-Печерської Лаври й відвідування Київських Духовних Академії і Семінарії.

Чин канонізації, за словами архімандрита Еразма, полягає у визнанні святими тих людей, які в Бога вже перебувають у лику святих. Не акт канонізації робить святого святим, а його праведне життя. Інші священики додають, що прославляння святих необхідно нам, а не самим святим, щоб їхні особистості й життя стали для нас взірцем.

Юлія Кононенк, Портал "Litopys.net" 

Автор: Юлия Кононенко