СІМФЕРОПОЛЬ. У картинній галереї Керчі виявлено дивовижну діораму із зображенням церкви | Православіє в Україні :: Інтернет-видання УПЦ

           
УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церква і культура  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 9 відвідувачів

Теги
Голодомор іконопис Президент Віктор Ющенко діаспора Митрополит Володимир (Сабодан) краєзнавство молодь забобони Католицька Церква вибори Вселенський Патріархат педагогіка постать у Церкві УПЦ КП Церква і медицина монастирі та храми України Доброчинність Патріарх Алексій II українська християнська культура церква та політика Археологія та реставрація конфлікти шляхи єднання Предстоятелі Помісних Церков УГКЦ секти Церква і політика розкол в Україні Церква і влада автокефалія церковна журналістика Мазепа комуністи та Церква церква і суспільство 1020-річчя Хрещення Русі Приїзд Патріарха Кирила в Україну Ющенко Священний Синод УПЦ Києво-Печерська Лавра милосердя






Рейтинг@Mail.ru






СІМФЕРОПОЛЬ. У картинній галереї Керчі виявлено дивовижну діораму із зображенням церкви

  28 жовтня 2008



Сотні разів відвідуючи галерею Керченського історико-культурного заповідника, гості не звертали увагу на непримітний чорний ящик. Але подія, яка сталася нещодавно, дуже здивувала присутніх: директор картинної галереї Лідія Лазенкова представляла нові експозиції, які готували до відкриття. І, коли розповідь була вже закінчена, група перейшла в сусідній зал. Лідія Михайлівна з метою трохи освітити зал, ввімкнула світло в діорамі і помітила, що увагу відвідувачів привернула картина, яка з'явилася: церква на честь Іоанна Предтечі в її сучасному стані вмить «постарішала» на ціле століття!

Виявилося, що хитра діорама змайстрована таким чином, що за допомогою перемикання світла глядач бачить по черзі то один, то інший макет церкви. За словами директора галереї, макети були виконані групою ленінградських художників. «Мені так і не вдалося з'ясувати імен авторів, - шкодувала Лідія Лазенкова, - але без сумніву, це були дуже талановиті люди». Художники з гумором виконали макет церкви середини 19 століття; крім точної копії, масштаб якої - 1 до 50 самого будинку, вони відновили прилягаючі будівлі, бездоріжжя, а фігурки людей і тварин розмістили так, щоб їхні пози говорили без слів. На передньому плані, наприклад, прогулюється офіцер зі знатною дамою, поспішає у справах людина з валізою, тягне важку в'язку хмизу селянин. На задньому плані зовсім зле чоловікові в сюртуку, а його неприв'язаний осел засмучено тупцює поруч.

Сучасна копія собору виконана з фотографічною точністю; люди та машини поруч із нею також сучасні. Ми бачимо центральне ядро, боковий вівтар (добудовану частину) і дзвіницю. Згідно задуму архітектора Дигби (він проектував Митридатську драбину), будівля вимагала симетрії, і з південної сторони мав бути добудований ще один боковий вівтар. Але на один боковий вівтар гроші зібрали, а на другий збирали аж до початку 20 століття, а там - війни й революції, і частина початкових планів залишилося на папері.

«Історія створення цієї діорами не є цілком прозорою і зрозумілою, - розповіла Лідія Михайлівна. - Ймовірно, сама ідея влаштувати такий ілюзіон виникла в часи, коли потрібно було переконувати партійних діячів у необхідності збереження пам'ятників. І коли розглядали питання про реставрацію церкви на честь Іоанна Предтечі, для більшої переконливості великих чиновників вирішили продемонструвати, що було і як буде. І це мало успіх, тому що реставраційні роботи було розпочато та благополучно закінчено до початку 90-х років».

 

KERCH