УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 241 відвідувачів

Теги
постать у Церкві українська християнська культура Церква і влада монастирі та храми України діаспора вибори педагогіка Вселенський Патріархат молодь конфлікти Києво-Печерська Лавра Предстоятелі Помісних Церков Церква і медицина церковна журналістика УГКЦ Приїзд Патріарха Кирила в Україну Патріарх Алексій II краєзнавство 1020-річчя Хрещення Русі Ющенко секти УПЦ КП милосердя шляхи єднання розкол в Україні Митрополит Володимир (Сабодан) церква та політика іконопис Доброчинність Археологія та реставрація церква і суспільство Президент Віктор Ющенко комуністи та Церква Церква і політика Голодомор Католицька Церква забобони Мазепа Священний Синод УПЦ автокефалія






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ-МОСКВА. Відзначивши кількісний і якісний розвиток православних медіа РПЦ, митрополит Калузький і Боровський Климент зауважив, що в деякий аспектах українські церковні ЗМІ випередили російські

  26 листопада 2008



У середу, 25 листопада, на відкритті ІІІ Міжнародного православного фестивалю ЗМІ «Віра та слово», що проходить у Підмосков'ї, низку доповідей було присвячено розвитку православних ЗМІ. Цих тем торкнулися зокрема митрополит Калузький і Боровський Климент та прес-секретар Предстоятеля УПЦ протоієрей Георгій Коваленко.

Розповідаючи про розвиток сучасних церковних медіа Руської Православної Церкви, владика Климент відзначив започаткування силами Видавничої ради РПЦ курсів підвищення кваліфікації для працівників єпархіальних прес-служб. Перший такий захід відбувся в Москві у березні цього року, й отримав схвальний відгук від учасників: вони були одностайні щодо корисності подібних зустрічей.

Дбаючи про розвиток та вдосконалення роботи церковних прес-служб на місцях, необхідно залучати досвід світських журналістів, - упевнений митрополит Климент. Творчо переосмислений, «покладений на ноти Євангелія», він може стати в пригоді православним медійникам. Підтвердженням цьому є плідна діяльність низки прес-центрів - у Нижньогородській, Ставропольській, Катеринбурзьких єпархіях. В Україні такими є церковні прес-служби в Донецьку, Дніпропетровську, Чернігові, Кіровограді тощо.

Чимало єпархій мають свої Інтернет-сайти, проте більше таких, що не мають. (Теза актуальна й для України - з 40 єпархій у мережі представлені 20). Як сказав митрополит Климент, важко уявити, що на місцях нічого не відбувається - скоріше за все, просто не вистачає вміння розповісти. Саме тому РПЦ й надалі планує приділяти значну увагу роботі з єпархіальними прес-службами.

Щодо Інтернету, то необхідно зважати: за умови досягнення оперативності в подачі інформації, чи не стане це на заваді смисловому наповненню матеріалів. Іншими словами, чи допомагатимуть читацькій аудиторії розміщені «по гарячих слідах» новини та публікації віднаходити й зберігати віру. З'ясовувати такі спірні моменти слід із чітким розумінням, що використовувати всесвітню мережу необхідно якомога повнішим чином.

Слід також дбати про розвиток офіційних ЗМІ. За словами митрополита Климента, саме ці видання пишуть літопис життя Церкви, а тому мають бути доступними всім - як парафіянам, так і світській аудиторії. До того ж, необхідно шукати альтернативні форми подачі офіціозу - не одноманітні, шаблонні, формальні, а живі та дієві. Як приклад владика Климент навів висвітлення рішень Архієрейського Собору РПЦ. Надзвичайно важливо, щоб аудиторія почула, зрозуміла та сприйняла постанови вищого церковного органу, щоб ці постанови втілилися в життя - а це можливо лише завдяки професійній та доступній формі подачі офіційної інформації. В Україні подібним вдалим вирішенням подачі офіціозу є, безперечно, ресурс «Українська Православна Церква» (orthodox.org.ua).

У православному інформаційному просторі набрав сили фестивальний рух. Провідна його заслуга полягає у виявленні кращих із кращих серед творців інформаційних проектів. Та водночас цей рух потребує координації та співпраці. Трапляються випадки, коли приблизно в один і той самий час відбувається два або навіть три подібні заходи, й без належної узгодженості такі заходи ризикують перетворитися на вузькокорпоративні та конкуруючі. У свою чергу, це применшить їх значення для розвитку церковних мас-медіа.

Важливим напрямком є й подальший розвиток орієнтованого на православ'я телебачення, оптимальним шляхом для цього є активна співпраця зі світськими телеканалами. Позитивним прикладом останньої можна назвати спільний проект ТК «Росія» з ЦНЦ «Православна енциклопедія», діяльність ТК «Спас», «Радость моя» в Росії та «Глас» в Україні.

Стосовно діяльності Церкви в телевізійному просторі, митрополит Климент відзначив позитивний приклад УПЦ: уже деякий час у Києві на центральних республіканських телеканалах відбуваються прямі трансляції богослужінь у дні православних свят. «Ви нас багато в чому випередили, та ми не збираємося далеко вас відпускати», - сказав владика, звертаючись до прес-секретаря Блаженнішого Митрополита Володимира протоієрея Георгія Коваленка, який на фестивалі представляв УПЦ. Наразі Московська Патріархія готується до організації прямих ефірів із святкових богослужінь у храмі Христа Спасителя.

У той самий час приклад організації діяльності церковних ЗМІ в Українській Православній Церкві, на думку митрополита Климента, стане в пригоді православним медіа російських єпархій. Важливою запорукою взаємного розвитку в цьому разі має стати тісна співпраця, налагодженню якої й повинен зокрема сприяти фестиваль «Віра та слово».

Юлія Комінко
Фото з сайту http://patriarhia.ru/