УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церква і молодь  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 110 відвідувачів

Теги
Києво-Печерська Лавра Церква і влада Священний Синод УПЦ педагогіка Ющенко діаспора шляхи єднання комуністи та Церква Католицька Церква Митрополит Володимир (Сабодан) вибори краєзнавство молодь Церква і медицина церква та політика забобони УПЦ КП українська християнська культура Приїзд Патріарха Кирила в Україну постать у Церкві Патріарх Алексій II церковна журналістика 1020-річчя Хрещення Русі церква і суспільство Предстоятелі Помісних Церков конфлікти милосердя іконопис Президент Віктор Ющенко Мазепа Доброчинність секти Голодомор Церква і політика Археологія та реставрація УГКЦ розкол в Україні автокефалія Вселенський Патріархат монастирі та храми України






Рейтинг@Mail.ru






КІРОВОГРАД. Розпочав роботу п’ятиденний семінар керівника Міжнародного центру гуманної педагогіки доктора психологічних наук, професора Шалви Олександровича Амонашвілі

  03 березня 2009



«Гуманно-особистісний підхід до дітей в освітньому процесі». Такою є тема п'ятиденного семінару іноземного члена Української академії педагогічних наук, академіка Російської академії освіти, керівника Міжнародного центру гуманної педагогіки, доктора психологічних наук, професора Шалви Олександровича Амонашвілі, на який приїхали до Кіровограду не тільки вчителя й вихователі з усіх районів області, але й велика кількість педагогів із інших регіонів України, а також психологи, методисти шкіл і дошкільних установ, керівники навчальних організацій, викладачі та студенти педагогічних ВУЗів, батьки, представники громадських організацій.

Разом із дружиною Валерією Ніорадзе, автором програми «Писемно-мовленнєва діяльність у 1-4 класах», він провів майстер-класи для педагогів, своєрідні лекції з питань гуманно-особистісного підходу в педагогіці. «Своєрідні» - слово, можливо, не найбільш підходяще. Але чи є таке, яке зможе відбити в собі захват, нескінченну мудрість і стан по-справжньому окрилених учителів? «Візьміть чашу терпіння. Налийте туди повне серце любові. Киньте дві пригорщі щедрості. Плесніть туди ж гумору. Посипте добротою, додайте якнайбільше віри й усе це добре перемішайте. Потім намастіть на шматок відпущеного вам життя й пропонуйте всім, кого зустрінете на шляху», - говорить Шалва Олександрович. В ефективності цього рецепту - рецепту щастя - він не сумнівається. У ньому - зерна гуманної педагогіки. Але ж саме вона, як вважає Шалва Амонашвілі, «у змозі залучити дітей до процесу творення самих себе».

Сьогодні стає все більше очевидним, що біди нашої освіти й складності її відновлення пов'язані не стільки з матеріальними аспектами, скільки із бездуховністю та авторитаризмом, які насаджувалися у школі десятиліттями. Педагогічне мислення, стверджує Ш.Амонашвілі, є скутим матеріалістичною тривимірністю, звідси й авторитарна педагогічна практика, що губить освітній світ. Звільнити свідомість від цих кайданів, розширити її прийняттям четвертого, найбільш піднесеного виміру, що називається духовністю, і є завданням гуманної педагогіки.

У своїй доповіді Ш. Амонашвілі зазначив, що школа повинна бути не тільки храмом знань, але й майстернею людяності, вогнищем культури, сіячем доброго й прекрасного. Саме в цьому полягає мета творчої діяльності вчителів.

Учителеві треба вірити й у свою іскру Божу, тому що шлях подолає той, хто йде. Хто вірить - стає вчителем від Бога. І ще потрібно вірити в силу гуманної педагогіки, тому що авторитарна педагогіка привела до багатьох нещасть. Просування в суспільстві могли б бути у сто разів більш високими, якби освіта ґрунтувалася на засадах духовного гуманізму. Віра в силу гуманної педагогіки вимагає величезного терпіння, але й дає нам силу для творення.

«Російське слово «школа» походить від латинського "скелі" - "сходи"», - говорить Шалва Олександрович. Про це розповідав академікам РАО Патріарх Московський і Всієї Русі Алексій II. Йдеться, говорив він, про сходи духовного зростання людини. Ці сходи, сказав він, класично описані преподобним Іоанном Лествичником у його знаменитій книзі «Лествиця». У ній розкрито 30 щаблів сходження, і останній, найвищий, названо «Любов'ю».

Людина, насамперед, є духовним створінням, але кожен із нас повинен визнати себе таким. Тільки в цьому випадку стає можливим розширення свідомості. Якщо ми дивимося на світ духовним зором, то більше й глибше осягаємо його матеріальну суть і прагнемо до її одухотворення. Якщо ж дивимося на світ тільки через призму матеріалістичного погляду, то починаємо шукати в ньому більше особисту вигоду, ніж загальне добро.

Шалва Амонашвілі став прямим продовжувачем справи основоположників гуманно-особистісної педагогіки, принципи якого сформувалися трудами видатних учителів П.Ф. Каптерева, С.Т. Шацького, П.П. Блонського, К.М. Вентцеля, А.С. Макаренка, В.О. Сухомлинського. Головний із цих принципів - виховувати, просвіщати дитину на духовно-моральних засадах.

Протягом багатьох років Шалва Олександрович усі свої сили й таланти спрямовує на гуманізацію освітнього процесу й залучає до вирішення цього завдання усе більше однодумців.

Розроблений Ш.О. Амонашвілі новий науковий напрямок «Гуманно-особистісний підхід до дітей в освітньому процесі» дозволяє зробити навчальний процес по-справжньому гуманним, сприяє розкриттю творчого потенціалу вчителі й учня», - зазначає учасниця семінару, викладач «Християнської етики» з Кіровограда Світлана Іващенко. В Україні й у країнах ближнього та далекого зарубіжжя методологія, запропонована Ш.О.Амонашвілі, здобуває все більше популярності та поширення. Спираючись на принципи й методи гуманної педагогіки, працюють навчальні колективи в різних містах, створюються лабораторії й центри гуманної педагогіки.

Ангеліна Несен, Кіровоград