УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 84 відвідувачів

Теги
Католицька Церква вибори Церква і медицина Вселенський Патріархат діаспора монастирі та храми України конфлікти Священний Синод УПЦ Патріарх Алексій II автокефалія українська християнська культура УГКЦ УПЦ КП Мазепа молодь Києво-Печерська Лавра Археологія та реставрація комуністи та Церква Предстоятелі Помісних Церков педагогіка краєзнавство розкол в Україні Церква і влада Голодомор церква і суспільство постать у Церкві шляхи єднання 1020-річчя Хрещення Русі іконопис церковна журналістика Президент Віктор Ющенко Доброчинність Ющенко Митрополит Володимир (Сабодан) Церква і політика Приїзд Патріарха Кирила в Україну забобони милосердя церква та політика секти






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. До столиці прибув професор Паризького Свято-Сергієвського православного богословського інституту

  18 вересня 2009



Після літньої перерви поновилися засідання Київського Релігійно-філософського товариства. У середу, 16 вересня, члени товариства та їхні гості зібралися у Синодальній залі Києво-Печерської Лаври (45 корпус) щоб послухати доповідь професора Свято-Сергіївського інституту в Парижі архімандрита Іова (Гечі) на тему «Поняття інкультурації в християнстві».

Отець Іов є почесним членом Київського Релігійно-філософського товариства. Його нинішні відвідини Києва відбулися на запрошення Національного університету «Києво-Могилянська академія» і пов'язані з викладанням лекцій студентам-правникам.  

З самого початку доповідач звернув увагу слухачів на правильне визначення терміну «інкультурація». За словами отця Іова, він означає переведення певних понять на мову іншої культури.

Прикладом такої інкультурації став переклад Святого Письма на грецьку мову, так звана «Септуагінта». Він був здійснений у III столітті до Різдва Христового і дозволив вивести єврейську Священну Книгу з семітського контексту і ввести її в еллінську культуру.

Потім архімандрит Іов привів кілька прикладів християнської інкультурації, причому як ефективних так і невдалих.

Висловити християнську доктрину у термінах філософії неоплатоніків намагалися Оріген (IV ст.) та автор, який підписувався «Діонісієм Ареопагітом» (V ст.) . І якщо другому вдалося адекватно християнізувати елліністичні поняття, то перший припустився деяких помилок. Проте, згодом інкультурація Орігена була «відфільтрована» отцями каппадокійцями.

Видатним прикладом місіонерської інкультурації була просвітницька діяльність святих рівноапостольних Кирила та Мефодія на слов'янських землях та православна місія на Алясці у XVIII - XIX століттях.

Після невеличкої доповіді архімандрита Іова розгорнулася бурхлива, проте змістовна дискусія. Учасники засідання обговорили історичні приклади деінкультурації, проблеми перекладу Священного Письма та богослужбових текстів.

Особливий інтерес викликало питання про те яка сучасна філософська течія здатна слугувати ретранслятором християнської доктрини для сучасного суспільства. Присутні одностайно погодилися з тезою кандидата економічних наук, секретаря товариства Іллі Назарова,  про те, що сучасний постмодернізм абсолютно не здатний на таку роль. Була висловлена думка про те, що наша національної православної культури є досі належно не оцінена й не вивчена.

А доповідач, отець Іов, на сам кінець підсумував засідання чи не найголовнішою своєю тезою: «у місії головне - не передати доктрину, а передати живий досвід».

Слід зазначити, що засідання Київського Релігійно-філософського товариства поступово стають більш змістовними та дискусійними. Члени товариства активно обговорюють сучасні проблеми та шукають відповіді на актуальні питання. Усіх бажаючих запрошують долучитися до їхніх зустрічей та спілкування.

 

Карпенко Олег