УКР РУС  


 Головна > Українські новини > Церква і суспільство  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 82 відвідувачів

Теги
конфлікти педагогіка Доброчинність Приїзд Патріарха Кирила в Україну забобони діаспора Патріарх Алексій II Ющенко молодь УПЦ КП комуністи та Церква 1020-річчя Хрещення Русі Президент Віктор Ющенко церковна журналістика постать у Церкві Церква і медицина Священний Синод УПЦ розкол в Україні вибори милосердя Мазепа Вселенський Патріархат Голодомор Археологія та реставрація автокефалія іконопис Митрополит Володимир (Сабодан) Католицька Церква церква і суспільство монастирі та храми України шляхи єднання секти краєзнавство Києво-Печерська Лавра УГКЦ українська християнська культура Церква і влада Церква і політика Предстоятелі Помісних Церков церква та політика






Рейтинг@Mail.ru






ЛОНДОН. Віра в Бога є вродженою властивістю людини

  03 December 2008



Доктор Джастін Барретт, старший науковий співробітник Оксфордського університетського центру антропології та мислення, стверджує, що діти мають схильність до віри у вищу сутність, оскільки вони виходять із того, що абсолютно все є створеним із якоюсь метою. Він встановив, що ця віра не залежить від того, що дітям навіюють удома або в школі: «Навіть ті, хто виріс би на безлюдному острові, прийшли б до віри в Бога».

«Сутність багатьох наукових відкриттів останніх 10 років полягає в тому, що в природний розвиток дитячої свідомості «вбудовано» набагато більше, ніж вважалося раніше. Серед «вбудованого» - і та передумова, що навколишній світ створений свідомо та з якоюсь метою, і що за цією свідомістю стоїть якась розумна Сутність», - пояснив доктор Барретт, виступаючи на Бі-Бі-Сі. - «Якби діти, покинуті на безлюдному острові, вижили, я думаю, вони б вірили у Бога».
Доктор Барретт прочитає в Кембриджському університеті лекцію з описом психологічних експериментів із дітьми. Ці досліди демонструють, що діти інстинктивно вірять у те, що практично все є створеним осмислено та з певною метою. Так, на питання, чому (в англійській мові «чому» та «навіщо» - одне слово) з'явилися птахи, 6-7-річні діти відповідають: «Щоб красиво співати» й «Тому що з ними світ є кращим».

Під час іншого експерименту однорічні діти дуже здивовано реагували на мультик, в якому рухома куля «творила» з безформної купи кубиків різні конструкції.

Як стверджує доктор Барретт, різницю між штучними та природними об'єктами діти засвоюють приблизно до чотирьох років. Проте їм набагато легше повірити, що світ є створеним, аніж у його довільний розвиток. Він згадав також, що в антропології описані випадки, коли діти вірили в Бога і при цьому навіть не були знайомі з жодним релігійним вченням. «Нормально й природно розвиваючись, дитячий розум приходить до схильності вірувати в Творіння. Ідея еволюції, напроти, не є вродженою, її треба засвоювати спеціально», - говорить учений.

Седмиця