УКР РУС  


 Головна > Цей день в історії > Цей день в історії  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 47 відвідувачів

Теги
комуністи та Церква УГКЦ Президент Віктор Ющенко молодь церковна журналістика Священний Синод УПЦ Церква і влада конфлікти Церква і медицина шляхи єднання секти забобони Патріарх Алексій II Археологія та реставрація розкол в Україні Предстоятелі Помісних Церков вибори постать у Церкві церква і суспільство діаспора Києво-Печерська Лавра автокефалія Церква і політика Вселенський Патріархат Голодомор Приїзд Патріарха Кирила в Україну милосердя педагогіка УПЦ КП церква та політика 1020-річчя Хрещення Русі українська християнська культура Католицька Церква монастирі та храми України краєзнавство Митрополит Володимир (Сабодан) Доброчинність іконопис Мазепа Ющенко






Рейтинг@Mail.ru






26 серпня віддання свята Преображення Господнього



Не віддаляйся від Церкви, тому що немає нічого сильнішого за Церкву. Твоя надія - Церква, твій притулок - Церква. Вона вища від неба, ширша землі. Вона ніколи не старіє, але завжди цвіте.
Святитель Іоанн Златоуст

В сьогоднішній день Православна Церква звершує віддання Преображення Господнього, яке святкувалося 19 серпня: в храмах востаннє читаються молитви, а також співаються церковні піснеспіви, присвячені цій події. Таким чином, день віддання завершує собою цілий відрізок церковного богослужіння, що носить назву післясвято.

Свято Преображення відноситься до числа Двунадесятих свят, тобто дванадцяти найбільших християнських подій. Кожне з цих свят має певні періоди підготовки та завершення. Такі періоди називаються відповідно передсвято та післясвято. Передсвято - це ті дні, коли свято ще не наступило, але коли ми вже чекаємо його, коли в службі з'являються співи, йому присвячені. У свою чергу, післясвято - це декілька днів з першого дня свята до його віддання, коли ми продовжуємо його святкувати. Ці періоди мають специфічні правила побудови богослужіння, камертоном якого є тема святкової події.

Свято Преображення має 7 днів післясвята. Число днів післясвята буває неоднаковим - від 1 до 8, залежно від більшої або меншої близькості одних свят до інших або до днів посту. Останній день періоду післясвята - віддання - відрізняється від решти більшою урочистістю богослужіння, маючи в службі велику частину співів і молитов власне свята.

У цій структурі є стародавнє сприйняття часу як живої, пульсуючої сутності, в якій кожна подія поступово готується, поступово убуває і перш ніж зникнути, ще раз яскраво спалахує. І чим важливіша подія, чим більше свято - тим більш розгорненою буває ця структура. У музичному плані ця структура свята проявляється особливо рельєфно.

В період передсвята на службах, присвячених рядовим святим, починають з'являтися співи прийдешнього великого свята, все збільшуючись в кількості і досягаючи кульмінації в сам день свята, коли співаються лише святкові співи. В дні післясвята зміст служб знову повертається до святих і подій Мінеї, але також має і святкові співи, кількість яких все зменшується, а в день віддання свята вони знову переважають.

Усе вище зазначене наводить на висновок, що богослужбове життя Православної Церкви - це досконалий інститут, відшліфований впродовж тисячоліть, який дає змогу кожній людині зануритись в духовну атмосферу та максимально налаштуватися на спілкування з Господом.