УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Київська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 56 відвідувачів

Теги
Ющенко конфлікти Вселенський Патріархат українська християнська культура УГКЦ Києво-Печерська Лавра Приїзд Патріарха Кирила в Україну секти монастирі та храми України Мазепа Археологія та реставрація УПЦ КП автокефалія педагогіка діаспора іконопис Католицька Церква Церква і медицина Доброчинність милосердя Священний Синод УПЦ церковна журналістика 1020-річчя Хрещення Русі Церква і влада Президент Віктор Ющенко Патріарх Алексій II вибори забобони краєзнавство Предстоятелі Помісних Церков постать у Церкві розкол в Україні шляхи єднання церква та політика комуністи та Церква молодь Церква і політика Голодомор Митрополит Володимир (Сабодан) церква і суспільство






Рейтинг@Mail.ru






КИЇВ. У наукових колах погоджуються, що тільки Церква може дати людям правильне розуміння Святого Письма

Активними учасниками дискусії, яку викликала доповідь кандидата фізико-математичних наук Олександра Воїна «Мораль і Біблія», стали студенти Чернівецького православного богословського інституту й Київської духовної семінарії.

Їхні висловлювання справедливо можна назвати апологетичними, особливо якщо врахувати, що говорити на таку тему в понеділок, 3 березня, православним юнакам довелося не з амвона православного храму, а у світській аудиторії, де далеко не всі визнають за християнством право на існування. Слова ж доповідача були справді суперечливими. Він, наприклад, вважає, що тільки в Біблії можна знайти правильне вчення про Бога й світ, Ним створений, але впевнений, що тільки очищене від релігії, воно зможе врятувати цей світ від гріха. На це йому, звичайно, відповіли, що «поза Церквою не може бути спасіння». А переважна більшість учасників зустрічі погодилися з тим, що саме Церква запровадила в суспільстві правильне розуміння змісту біблійних текстів.  

Це вчення також, на думку Олександра Мироновича, міститься в беззаперечних заповідях Божих: «не вбий», «не вкради», «не чини перелюб» і так далі. Тільки він чомусь не бачить сенсу у виконанні перших чотирьох постанов Декалога, які говорять про шанування Єдиного Бога.

Доповідач зізнався, що вірить у Бога, хоча не погоджується з необхідністю існування Церкви. Для нього беззастережний авторитет мають тільки слова Бога Отця й Ісуса Христа, а до висловлень апостолів, святих отців і вчителів Церкви не обов'язково прислухатися.

Ці слова призвели до загострення дискусії. Студенти духовних шкіл розповіли доповідачеві й всім присутнім про визначну роль, що відіграли святі апостоли в історії Церкви, а також наголосили на вирішальному значенні їхніх Послань, як і письмових праць подвижників благочестя, для духовного життя людини. Торкнулися в залі й теми мучеництва за віру. Конкретні приклади, коли християни віддавали своє життя, захищаючи чистоту вчення про Бога, нікого не залишили байдужими.

Учасники зустрічі також дійшли висновку про неспроможність доктрин послідовників Каббали й гностиків, які вважають, що Бог Старого й Нового Завітів - це різні боги.

У цілому, студенти духовних шкіл привели безліч аргументів на захист церковного вчення, і, що дає підстави радіти, їх зрозуміла переважна більшість присутніх у залі.

Коли ж учасники зустрічі торкнулися теми християнських апокрифів, виникло запитання, чому одні книги увійшли до канону Біблії, а інші - відкинуті більшістю й одержали назву «апокрифи». Відповідь студентів Чернівецького православного богословського інституту сподобалась учасникам зустрічі - основними критеріями під час формування канону священних книг була стародавність цих літературних джерел і значний авторитет їхніх авторів, тобто, святих апостолів.

Віталій Сидоркін, Київ

Фото автора