УКР РУС  


 Головна > Українські новини > По єпархіях > Дніпропетровська  
Опитування



Наш банер

 Подивитися варіанти
 банерів і отримати код

Електронна пошта редакцiї: info@orthodoxy.org.ua



Зараз на сайті 63 відвідувачів

Теги
краєзнавство милосердя Ющенко українська християнська культура Вселенський Патріархат вибори 1020-річчя Хрещення Русі шляхи єднання церковна журналістика УПЦ КП автокефалія конфлікти Києво-Печерська Лавра комуністи та Церква церква та політика монастирі та храми України церква і суспільство Церква і політика іконопис Церква і медицина розкол в Україні Католицька Церква Предстоятелі Помісних Церков забобони Приїзд Патріарха Кирила в Україну Мазепа педагогіка Голодомор молодь Патріарх Алексій II Археологія та реставрація УГКЦ Доброчинність постать у Церкві секти Президент Віктор Ющенко Церква і влада Митрополит Володимир (Сабодан) Священний Синод УПЦ діаспора






Рейтинг@Mail.ru






ДНІПРОПЕТРОВСЬК. Невідомими вчинена спроба підпалу Будинку-музею Олени Блаватської

  07 серпня 2008



1 серпня у Дніпропетровську була вчинена спроба підпалу Будинку-музею Олени Блаватської. О пів на третю ночі невідомі кинули у вікно дві пляшки з горючою сумішшю. Пожежу вчасно загасив сторож. Крім підлоги й шибок, нічого не постраждало, незважаючи на те, що в кімнаті знаходилися фотографії родини Блаватської. Зараз у музейному центрі ведуться діагностичні роботи, тому всі експонати зберігаються в Дніпропетровському історичному музеї імені Д. І. Яворницького. Хто і з якою метою вчинив підпал - залишається невідомим, але на звичайне хуліганство це не схоже.

Роботи зі створення Музейного центру Олени Блаватської та її родини у Дніпропетровську розпочалися ще в 2004 році. За проектом він буде розташований у стародавньому двоповерховому особняку, де народилася відома письменниця, яка заснувала Всесвітнє теософське товариство. Боротьба за цей особняк між різними відомствами й організаціями в самому Дніпропетровську й навіть за його межами тривала не один рік. Аж поки за рішення проблеми не взявся тодішній дніпропетровський губернатор Володимир Яцуба. Він переконав столичні інстанції в доцільності створення музею.

Концепція створення Центру О. Блаватської, який діятиме як один із філіалів Дніпропетровського історичного музею, передбачає, насамперед, відновлення первинного вигляду стародавнього особняка, у якому народилася майбутня письменниця, і міської садиби, що оточувала будинок у першій половині XІХ століття. Не меншої праці потребує відтворення внутрішніх інтер'єрів будинку, у якому жили, принаймні, три покоління родини О. Блаватської. Біографії семи її родичів, серед яких літератори, вчені, воєначальники й державні діячі, містяться в словнику Брокгауза й Ефрона. Так, дід О. Блаватської А. М. Фадєєв був катеринославським губернатором, мати - Е. Ган - відомою письменницею, а племінник - С. Ю. Вітте - згодом став російським прем'єр-міністром. Представникам цієї неординарної родини будуть присвячені окремі експозиції, однак центральне місце займуть матеріали й документи, що висвітлюють життя самої Олени Блаватської.

На самому початку ентузіасти створення Музейного центру вважали, що весь обсяг запланованих робіт удасться завершити до 2008 року. Тепер, швидше за все, Будинок-музей спробують відтворити до 2012 року.

 

Теософія позиціонує себе як синтез усіх релігій і навіть більше - як таємний зміст, що вже наявний у всіх релігіях.

У 1994 році Архієрейський Собор Руської Православної Церкви ухвалив, що послідовники реріхівського вчення поставили себе поза Православ'ям. У витримці із Соборного визначення «Про псевдохристиянські секти, неоязичництво та окультизм» (2 грудня 1994 р.) сказано: «Господь судив нам жити в час, коли "багато лжепророків з'явилося у світі" (1 Ін. 4, 1), які приходять до нас "в овечому одязі, а всередині суть вовки хижі" (Мф. 7, 15)... Відродилося язичництво, астрологія, теософські та спіритичні товариства, засновані колись Оленою Блаватською... Посилено пропагується "Вчення живої етики", запроваджене родиною Реріхів і назване також Агні Йогою.

Розраховуючи на недосвідчених у духовному житті й питаннях віри наших сучасників, проповідники псевдовчень згадують всує ім'я Господа нашого Ісуса Христа, Пресвятої Богородиці й багатьох святих, особливо преподобного Сергія Радонезького та святого праведного Іоанна Кронштадтського, що є блюзнірством і лжесвідченням.

Архієрейський Собор, згідно з апостольською традицією, свідчить: усі вищеперераховані секти й "нові релігійні рухи" з християнством несумісні. Люди, що поділяють вчення цих сект і рухів, а тим більше сприяють їхньому поширенню, відлучили себе від Православної Церкви...

У той же час Архієрейський Собор закликає всіх вірних чад Руської Православної Церкви проповідувати Євангеліє Господа нашого Ісуса Христа, пояснювати людям згубність псевдовчень, допомагати тим, хто тимчасово оступився, піддавшись пропаганді сектантських проповідників. Однак протистояння помилковим поглядам не повинно супроводжуватися нетерпимим ставленням до самих носіїв несумісних із християнством вчень. "Якщо ж хто не послухає слова нашого в цьому посланні, не єднайтеся з ним, але не вважайте його за ворога, а напоумляйте, як брата" (2 Фес. 3, 14-15).

Ми закликаємо всіх членів Церкви молитися про просвітлення одержимих помилковими вченнями й твердо зберігати "віддане нам, відвертаючи з марнослів'я й заперечення знання, неправдиво названого так" (1 Тим. 6, 20-21)».

Крім того, про несумісність християнства з теософією та буддизмом, а також про згубність вчення родини Реріхів і, зокрема , Олени Блаватської можна довідатися з праць диякона Андрія Кураєва «Сатанизм для интеллигенции. О Рерихах и Православии» и «Кто послал Блаватскую? Теософия, Рерихи и Православие».

Диякон Георгій Скубак, Дніпропетровськ